iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 01:00   
geplaatst door: malpiet
Ik heb 3 Apple producten :
I Mac 10.10.2
Macbook 10.9.5
I Phone 6 iOS 8.2

Eerste Apple product :
I mac voor de registratie https://appleid.apple.com/nl/ heb ik een Gmail account gebruikt. ( Primair )

Later een Macbook gekocht en geregistreerd op dezelfde manier als de I mac, Gmail account , Primair.
Alleen kon ik niet inloggen op de cloud met mijn ( primaire ) G mail account?
Ik ben toen naar een Apple store gegaan en de verkoper adviseerde om een I Cloud email adres aan te maken zodat ik op de cloud kon.
Met beide accounts ( Gmail primair en email iCloud secundair) kon ik inloggen op https://appleid.apple.com/nl/ dat vond ik wel vreemd maar schonk daar geen aandacht aan omdat ik het eigenlijk niet gebruikte.

Recent een Iphone 6 : registratie dezelfde manier als de Imac en Macbook ( Gmail account primair )
Voor de ICloud mijn email ICloud adres en dat had ik beter niet kunnen doen.
Ik wilde mijn agenda en contacten syncen dmv de Cloud op mijn Imac maar dat lukte niet.
Uiteindelijk ben ik naar de winkel gegaan en deze zagen direct dat mijn instellingen op de Iphone verkeerd waren en hebben deze aangepast.
Om het te checken zijn we naar https://www.icloud.com om het syncen te testen dan dat werkte.

Dan denk je het werkt maar er is een foutje gemaakt ( denk ik )
Op https://appleid.apple.com/nl/ hebben ze mijn iCloud email adres verwijderd.
Ik denk dat dat niet goed is omdat ik op mijn Iphone deze instellingen zie :
Instellingen/Icloud/Geavanceerd/Email
iCloud - accountgegevens
Naam: mijn naam
E-mail : iCloud email adres. ( grijs is niet te veranderen )
SMTP : iCloud-SMTP-server ( grijs niet te veranderen )
Hoofdserver
ICloud-SMTP-server : aan
Opmerking : die kan ik wel uitzetten.
Server uitgaande post I cloud - SMTP server
Volgens mij zijn dit niet de goede instellingen maar moeten die Gmail ( Primair ) zijn, of niet?

Vervolgens loop ik tegen een ander probleem aan.
Macbook / systeemvoorkeuren/ I Cloud, ik log in met mijn Primaire Gmail account dan zie ik daaronder grijs mijn I Cloud email adres?
Gevolg is dat mijn Macbook en Iphone direct gaan syncen en ik heb tig bladwijzers erbij en meer ellende.
Waarschijnlijk zijn dit ooit de instellingen geweest toen ik inlogde op mijn Macbook met de iCloud e mail.

Findmyphone werkt niet op mijn Macbook.
Wel op de Imac en Iphone.

Waarom kan ik wel op de juiste manier inloggen op mijn Imac maar niet mijn Macbook?
Ik gebruik bij het inloggen voor beide mijn primaire apple id Gmail account en niet mijn iCloud mailadres?
Waarom zie ik op mijn Macbook onder mijn primaire Gmail account in het grijs mijn iCloud email adres staan?

Mijn vraag is dus hoe verwijder ik een ICloud email adres welke al is verwijderd in mijn https://appleid.apple.com/nl/ ?

Of is de oplossing simpel, ik voeg hem weer toe bij https://appleid.apple.com/nl/ als secundair en onderneem dan de volgende stappen :

1. Ik verander de instellingen op mijn Iphone ( mits dit moet ik weet niet of deze goed staan? )
Instellingen/Icloud/Geavanceerd/Email

iCloud - accountgegevens
Naam: mijn naam
E-mail : iCloud email adres
SMTP : iCloud-SMTP-server
Deze verander ik beide in Gmail.

iCloud email adres verwijder ik opnieuw als secundair in https://appleid.apple.com/nl/

Is dan alles opgelost zo ook de kwestie van mijn Macbook?

