Ik ben het met nnsa eens dat BusyCal-BusyContacts een prima oplossing zou zijn, ook omdat het voortbouwt op het bestaande en bekende.
Maar:
- beide programma's samen kosten 80 dollar, vergen dus een zekere investering. En dat is alleen voor de eerste 18 maanden. Daarna blijven de programma's wel gewoon werken, maar heb je geen recht meer op updates. Wil je die, dan wordt het bijbetalen.
- voor wie op digitaal gebied niet handig is, is er een leercurve. Niet dat de genoemde programma's moeilijk zijn, maar voor wie niet thuis is in digitale zaken, is alles moeilijk.
Om het geheel tot een succes te maken, moet er behalve begeleiding door een meer ervaren iemand ook de bereidheid en het geduld zijn om zich in de nieuwe programmatuur te verdiepen. Is die er niet, dan wordt het een moeizame zaak.
Dit klinkt onvriendelijk / paternalistisch / etc., maar ik spreek uit ervaring. Mijn eigen wederhelft is bereid en in staat om zich in van alles en nog wat te verdiepen, maar niet in digitale zaken. Op dat gebied moet het allemaal binnen één minuut, nee binnen dertig seconden uit te leggen zijn, zo niet, dan is het programma slecht en de belangstelling verdwenen. Mocht dit herkenbaar zijn, dan is het wellicht het beste om het allemaal zo simpel mogelijk te houden.