geplaatst door: StoffelXYZ
Hallo,

Ik heb een recent Mac met Yosemite.  Op deze Mac werken we met verschillende user accounts.  We maken gebruik van Gmail e-mail accounts.

In Mail verdwijnen regelmatig de instellingen voor de server Uitgaande mail (SMTP) ....

Kent iemand de oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt.

Mvg,

Stoffel

Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
6 augustus 2015 - 22:37    reactie #1
geplaatst door: pth
Effe omhoog kicken

Mijn uitgaande mail werkt ook niet meer, las op internet dat het vaker voorkomt in yosmite.
Hoe kan ik dit melden bij apple weet iemand dat. En hoe ik het probleem blijvend kan verhelpen.

De vrijheid van de een is de gevangenis van een ander
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
12 augustus 2015 - 11:25    reactie #2
geplaatst door: leek
ik heb ineens ook het zelfde probleem, heeft iemand hier een oplossing voor?
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
13 augustus 2015 - 11:29    reactie #3
geplaatst door: leek
Na een hele dag prutsen nog geen stap verder gekomen, is er dan niemand hier op MF die dit probleem ook heeft gehad en er een oplossing voor heeft gevonden?
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
13 augustus 2015 - 13:26    reactie #4
geplaatst door: Hajonides
Yep, ook ondervonden. Geen oplossing, behalve dan het herhaald aanpassen van de instellingen en hopen dat ze dit keer wel bewaard blijven …, wat uiteindelijk ook gebeurt …
*^(&*^%$$^&%………………
Dsbrg, Gldrlnd
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
14 augustus 2015 - 14:23    reactie #5
geplaatst door: rgfoto
Hier idem dito . Wat een lastig probleem.
Wie heeft de oplossing?
Eén beeld zegt meer dan duizend woorden.
http://www.glastrafoto.nl
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
15 augustus 2015 - 12:25    reactie #6
geplaatst door: iEscape
Ik heb ineens -just out of the blue- hetzelfde probleem sinds 21 mei 2015.

Uitgaande server voor e-mailadres dat eindigt met hotmail.com is smtp-mail.outlook.com
Uitgaande server voor e-mailadres dat eindigt met outlook.com is outlook.com

Met e-mailadres dat eindigt met outlook.com géén probleem.
Met e-mailadres dat eindigt met  hotmail.com kan ik niets, niet versturen en niet ontvangen.

Het forum van Microsoft Community kan alléén adviseren om alle instellingen weer na te gaan.
Ik heb niets gewijzigd, alle instellingen na gegaan, alles is OK.

Heb vervolgens (bijna) overal mijn e-mailadres (noodgedwongen) gewijzigd en zeker feedback naar Apple verzonden (eens in de vier weken stuur ik een feedback naar Apple).

Hoe meer Mac Mail gebruikers feedback naar Apple verstuurt (samen zijn we sterk) hoe beter Apple aandacht aan het probleem zal geven.

http://www.apple.com/feedback/mail.html


Maar hopelijk -ik ben zeer benieuwd-  of het probleem nu met het updaten naar 10.10.5 wellicht wordt /is opgelost ???
We zullen samen in de gaten moeten houden.


https://support.apple.com/nl-nl/HT205004


Ik blijf feedback naar Apple sturen, zolang ik nog problemen ervaar   :mad:

met vriendelijke groet, iEscape
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
15 augustus 2015 - 14:29    reactie #7
geplaatst door: Flix
Lijkt meer eerder een Gmail probleem.

Hebben jullie in Mail Voorkeuren>Accounts>Geavanceerd 'Detecteer en update accountinstellingen automatisch' aangevinkt staan?

Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
15 augustus 2015 - 14:47    reactie #8
geplaatst door: iEscape

Citaat
Flix om 14:29, 15-08-2015
Hebben jullie in Mail Voorkeuren>Accounts>Geavanceerd 'Detecteer en update accountinstellingen automatisch' aangevinkt staan?

In mijn geval staan bij alle e-mailaccount een vinkje bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch.

met vriendelijke groet, iEscape
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
15 augustus 2015 - 19:08    reactie #9
geplaatst door: Flix
En die zou ik dan juist uitzetten als ik jullie was. Want ik heb het idee dat deze instellingen bij jullie door één of andere oorzaak te snel veranderd worden.
Instellingen Server uitgaande mail (SMTP) verdwijnen
15 augustus 2015 - 19:29    reactie #10
geplaatst door: iEscape
@ Flix,

Hier nu bij alle e-mailaccounts het vinkje verwijderd.
Het is afwachten dan . . . .

met vriendelijke groet, iEscape