Lang verhaal ik weet het maar ik kan het niet anders uitleggen en sorry voor de vele aanpassingen maar ik ben erg onhandig in uitleggen.


(Bewerkt door malpiet om 1:10, 29-03-2015)

(Bewerkt door malpiet om 1:16, 29-03-2015)

(Bewerkt door malpiet om 1:31, 29-03-2015)

(Bewerkt door malpiet om 1:53, 29-03-2015)

(Bewerkt door malpiet om 1:56, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 08:24    reactie #1
geplaatst door: Alvinus
Sorry Malpiet, ik heb een reactie waar je niks aan hebt: ongetwijfeld met de beste bedoelingen regelt Apple tegenwoordig zoveel voor zijn gebruikers, dat er wel eens ingewikkelde situaties ontstaan. Soms waan je je in de totaal onbegrijpelijke labyrinthen van Google of -nog erger- Microsoft... Ik lees te veel posts op het Apple-helpforum van echt niet onhandige gebruikers over onopgeloste narigheden.

Veel is vooruitgegaan en ja, we willen zelf allemaal zoveel kunnen op onze devices en we zijn met zoveel meer (waaronder zoveel meer onhandige) gebruikers. De bedreiging van kwaadwillenden wordt groter, dus onze systemen moeten zoveel mogelijk fool proof zijn.

Gelukkig zitten hier fantastische en behulpzame freaks, die doorgaans ook wat intensiever met de stof bezig zijn en daardoor ook jouw probleem wel zullen oplossen.
Maar voor de gewone gebruiker is Apple in mijn ogen er qua trouble shooting niet echt op vooruit gegaan.

Soms heb ik heimwee naar vroegâh toen iedereen je nog meewarig aankeek als je een Apple had en je intussen fluitend van alles deed waar die Windhozers niet eens van durfden dromen. :music:

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 13:49    reactie #2
geplaatst door: malpiet
Ik zal is foto's plaatsen misschien dat het beter wordt uitgelegd?

screens Iphone

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/1.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/2.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/3.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/4.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/5.png

iCloud probleem en enkele vragen

(Bewerkt door malpiet om 14:28, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 14:32    reactie #3
geplaatst door: malpiet
Apple id
http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/Schermafbeelding%202015-03-29%20om%2014.36.36.png
iCloud probleem en enkele vragen

(Bewerkt door malpiet om 14:32, 29-03-2015)

(Bewerkt door malpiet om 14:37, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 14:39    reactie #4
geplaatst door: malpiet
Cloud I mac

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/Schermafbeelding%202015-03-29%20om%2013.57.44.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/Schermafbeelding%202015-03-29%20om%2013.57.55.png

iCloud probleem en enkele vragen

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 14:53    reactie #5
geplaatst door: Pieterr
Ik heb net even op mijn iPhone gekeken, en ik heb het ook precies zo ingesteld.
Mijn primaire id is een @gmail.com id. Met ons @me.com id doe ik eigenlijk niks.
Bij 'Andere SMTP Servers' heb ik nog smtp.gmail.com staan.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 14:59    reactie #6
geplaatst door: malpiet
Cloud Macbook die maakt een verbinding met de oude iCloud email adres, denk ik?

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/1%20macbook_1.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/2%20Macbook.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/3%20Macbook.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/accountgegevens_1.png



http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/alles%20uitgevinkt%20en%20zoek%20mijn%20mac.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/details%20voor%20zoek%20mijn%20mac.png

iCloud probleem en enkele vragen

http://i1055.photobucket.com/albums/s506/oepsakangaroo/mijn%20account.png

iCloud probleem en enkele vragen


iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:05    reactie #7
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pieterr om 14:53, 29-03-2015
Ik heb net even op mijn iPhone gekeken, en ik heb het ook precies zo ingesteld.
Mijn primaire id is een @gmail.com id. Met ons @me.com id doe ik eigenlijk niks.
Bij 'Andere SMTP Servers' heb ik nog smtp.gmail.com staan.

