Ervaringen Ziggo Safe Online (F-secure)
8 april 2019 - 16:46   
geplaatst door: tkooman
Als abonnee van Ziggo en Vodafone heb ik de mogelijkheid op een aantal apparaten Ziggo Safe online te installeren. Dat heb ik gedaan bij mijn MacBook Pro, op mijn iPhone SE en op onze iPad Bij mijn iMac ging het niet meer omdat het niet werkt met El Capitan.
Op mijn MacBook heb ik nu steeds de melding dat er een "probleem is met realtime scannen". Dat zegt me eerlijk gezegd niets.
Op mijn iPhone heb ik nu een aantal websites in Safari die ineens worden aangemerkt als 'onveilig".
Zijn er meer MacFreakers die dit soort ervaringen hebben met F-secure of SafeOnline? En is het uberhaupt wel nodig het programma te installeren? Het heeft ook niet het spam-filter waarop ik hoopte.
Ik zit er eerlijk gezegd over te denken de app maar te verwijderen.
LCII - Performa - iMac-B rev - iMacG3 - iMac2008 -MacBookPro2018
antw: Ervaringen Ziggo Safe Online (F-secure)
8 april 2019 - 18:29    reactie #1
geplaatst door: puk1980
Ik zit er eerlijk gezegd over te denken de app maar te verwijderen.

Lijkt me een strak plan.

PS Ik ben ook Ziggo / Vodafone gebruiker. Ik gebruik “Safe online” niet. Ik hou de browsers die ik gebruik actueel op de laatste stand. Daar heb je m.i. meer aan mbt het checken van “onveilige” websites.
antw: Ervaringen Ziggo Safe Online (F-secure)
8 april 2019 - 20:10    reactie #2
geplaatst door: JJmac
Heb het er af gegooid, gaf meer problemen dan wat het moet opleveren.
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac, Maar dat is 30% meer dan Windows