geplaatst door: lieke
Hallo!

Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven, maar ik ga mijn best doen. :wink:

Mijn computer loopt aardig vol met o.a. grote Adobe Creative Suite bestanden, werk voor klanten, privé foto's etc. Ik heb nu een betaalde Dropbox aangemaakt waar ik vanuit werk en dus alles in opsla.

Daarnaast heb ik 3 externe harde schijven waar alle bestanden verspreid op staan gebackupt en een Time Machine schijf. Oftewel: Alles staat in Dropbox en als extra backup op externe harde schijven.

Nou weet ik dat je bij Dropbox de opties 'Lokaal' en 'Alleen online' hebt. Ik heb alles op 'Alleen online' gezet. Maar...mijn computer ziet wel nog zo'n 900 GB aan bestanden op mijn computer.

Graag wil ik mijn Mac dus opruimen zonder verlies van bestanden.

Ik heb een screenshot gemaakt van de Systeeminformatie > Bestandskiezer. Ik mis daar wat 'Giegjes' tussen de mappen.  :wacko:

Heb ik het duidelijk genoeg omschreven? Hebben jullie genoeg informatie? En hoe kan ik dit aanpakken?

Bedankt alvast :)

Schermafbeelding 2021-03-11 om 16.48.41.pngBestanden naar Dropbox maar schijf blijft vol
Bestanden naar Dropbox maar schijf blijft vol
15 maart 2021 - 11:53    reactie #1
geplaatst door: lieke
Opgelost na een fijne chat met Dropbox support.

Voor degene die het willen weten:

Eerst:
1. Sign in to https://www.dropbox.com
2. Click your profile picture (or grey circle) in the upper right corner.
3. Click Settings.
4. Set the “Smart Sync update for Mac” setting to "On".

Toen dat niet lukte, deze stappen genomen:
https://help.dropbox.com/nl-nl/installs-integrations/desktop/cache-folder

Dus wat mij betreft kan deze gesloten worden :)