In mijn 24"iMac (Ventura 13.3.1) loopt ik er momenteel tegenaan dat mijn Touch ID sinds 2 weken is uitgeschakeld. Voor de rest loopt de iMac prima, op een dag bleef de iMac hangen en stond Touch ID daarna gewoon uit. Daarna heb ik voor de zekerheid meer ruimte vrijgemaakt en liep de iMac gewoon normaal.
Inloggen met wachtwoord gaat prima, maar is vervelend.
- de iMac werkt verder normaal en niets lijkt afwijkend, ook herstarten gaat normaal en snel
- Als ik herstart, staan in het Voorkeurmenu TouchID alle schakelaars die met Touch ID te maken hebben op "uit".
- Als ik een keer overschakel naar het tweede beheerders account en direct terugschakel, staat alles weer ingeschakeld zoals het voorheen was:
[Opgelost] Hoe Touch ID reactiveren?maar werkt Touch ID niet.
- in het tweede beheerdersaccount werkt alles normaal, inclusief Touch ID.
- er staat 1 vingerafdruk opgeslagen (die gebruikte ik tot voor kort gewoon voor inloggen e.d.), maar die kan ik niet verwijderen. Ook kan ik geen nieuwe vingerafdruk aanmaken, dan blijft de iMac ook daarop urenlang hangen zonder verder te gaan.
- ik wil mijn eigen account liefst niet kwijt en ik weet niet meer exact op welke datum e.e.a. nog correct werkte
- ik heb wel diverse Time Machine backups waaruit ik kan kiezen.
- ik vind online niets wat mijn situatie beschrijft.
Wat is in mijn situatie de handigste manier om de correcte werking van Touch ID te herstellen zonder enig dataverlies in beide accounts?