Wat staat er bij jou bij :
Instellingen / iCloud ( daar staat mijn goede Gmail adres onder )
Klik ik die aan dan zie ik bovenaan alles goed staan compleet met foto.
Ga ik naar geavanceerd / E mail dan zie ik :
iCloud - accountgegevens
Naam : mijn eigen naam lijkt mij goed
E Mail : mijn iCloud mailadres en die wil ik juist wijzigen in mijn primaire Gmail account welke ik ook gebruik voor https://appleid.apple.com/nl/ ( Apple id inloggen )

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:12    reactie #8
geplaatst door: Pieterr
De reden dat "Find my iPhone" niet werkt op je MacBook, wordt aangegeven.
Er wordt beweerd dat de Herstelpartitie ontbreekt op je MacBook.
Dat is vreemd, dat kun je alleen voor elkaar krijgen als je een kloon terugzet op een lege schijf.

Kun je eens een EtreCheck overzicht plaatsen van de MacBook?

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:22    reactie #9
geplaatst door: malpiet
Alles werkt op mijn I Mac en Macbook als ik sync met deze url
https://www.icloud.com.
Dus dat zit gelukkig allemaal goed.

Alleen als ik naar de cloud ga op mijn Macbook en ik log in met de juiste primaire Gmail apple id account
( op precies dezelfde wijze als op de I mac )
Dan zie je een wezenlijk verschil.

Macbook accountgegevens Cloud


Imac accountgegevens Cloud

Waarom gaat die macbook naar mijn oude gegevens, terwijl ik uitlog?

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:31    reactie #10
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pieterr om 15:12, 29-03-2015
De reden dat "Find my iPhone" niet werkt op je MacBook, wordt aangegeven.
Er wordt beweerd dat de Herstelpartitie ontbreekt op je MacBook.
Dat is vreemd, dat kun je alleen voor elkaar krijgen als je een kloon terugzet op een lege schijf.

Kun je eens een EtreCheck overzicht plaatsen van de MacBook?

Ik veronderstel dat ik dan Etre Check
Find out what your Mac is running moet downloaden?
Dit is wat eruit komt, ik heb het probleem findmymac genoemd.

Problem description:
findmymac

Deze is de Macbook die verkeerd inlogt!

EtreCheck version: 2.1.8 (121)
Report generated 29 maart 2015 15:28:44 CEST
Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.
Click the [Click for details] links for more information about that line.

Hardware Information: ℹ️
 MacBook (13-inch, Mid 2010) (Technical Specifications)
 MacBook - model: MacBook7,1
 1 2.4 GHz Intel Core 2 Duo CPU: 2-core
 4 GB RAM Upgradeable
   BANK 0/DIMM0
     Empty  
   BANK 1/DIMM0
     4 GB DDR3 1067 MHz ok
 Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
 Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n
 Battery Health: Normal - Cycle count 207

Video Information: ℹ️
 NVIDIA GeForce 320M - VRAM: 256 MB
   Color LCD 1280 x 800

System Software: ℹ️
 OS X 10.9.5 (13F34) - Time since boot: 0:14:46

Disk Information: ℹ️
 KINGSTON SV300S37A120G disk0 : (120,03 GB)
   EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
   Macintosh HD (disk0s2) / : 119.69 GB (93.88 GB free)

 HL-DT-ST DVDRW GS23N

USB Information: &#8505;&#65039;
 Apple Inc. Built-in iSight
 Apple Inc. BRCM2070 Hub
   Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
 Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad

Gatekeeper: &#8505;&#65039;
 Anywhere

Kernel Extensions: &#8505;&#65039;
   /Applications/Toast 10/Toast Titanium.app
 [not loaded]  com.roxio.BluRaySupport (1.1.6) [Click for support]

   /Users/[redacted]/Library/Services/ToastIt.service/Contents/MacOS
 [not loaded]  com.roxio.TDIXController (2.0) [Click for support]

Launch Daemons: &#8505;&#65039;
 [loaded]  com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
 [loaded]

(Bewerkt door malpiet om 15:38, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:37    reactie #11
geplaatst door: malpiet
I mac die geen probleem geeft!

