geplaatst door: Misj
Dag iedereen,

Met het oog op de overdracht van onze zakelijke Imac naar de nieuwe eigenaar heb ik de naam van de  beheerder en zijn thuismap veranderd dit lukte zonder probleem, alles werkt behalve dropbox.

Die opent niet meer omdat hij de oude thuismap niet vindt.

Ik heb al de app eens verwijderd inclusief de dropbox map uit "Application support" in de gebruikers bibliotheek en dan opnieuw de app geïnstalleerd, weer gaat die bij het openen op zoek naar de oude thuismap.

Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?

Imac 27" uit 2017 met OS 10.12.6

Alvast bedankt en groetjes,

Misj
Bewerkt: 24 januari 2021 - 18:51 door Misj
antw: Dropbox opent niet na naamsverandering thuismap
24 januari 2021 - 17:53    reactie #1
geplaatst door: puk1980
Tips:
https://help.dropbox.com/installs-integrations/desktop/advanced-reinstall

Snippet: (zie de link voor uitgebreide uitleg)
sudo chown "$USER" "$HOME"
sudo chown -R "$USER" ~/Dropbox
sudo chmod -R u+rw ~/Dropbox
sudo mv ~/.dropbox ~/.Trash/dropbox.old
sudo chmod -N ~
sudo mv /Library/DropboxHelperTools ~/DropboxHelperTools.old
antw: Dropbox opent niet na naamsverandering thuismap
24 januari 2021 - 18:18    reactie #2
geplaatst door: McLoe
Al van de GDPR gehoord? Ik zou je toch sterk willen aanraden om je iMac een clean install te geven voor de overdracht, zeker als die zakelijk is. Want al jouw data -en die van al je klanten en leveranciers- staat nog steeds op de SSD/HD en kan zonder veel moeite worden afgelezen... Neem geen risico.
geplaatst door: Misj
Bedankt PUK jouw antwoord bracht soelaas, wel eens moeten herstarten voor terminal het nodige wachtwoord accepteerde en daarvoor moest ik via google nog te weten komen dat terminal het wachtwoord niet toont  :sad: ..... weer wat bijgeleerd.

@McLoe de nieuwe eigenaar van de Imac is ook de nieuwe eigenaar van de zaak en heeft deze gegevens dus ook broodnodig.

Bedankt allebei en prettige avond nog,

Misj