geplaatst door: Marcus1968
Hallo mensen, M'n zus kreeg onderstaande melding op d'r imac, dat haar Apple ID en telefoonnummer nu worden gebruikt voor imessage en facetime op een nieuwe iphone.

Ik heb geen nieuwe iphone; M'n zus, en onze ouders ook niet; En ik zie hen al helemaal niet een Apple ID hacken...
M'n vraag: Wat kan hier de oorzaak zijn?

Btw: Wel bijzonder, dat de imac meldt: 'Je kunt deze melding negeren als je kort geleden bent ingeglogd op je iphone.
Nou loggen we allemaal dagelijks in op onze iphone. Maar we krijgen niet dagelijks deze melding. En voor het geval dat ik / wij het nou wel een verdachte melding vinden; Ik mis een meld-button voor als wij dit verdacht vinden.

Schermafbeelding 2020-07-17 om 21.31.09.pngApple ID, tel.nr gebruikt voor iMessage op nieuw iPhone. Oorzaak? Verdacht?
geplaatst door: boiing
Dit is een melding die vaak voorkomt, in principe niks aan de hand. Kan allerlei redenen hebben, het gaat niet om inloggen op je telefoon maar (opnieuw) inloggen in FaceTime of iMessage, iCloud, een device herstellen, of zoiets.

Als je AppleID gehackt zou zijn krijg je een email met een tekst als '..Uw Apple ID is gebruikt om in te loggen op iCloud op..' en dan de naam van een apparaat. Of je krijgt een mail dat je AppleID ww is veranderd terwijl je dat zelf niet hebt gedaan: in die gevallen moet je je zorgen maken. Ik zou dus aan je zus vragen of ze iets heeft gedaan dat lijkt op wat ik in de tweede zin noem.

Hier nog een tip om te zien waar je overal ingelogd bent, dat geeft misschien wat geruststelling:

https://support.apple.com/nl-nl/HT205064
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
geplaatst door: Flix
Die melding heeft natuurlijk niks te maken met jouw iPhone.
Wel met die van haar. Ik vermoed dat ze iMessage even heeft afgezet op haar iPhone en toen weer heeft aangezet. Dan krijg je ook al deze melding. No worries.
geplaatst door: Marcus1968
Oké, geruststellend. Dank voor de snelle antwoorden.  :wink:
geplaatst door: MacMiep
Nieuwe iPhone en twee keer Catalina geïnstalleerd en ik ben platgegooid met deze meldingen.

Toch, als je het fijner vindt: gewoon wachtwoord aanpassen, dan ben je 100% zeker dat er niks raars is gebeurd. En dan niet verbaasd opkijken dat je weer een melding krijgt.
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op macmiep.nl & op macostutorial.com in het Engels èn Duits!