Problem description:
IMac

EtreCheck version: 2.1.8 (121)
Report generated 29 maart 2015 15:35:41 CEST
Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.
Click the [Click for details] links for more information about that line.

Hardware Information: &#8505;&#65039;
 iMac (21.5-inch, Late 2013) (Technical Specifications)
 iMac - model: iMac14,1
 1 2.7 GHz Intel Core i5 CPU: 4-core
 16 GB RAM Upgradeable
   BANK 0/DIMM0
     8 GB DDR3 1600 MHz ok
   BANK 1/DIMM0
     8 GB DDR3 1600 MHz ok
 Bluetooth: Good - Handoff/Airdrop2 supported
 Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n/ac

Video Information: &#8505;&#65039;
 Intel Iris Pro
   iMac 1920 x 1080

System Software: &#8505;&#65039;
 OS X 10.10.2 (14C1514) - Time since boot: 2 days 21:42:44

Disk Information: &#8505;&#65039;
 APPLE SSD SD0128F disk0 : (121,33 GB)
   EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
   Boot OS X (disk0s3) <not mounted> : 134 MB
   Macintosh HD (disk2) / : 1.11 TB (606.52 GB free)
     Core Storage: disk0s2 120.99 GB Online
     Core Storage: disk1s2 999.35 GB Online

 APPLE HDD HTS541010A9E662 disk1 : (1 TB)
   EFI (disk1s1) <not mounted> : 210 MB
   Recovery HD (disk1s3) <not mounted> [Recovery]: 650 MB
   Macintosh HD (disk2) / : 1.11 TB (606.52 GB free)
     Core Storage: disk0s2 120.99 GB Online
     Core Storage: disk1s2 999.35 GB Online

USB Information: &#8505;&#65039;
 Apple Inc. BRCM20702 Hub
   Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
 Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in)
 Logitech USB Optical Mouse

Thunderbolt Information: &#8505;&#65039;
 Apple Inc. thunderbolt_bus

Configuration files: &#8505;&#65039;
 /etc/sysctl.conf - Exists

Gatekeeper: &#8505;&#65039;
 Anywhere

Kernel Extensions: &#8505;&#65039;
   /Applications/AVG AntiVirus.app
 [loaded]  com.avg.Antivirus.OnAccess.kext (2015.0 - SDK 10.8) [Click for support]

Startup Items: &#8505;&#65039;
 Jaksta: Path: /Library/StartupItems/Jaksta
 Startup items are obsolete in OS X Yosemite

Launch Agents: &#8505;&#65039;
 [running]  com.avg.Antivirus.gui.plist [Click for support]
 [loaded]  com.realvnc.vncserver.peruser.plist [Click for support]
 [not loaded]  com.realvnc.vncserver.prelogin.plist [Click for support]

Launch Daemons: &#8505;&#65039;
 [loaded]  com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
 [running]  com.avg.Antivirus.infosd.plist [Click for support]
 [running]  com.avg.Antivirus.services.plist [Click for support]
 [loaded]  com.microsoft.office.licensing.helper.plist [Click for support]
 [loaded]  com.realvnc.vncserver.plist [Click for support]

User Launch Agents: &#8505;&#65039;
 [loaded]  com.google.keystone.agent.plist [Click for support]

User Login Items: &#8505;&#65039;
 iTunesHelper  Programma (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
 Caffeine  Programma (/Applications/Caffeine.app)
 Plex Media Server  Programma (/Applications/Plex Media Server.app)
 iBetterCharge  UNKNOWN (missing value)

