geplaatst door: Flix
Vervelend voor je.
Blijft een vreemd verhaal.
Heb je een paar link's naar die draadjes; misschien dat er bij iemand hier een lichtje gaat branden.
geplaatst door: atelier
http://apple.stackexchange.com/questions/179062/unable-to-sign-out-of-icloud-on-osx-yosemite-or-disable-keychain

https://discussions.apple.com/thread/5525364
"When I attempt to delete the account from the other users I get this message: "Do you want to remove the Google account “abc@def.com” from all your computers using iCloud Keychain or turn it off on only this Mac?" If I decide to "turn it off on only this Mac" it just gets added back as a new account from iCloud, causing duplicates."

http://www.mcelhearn.com/delete-ghost-accounts-in-mail-on-os-x/
http://apple.stackexchange.com/questions/123711/preventing-icloud-from-syncing-internet-accounts-in-os-x-mavericks

geplaatst door: Flix
Ik zie niet echt een lijn, en daarmee een oplossing.
Kan het ook niet reproduceren.
En dit draadje is wat verwarrend geworden wat je nou wel en niet hebt gedaan.


Kun je Sleutelhanger in iCloud afzetten, of niet (zoals die gast in dat draadje. Als je het kunt afzetten en aldus hebt gedaan, blijft het probleem dan aanwezig?
Heb je in beide iTunes (iMac en MB) de WiFi sync afgezet?


Je zou in Sleutelhangertoegang (op een Mac) ook even Sleutelhanger-EHBO (controle) kunnen draaien.

Edit: zie nu je edit's in de eerder post. Je kunt dus iCloud>Sleutelhanger niet uitzetten. Op de iMac? Of in geen van de apparaten?

(Bewerkt door Flix om 12:37, 24-09-2015)

geplaatst door: atelier
Bedankt voor het meedenken.

Ik kan keychain niet uitzetten. En daarom iCloud ook niet uitloggen.
De iMac staat uit (500 km hier vandaan)
Op de MBP heb ik iTunes nog nooit geactiveerd.

Ik wordt vanmiddag teruggebeld door een Senior Tech. Van Apple die ook gekonstateerd heeft  dat er 'problemen' met iCloud op mijn account oorzaak zouden kunnen zijn van dit probleem.

Ben benieuwd of dit na het gesprek is opgelost. Ik meld me als ik meer weet.

geplaatst door: Flix
Is goed.

Toch blijf ik even proberen:
- heb je Sleutelhanger-EHBO op de MB laten draaien?
- lukt het uitzetten van Sleutelhanger ook niet op de iPad?

geplaatst door: atelier
Wat is sleutelhanger EHBO?
Sleutelhanger op iPad kan ik niet uitzetten. Zelfde probleem. Ik verander de setting van groen (rechts) naar links (wit), verlaat het venster, en voilà, de setting staat weer op 'aan'.
geplaatst door: atelier
Update

Een uur aan de lijn geweest met de Senior Tech. van Apple met schermdeling.
Geen oplossing.

Probleem is nu definitief geconcentreerd op Sleutelhanger.
Apple helpdesk belt mij maandag terug als ik weer toegang heb tot de iMac.
Wordt vervolgd.

geplaatst door: Flix

Citaat
atelier om 13:59, 24-09-2015
Wat is sleutelhanger EHBO?

Eerder genoemd; ga op je Mac naar Sleutelhangertoegang.app (gebruik Spotlight hiervoor) en onder de naam Sleutelhangertoegang in het menu, linksboven, staat in het uitrolmenu Sleutelhanger-EHBO. Moet je je accounts-ww invullen en laat 'm dan maar controleren.
geplaatst door: atelier
Ah, zeker , sorry.

Ik heb laten kontroleren, er was een 'rechten' setting verkeerd. Laten repareren, kontrole geeft nu: OK.
Sleutelhanger geprobeerd uit te schakelen, lukt niet.

Helaas.

geplaatst door: Flix
Ook niet na een herstart, zeker?

Afijn, jammer dat het niet lukt. Laat et ons horen hoe het afloopt.

geplaatst door: atelier
 :sigh:

Het probleem is eindelijk opgelost. Na een sessie vanochtend met de Senior Tech van Apple waarbij ik zowel iPad, MBP en iMac ter beschikking hadden werd het volgende geconstateerd.

1) Ik start de iMac op (na een afwezigheid van enkele dagen) en op de iMac werden (zomaar, vanzelf) 4 nieuwe mail accounts aangemaakt, waarna het versturen van mail niet lukte omdat instellingen verkeerd stonden (en dat waren ze definitief niet vorige week toen ik de computer afsloot)
2) Ook op de MBP die het hele weekeinde probleemloos had gewerkt weigerde Mail plotseling mail te versturen omdat instellingen verkeerd stonden.
3) Het lukte niet om op elk van de apparaten uit iCloud uit te loggen omdat Keychain niet afgesloten kon worden.

De oplossing:
4) De Tech vroeg mij een nieuw user account aan te maken op de iMac. Daar in te loggen met mijn gewone username op iCloud. Keychain uit te zetten.

5) op iPad stond plotseling keychain uit.
6) op MBP keychain stond uit
7) op iMac eveneens, keychain stond ineens uit.

De Tech gaf toe dit nog nooit zo meegemaakt te hebben en hij gaf ook aan dat er duidelijk sprake was van een bug in Keychain.

Instellingen om separaat syncing in te stellen van Mail accounts en username/password kombinaties in een formulier ontbreken in Keychain.

Draadje afgesloten
:thumbs-up: