iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:15    reactie #25
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pieterr om 17:07, 29-03-2015
Je kunt iedere OS X versie sinds Lion downloaden uit de Mac App Store en op een USB stick zetten om een schone installatie uit te voeren (Lion, Mountain Lion, Mavericks, Yosemite). Voorwaarde is wel dat je de betreffende versie ooit eerder gekocht/gedownload hebt met je Apple ID. (Ik draai mijn hand niet om voor het uitvoeren van een schone installatie; vaak genoeg gedaan.)

Als je teruggaat naat Leapp, vraag dan meteen waarom ze niet een tweede 4GB geheugenreepje geplaatst hebben, zodat je 8GB hebt.

Dus als ik inlog met de macbook op de apple app store dan moet ik maverick 10.9.5 tegenkomen?
edit ik kan Lion downloaden desalniettemin ik ga wel terug.

(Bewerkt door malpiet om 17:18, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:19    reactie #26
geplaatst door: Pieterr
Kijk eens bij je Aankopen.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:21    reactie #27
geplaatst door: Pieterr
Citaat
malpiet om 17:15, 29-03-2015
ik kan Lion downloaden desalniettemin ik ga wel terug.

http://www.appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:22    reactie #28
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pieterr om 17:19, 29-03-2015
Kijk eens bij je Aankopen.

Yep daar kom ik hem tegen.
Plaatjes zeggen mij meer dan woorden.
Is dit de eerste stap?

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:30    reactie #29
geplaatst door: Pieterr
Citaat
malpiet om 17:22, 29-03-2015
Plaatjes zeggen mij meer dan woorden. Is dit de eerste stap?

Ja alleen dacht ik dat je de InstallESD.dmg als bron moest kiezen. Maar verder klopt de video.
http://www.appletips.nl/os-x-lion-een-installatie-usb-stick-aanmaken/

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:32    reactie #30
geplaatst door: malpiet
Ik kan Maverick downloaden daar is die mee bezig.
Het is mooi geweest voor vandaag nogmaals bedankt.  :thumbs-up:
Ik zal trachten het op de USB te plaatsen en dan meld ik mij wel weer.

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:42    reactie #31
geplaatst door: Pieterr
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 18:03    reactie #32
geplaatst door: malpiet
Zomertijd ach.

Ik heb beide manieren gedaan dus de installESD.dmg en de OS X install ESD

Zal vanavond wel een paar screenshots maken van beide usb sticks.
Vraag : Mocht er iets goed op de USB staan kan ik deze dan ook gebruiken voor mijn Imac?
Dan kan ik eindelijk terug naar maverick dan heb ik geen probleem meer met WiFi?

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 18:06    reactie #33
geplaatst door: Pieterr
Als je de USB stick in je Mac stopt, en opnieuw opstart met de Alt/Option toets ingedrukt, en er komt een tweede (of derde, als je een Recovery partitie hebt) opstart-item in beeld met de OS X Installer, is het goed gelukt met de USB maken. Je kunt die dan selecteren om van op te starten.

Ja je kunt de stick voor iedere Mac gebruiken die Mavericks ondersteunt.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 23:09    reactie #34
geplaatst door: malpiet
Command R werkt bij niet volgens mij komt dat omdat ik geen recovery HD heb?
Of moet dat altijd werken?

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 23:39    reactie #35
geplaatst door: Pieterr
Citaat
malpiet om 23:09, 29-03-2015
Command R werkt bij niet volgens mij komt dat omdat ik geen recovery HD heb?

Precies. R = Recovery.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
30 maart 2015 - 15:39    reactie #36
geplaatst door: malpiet
Dit gaat wel goed komen denk ik.

Antwoord Leapp.

Beste,

Het is erg opvallend en vooral vreemd dat dit niet op uw Mac geïnstalleerd staat. Deze partitie word automatisch aangemaakt bij het installeren van de software. Wij willen u aanbieden dat wij de MacBook nog eens opnieuw installeren voor u met een recovery partitie erop.

Heeft u de mogelijkheid om langs te komen in een van onze vestigingen?


Met vriendelijke groet,

Helpdesk  • helpdesk@leapp.nl