Internet Plug-ins: &#8505;&#65039;
 FlashPlayer-10.6: Version: 17.0.0.134 - SDK 10.6 [Click for support]
 QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
 Flash Player: Version: 17.0.0.134 - SDK 10.6 [Click for support]
 Default Browser: Version: 600 - SDK 10.10
 SharePointBrowserPlugin: Version: 14.4.7 - SDK 10.6 [Click for support]
 MeetingJoinPlugin: Version: Unknown - SDK 10.6 [Click for support]
 JavaAppletPlugin: Version: 15.0.0 - SDK 10.10 Check version

3rd Party Preference Panes: &#8505;&#65039;
 Flash Player [Click for support]
 Squeezebox [Click for support]

Time Machine: &#8505;&#65039;
 Auto backup: YES
 Volumes being backed up:
   Macintosh HD: Disk size: 1.11 TB Disk used: 508.29 GB
 Destinations:
   Naamloos 1 [Local]
   Total size: 0 B
   Total number of backups: 0
   Oldest backup: -
   Last backup: -
   Size of backup disk: Too small
     Backup size 0 B < (Disk used 508.29 GB X 3)

Top Processes by CPU: &#8505;&#65039;
   11%  WindowServer
    2%  Safari
    1%  Mail
    1%  firefox
    1%  Dock

Top Processes by Memory: &#8505;&#65039;
 326 MB  firefox
 172 MB  avgd
 155 MB  Safari
 120 MB  Finder
 103 MB  Mail

Virtual Memory Information: &#8505;&#65039;
 9.23 GB  Free RAM
 5.04 GB  Active RAM
 732 MB  Inactive RAM
 1.48 GB  Wired RAM
 13.03 GB  Page-ins
 238 KB  Page-outs

Diagnostics Information: &#8505;&#65039;
 Mar 26, 2015, 04:52:16 PM  Self test - passed

(Bewerkt door malpiet om 15:38, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:43    reactie #12
geplaatst door: Pieterr
Er vallen een aantal zaken op aan het overzicht van je MacBook (dat overigens niet compleet is).

Je hebt maar één geheugenreepje (4GB). Het tweede slot is leeg. Dat is ongebruikelijk. Het werkt wel.

Je hebt inderdaad geen 'Recovery HD' partitie op de SSD staan. Heb je ooit een andere installatie overgezet (met SuperDuper of Disk Utility) naar de SSD (dwz zonder OS X te installeren)?

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 15:48    reactie #13
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pieterr om 15:43, 29-03-2015
Er vallen een aantal zaken op aan het overzicht van je MacBook (dat overigens niet compleet is).

Je hebt maar één geheugenreepje (4GB). Het tweede slot is leeg. Dat is ongebruikelijk. Het werkt wel.

Je hebt inderdaad geen 'Recovery HD' partitie op de SSD staan. Heb je ooit een andere installatie overgezet (met SuperDuper of Disk Utility) naar de SSD (dwz zonder OS X te installeren)?

Ik heb hem zo gekocht bij Leapp daar hebben ze een SSD erin gezet.
Geen idee wat ze daar ermee gedaan hebben maar kan dit dan de oorzaak zijn?

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:01    reactie #14
geplaatst door: HEXDIY
Wat me in verband met de originele vraag onmiddellijk opvalt is dat de nukkige Mac geen Handoff2/ Airdrop ondersteunt. Bovendien is het ontbreken van een recovery partitie idd. behoorlijk vreemd.
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:03    reactie #15
geplaatst door: Pieterr
Je kunt proberen om de Recovery partitie terug te krijgen door de Combo update te draaien.
https://support.apple.com/kb/DL1760?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
Je eigen gegevens blijven bewaard.

