iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 09:49   
geplaatst door: Noteboom
Goedemorgen,

Sinds ik met bootcamp een 2e partitie HD2 met de meest actuele osx heb geinstalleerd doet mijn icloud het niet meer op mijn hoofdpartitie mojave HD1. Ik krijg de melding "verificatie mislukt, er heeft zich een fout voorgedaan bij de verbinding met de apple ID server".

Hierdoor kan ik oa de mail app niet meer gebruiken en moet noodgedwongen via een web browser inloggen om mijn icloud mail te kunnen bekijken. Uiteraard kan ik hierdoor ook geen apps downloaden in de app store. Op HD2 doet icloud het prima.

Weet iemand een oplossing hiervoor? Ik wil natuurlijk graag op beide partities gebruik kunnen maken van icloud.

Groet Guido
iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 09:57    reactie #1
geplaatst door: puk1980
Dus je hebt Mojave (10.14) op HD1.

Wat heb je nu precies op HD2 staan, Windows of macOS? En welke versie(s)?

Het meest actuele macOS is Sonoma (macOS 14).


Meer info gevonden:
https://www.macfreak.nl/macos-en-osx/opstartscherm-met-partitie-keuze/
iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 10:10    reactie #2
geplaatst door: nnsa
Nog geen oplossing, maar wat is het nut om op deze manier met je Mac te werken en problemen in huis te halen ?
iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 10:20    reactie #3
geplaatst door: puk1980
@nnsa: Ik vermoed dat de TS nog 32-bits apps wil gebruiken.
Mojave is de laatste macOS versie die nog 32-bit apps draait.
https://support.apple.com/nl-nl/103076

Info over de Mac van de TS:
https://www.macfreak.nl/macos-en-osx/mac-mini-2018-ram-upgrade/
iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 13:26    reactie #4
geplaatst door: Noteboom
Bedankt voor jullie reacties.

Weet niet of dit een manier is om problemen in huis te halen lijkt mij dat icloud gewoon moet werken.

Ik gebruik Mojave inderdaad ivm 32 bit compatibiliteit voor muziek plugins op HD1
Op HD2 staat Sonoma inderdaad en ik heb nog een partitie met Windows trouwens haha.
Ik heb hier zo mijn redenen voor.

Ik had al zitten neuzen op internet maar kom er niet achter waarom icloud het niet doet op HD1
iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 13:53    reactie #5
geplaatst door: nnsa
Misschien helpt dit wel:

Citaat
what helped me on my Mac was doing the following:
iCloud.com
Choose "iCloud" icon
Manage ID
Sign in again on the redirected page to iCloud
Scroll down to "Devices"
Choose the device that is giving you that error and select "Remove from account"
After you have removed the device you can go to "system preferences" and login again with no problem.

Bron:

https://forums.developer.apple.com/forums/thread/23710
iCloud verificatie mislukt
21 januari 2024 - 13:57    reactie #6
geplaatst door: ouwemac
Heb je al eens uitgelogd op HD2 en dan eerst op HD1 ingelogd?
Misschien moet je iCloud een beetje foppen.
De oplossing van nnsa is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
iCloud verificatie mislukt
14 maart 2024 - 08:20    reactie #7
geplaatst door: Noteboom
Apparaat verwijderen en weer aanmelden lukt niet. Ook uitloggen op HD2 werkt niet. Krijg ook regelmatig melding incompatibele schijf en login bij iMessage venster dat ww moet worden bijgewerkt wat ook niet lukt vreemd allemaal. Krijg geen verbinding met de apple server. Mss beter een VM gebruiken ipv bootcamp. Groet Guido
iCloud verificatie mislukt
14 maart 2024 - 16:20    reactie #8
geplaatst door: anraadts
Mss beter een VM gebruiken ipv bootcamp.
Als je Boot Camp niet persé nodig hebt (bijvoorbeeld voor maximale prestaties tijdens gaming) dan lijkt me dat sowieso een goed idee.