Hallo, 

Ik heb van vanmiddag high sierra geinstalleerd en heb daar zo’n spijt van!  :wacko:Ik heb wifi verbinding, maar kom niet op internet via safari, niet in de app store om nog eens te installeren, kan me niet in de icloud aanmelden. Heb de wifi test gedaan en de stappen uit het rapport zo goed mogelijk uitgevoerd. Kent iemand dit probleem en wat te doen? Mijn iphone en apple tv doen wel normaal en hebben internet.

Veel dank voor hulp
Eddy
geplaatst door: Eddydeoele
Trek eens een kabeltje en kijk of je dan wel online kunt.
Check je DNS nummers eens.
geplaatst door: MacMiep
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op http://www.macmiep.nl!
@Eddy,
ken je de naam van jouw router/ Wifi netwerk, en heb je diens wachtwoord nog?

Zoja, probeer dan te klikken in je menubalk op het WiFi ( AKA "koffiefilter") ikoontje, en kijk of je Mac met het juiste netwerk is verbonden.

Voor hetzelfde geld verbindt je High Sierra verkeerdelijk met een "FON" netwerk.
Dat is me ook al overkomen na een routerwissel. Dan krijg je verbinding maar géén toegang.

Selecteer dus aldaar het juiste netwerk en voer je netwerkwachtwoord in.

Weet je dat niet meer?
Je hebt net een systeemupgrade gedaan. Ik hoop dan dat je ook een Time Machine backup hebt.
Zoja, zet dan je oude Sleutelhanger terug in het nieuwe systeem.
Hoogstwaarschijnlijk zit daar ook je netwerkwachtwoord in.

Hetzelfde kan je bereiken in Systeemvoorkeuren > Netwerk.
Dient het juiste netwerk zich daar aan?
Zoja, selecteer dat en voer het juiste wachtwoord in.

Selecteer zonodig Geävanceerd, en "renew DHCP lease".

Brengt dit enige aarde aan de dijk?



geplaatst door: HEXDIY
If it ain't broke, don't fix it!
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb alles geprobeerd behalve de kabel ( te onhandig) en ben nu de backup aan het terugzetten. Als dat lukt en ik heb weer de oude versie macos en alles werkt weer, dan laat ik high sierra verder zitten.
geplaatst door: Eddydeoele
Beste Eddy. Vervelend probleem. Maar het heeft uiteraard niks met High Sierra te maken, want die maakt op miljoenen Mac's probleemloos verbinding met internet.
Dus je had toch beter dit probleempje beter kunnen oplossen, ipv een herinstallatie uit te voeren.
geplaatst door: Flix
Maar het kan best te maken hebben met High Sierra, waarom niet? Of is dat systeem perfect?
geplaatst door: ardie
Een kabel mag dan wel onhandig zijn, het is wel de eenvoudigste manier om te zien of je Mac überhaupt nog wel online wil. Je weet dan meer en dat helpt met het zoeken van de fout. https://nl.wikipedia.org/wiki/Ockhams_scheermes
geplaatst door: MacMiep
Al meer dan 20 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op http://www.macmiep.nl!
Mijn redenatie was: voor de update was ik online en deed alles prima. Na de update deden de iphone, de ipad en de apple tv nog steeds normaal, alleen de mac niet. Dus ligt het aan de update en dus herstel ik dat. Mijn backup was van woensdag, dus ik ben niets kwijt.
Nu ben ik weer op os x El Capitan en alles werkt!!
geplaatst door: Eddydeoele
Mijn redenatie is: testen met een kabel is een nobrainer, daar denk je niet over na, dat doe je gewoon. Jammer dat je die kans niet gebruikt hebt!
geplaatst door: MacFrankie
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Maar het kan best te maken hebben met High Sierra, waarom niet? Of is dat systeem perfect?

Ardie, is dit een serieuze vraag?  :happy:

Laatst bewerkt op: 16 april 2018 - 00:22 door Flix
geplaatst door: Flix
Misschien bedoelt eddydeoele dat de router op een onhandige plaats staat (bijv. in de meterkast, beneden in de hal van 1,5 bij 2 meter) of dat zijn mac geen ethernet poort heeft en hij nu geen adapter voorhanden heeft? Als alles in El Capitan werkt, begrijp ik zijn beredenering.
Dat wil niet zeggen dat het het niet waard is om het te onderzoeken, maar waarom is het nodig om zijn actie vinger wijzend te veroordelen?   
geplaatst door: Bryan
Ik geloof niet dat iemand hier zijn actie veroordeelt.
Alleen is het een hele klus wat ie heeft gedaan: HS erop, en daarna weer een EC backup terug zetten. Daar ben je wel ff mee bezig. Bovendien kun je om 'future-proof' te zijn, en veilig te blijven, toch beter naar een recent macOS upgraden, op een goed moment.
Volgens mij was het probleem wat TS ervoer, simpel op te lossen; ik vermoed dat het herstarten van de router al voldoende was geweest. En voor Ardie: uiteraard is HS niet perfect, maar er zit geen bekende, generieke fout in HS die dit probleem kan veroorzaken.
geplaatst door: Flix
Ik ben er uit! Ik ben nu een blije gebruiker van high sierra  :thumbs-up:
Wat was nu het hele probleem? Ik had nog de intego virus barrier (icoon van een kasteeltoren rechts boven in het scherm) op mijn computer staan en die maakte na de update internetten onmogelijk.

Dus naar de site van Intego gegaan, gedaan alsof ik opnieuw software wilde downloaden en op deinstall geklikt.

Daarna herstart, backup gemaakt en high sierra geïnstalleerd. Dit werkte perfect!
Dank voor jullie hulp en wellicht hebben anderen nog wat aan mijn zoektocht.

Groeten!
geplaatst door: Eddydeoele
En intego verwijdert ?
geplaatst door: penseel