Als dat niet helpt, kun je wellicht beter alles een keer opnieuw installeren.
Maak een backup van je SSD naar een externe schijf, en maak een OS X installatie stick.
Daarvan start je op, kiest Schijfhulpprogramma, en wist je SSD.
Daarna voer je een schone OS X installatie uit.
Tenslotte zet je je eigen data terug van de backup.
http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-yosemite-clean-install/
http://www.appletips.nl/yosemite-een-installatie-usb-stick-maken/


Maar probeer eerst de Combo update!

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:24    reactie #16
geplaatst door: malpiet
Wordt spannend de macbook is de software aan het installeren duurt ca. 10 minuten.
Peter jij schreef Bij 'Andere SMTP Servers' heb ik nog smtp.gmail.com staan, dat komt omdat ik op mijn Iphone ook mijn Ziggo account hebt toegevoegd.
Ik heb dus 2 accounts

Gmail
Ziggo

Gmail is ook een apart verhaal die synchroniseert de contacten niet automatisch?
Zou ik ook graag werkend willen krijgen maar eerst dit.

(Bewerkt door malpiet om 16:25, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:27    reactie #17
geplaatst door: malpiet
https://support.apple.com/kb/DL1760?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

geïnstalleerd op mijn Macbook en nu?


Alvast bedankt voor de meedenkers top!

nieuwe gegevens na de download Macbook

EtreCheck version: 2.1.8 (121)
Report generated 29 maart 2015 16:29:21 CEST
Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.
Click the [Click for details] links for more information about that line.

Hardware Information: &#8505;&#65039;
 MacBook (13-inch, Mid 2010) (Technical Specifications)
 MacBook - model: MacBook7,1
 1 2.4 GHz Intel Core 2 Duo CPU: 2-core
 4 GB RAM Upgradeable
   BANK 0/DIMM0
     Empty  
   BANK 1/DIMM0
     4 GB DDR3 1067 MHz ok
 Bluetooth: Old - Handoff/Airdrop2 not supported
 Wireless: en1: 802.11 a/b/g/n
 Battery Health: Normal - Cycle count 208

Video Information: &#8505;&#65039;
 NVIDIA GeForce 320M - VRAM: 256 MB
   Color LCD 1280 x 800

System Software: &#8505;&#65039;
 OS X 10.9.5 (13F34) - Time since boot: 0:3:11

Disk Information: &#8505;&#65039;
 KINGSTON SV300S37A120G disk0 : (120,03 GB)
   EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB
   Macintosh HD (disk0s2) / : 119.69 GB (92.53 GB free)

 HL-DT-ST DVDRW GS23N

USB Information: &#8505;&#65039;
 Apple Inc. Built-in iSight
 Apple Inc. BRCM2070 Hub
   Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller
 Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad

Gatekeeper: &#8505;&#65039;
 Mac App Store and identified developers

Kernel Extensions: &#8505;&#65039;
   /Applications/Toast 10/Toast Titanium.app
 [not loaded]  com.roxio.BluRaySupport (1.1.6) [Click for support]

   /Users/[redacted]/Library/Services/ToastIt.service/Contents/MacOS
 [not loaded]  com.roxio.TDIXController (2.0) [Click for support]

Launch Daemons: &#8505;&#65039;
 [loaded]  com.adobe.fpsaud.plist [Click for support]
 [loaded]  com.microsoft.office.licensing.helper.plist [Click for support]

User Launch Agents: &#8505;&#65039;
 [loaded]  com.google.keystone.agent.plist [Click for support]

User Login Items: &#8505;&#65039;
 iTunesHelper  Programma (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)
 Plex Media Server  UNKNOWN (missing value)

