Nee inderdaad, maar de aanhouder wint
.
Ik zag dat er een driver/software op je Mac staat om NTFS drives te kunnen lezen (
deze). Die app heeft waarschijnlijk SIP uitgezet of jou gevraagd dat te doen tijdens de installatie. Kan lang geleden zijn, in ieder geval goed dat het weer aan staat.
Jammer dat de upgrade het niet heeft opgelost. Ik zou eens terug gaan naar een eerdere tip van nnsa:
schakel je e-mail accounts een een voor een uit. Dat is minder rigoureus dan verwijderen.
Dus ga naar: 'Mail' -> 'Instellingen' -> 'Accounts' -> selecteer je account in de linkerkantlijn -> haal het vinkje weg bij 'Schakel deze account in'. Doe dit bijvoorbeeld voor 2 van je 3 accounts, herstart Mail en kijk of dat helpt. Zo niet probeer een andere combinatie van accounts. Zo kom je er hopelijk achter aan wélk account het ligt.
En ook belangrijk als test:
verwijder F-Secure en Avast virusbeschermers volledig. Je Mac heeft een prima ingebouwde bescherming dus je loopt geen gevaar. Wie weet hebben die apps invloed op je Mail, en sowieso is twee scanners gebruiken vragen om problemen.