Internet Plug-ins: &#8505;&#65039;
 JavaAppletPlugin: Version: 14.9.0 - SDK 10.7 Check version
 FlashPlayer-10.6: Version: 17.0.0.134 - SDK 10.6 [Click for support]
 QuickTime Plugin: Version: 7.7.3
 Flash Player: Version: 17.0.0.134 - SDK 10.6 [Click for support]
 Default Browser: Version: 537 - SDK 10.9
 SharePointBrowserPlugin: Version: 14.4.8 - SDK 10.6 [Click for support]
 iPhotoPhotocast: Version: 7.0 - SDK 10.8

User internet Plug-ins: &#8505;&#65039;
 WebEx64: Version: 1.0 - SDK 10.6 [Click for support]

Safari Extensions: &#8505;&#65039;
 AdBlock

3rd Party Preference Panes: &#8505;&#65039;
 Flash Player [Click for support]

Time Machine: &#8505;&#65039;
 Time Machine not configured!

Top Processes by CPU: &#8505;&#65039;
   14%  WindowServer
    1%  fontd
    0%  SystemUIServer
    0%  AppleSpell
    0%  locationd

Top Processes by Memory: &#8505;&#65039;
 105 MB  mds_stores
 44 MB  mdworker
 43 MB  com.apple.IconServicesAgent
 39 MB  Finder
 39 MB  Dock

Virtual Memory Information: &#8505;&#65039;
 2.19 GB  Free RAM
 939 MB  Active RAM
 391 MB  Inactive RAM
 508 MB  Wired RAM
 414 MB  Page-ins
 0 B  Page-outs

Diagnostics Information: &#8505;&#65039;
 Mar 29, 2015, 04:25:58 PM  Self test - passed

(Bewerkt door malpiet om 16:31, 29-03-2015)

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:29    reactie #18
geplaatst door: Pieterr
Kun je nog een keer opnieuw een EtreCheck overzicht van je MacBook maken?
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:31    reactie #19
geplaatst door: malpiet

Citaat
Pieterr om 16:29, 29-03-2015
Kun je nog een keer opnieuw een EtreCheck overzicht van je MacBook maken?

We hebben elkaar net gekruist. :wink:

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:38    reactie #20
geplaatst door: Pieterr
Dat is jammer, de Recovery HD partitie ontbreekt nog steeds.
Het uitvoeren van de Combo installer heeft daar dus niets aan veranderd.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:40    reactie #21
geplaatst door: malpiet
Dus omdat de recovery HD partitie ontbreekt kan ik niet goed inloggen op de cloud met de macbook?
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:42    reactie #22
geplaatst door: Pieterr
Ik ken de details niet dwz weet niet precies waarom die Recovery HD partitie belangrijk is voor een aantal iCloud zaken maar dat dat zo is weet ik wel.

Misschien toch een schone installatie overwegen?

"One experiment is worth a thousand expert opinions."
iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 16:53    reactie #23
geplaatst door: malpiet
Ik ga wel naar Leapp omdat ik bang ben als ik iets verkeerd doe dat ik Yosemite erop krijg en dat wil ik echt niet.
Dat is ook nog zoiets prettigs ik heb nog steeds mega problemen met WiFi op mijn Imac.
Yosemite versie 10.10.2 .
Als ik ook maar iets download via Filezilla of wat dan ook knalt de WiFi op de Mac er meteen uit.
Hier ben ik echt niet blij mee.

iCloud probleem en enkele vragen
29 maart 2015 - 17:07    reactie #24
geplaatst door: Pieterr
Je kunt iedere OS X versie sinds Lion downloaden uit de Mac App Store en op een USB stick zetten om een schone installatie uit te voeren (Lion, Mountain Lion, Mavericks, Yosemite). Voorwaarde is wel dat je de betreffende versie ooit eerder gekocht/gedownload hebt met je Apple ID. (Ik draai mijn hand niet om voor het uitvoeren van een schone installatie; vaak genoeg gedaan.)

Als je teruggaat naat Leapp, vraag dan meteen waarom ze niet een tweede 4GB geheugenreepje geplaatst hebben, zodat je 8GB hebt.

"One experiment is worth a thousand expert opinions."