iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 12:36   
geplaatst door: neoman
Sinds vrijdag heb ik een probleem met iTunes 12.3.0.44 op al mijn machines. Zowel onder Yosemite als onder El Capitan. Zodra ik naar de App Store sectie ga, wordt de layout vernaggeld. Het lijkt alsof er een css bestand kwijt is of aan gort ligt. Maar omdat dit plots op alle machines gebeurde, vroeg ik me af of anderen ook dit probleem hebben. En nog belangrijker: een mogelijke oplossing.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 13:27    reactie #1
geplaatst door: GeorgeM
Net even met dezelfde versie van iTunes naar de iTunes Store gegaan, en ziet er inderdaad niet uit! (zien een lijst van alles onder elkaar links uitgelijnd).

Lijkt me dat het een probleem is bij Apple, waarschijnlijk ook de reden dat jij het op meer Macs zo te zien krijgt.

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 13:43    reactie #2
geplaatst door: jasperr
Op versie 12.2.2.25 hetzelfde probleem, is echt fout bij Apple. Zou mij niets verbazen als ze een afsluitende html-tag  o.i.d. ergens zijn vergeten. Is al de nodige uren zo, Apple lijkt het niet in de gaten te hebben.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 15:11    reactie #3
geplaatst door: neoman
De nodige uren? Het is vrijdag begonnen! Tenminste toen zag ik het voor het eerst.

Maar fijn te horen dat ik niet alleen ben. Apple zal hier vast snel werk van maken.

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 15:19    reactie #4
geplaatst door: ardie
Hier werkt het gewoon. Laatste versie iTunes op El Capitan.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 15:23    reactie #5
geplaatst door: mug
Hier ook layout totale chaos. Bij aanklikken Store zie je heel even normale layout, daarna een soort lange lijst helemaal links uitgelijnd. Onbruikbaar.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 15:47    reactie #6
geplaatst door: neoman
Blijf het wel vreemd vinden dat ik hierover zo weinig op internet vind. Lijkt er toch op dat niet iedereen dit probleem heeft.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 16:04    reactie #7
geplaatst door: Bestek88
Vanaf vrijdagavond het eerst opgevallen. Hier thuis ook hetzelfde probleem op al de computers. Inderdaad best wel apart dat het lijkt of het niet wordt opgemerkt. Althans niet op dat niveau dat blogs worden volgeschreven met aannames, verwachtingen  en ideeën. Misschien vanwege het mooie weer buiten? Althans hier... :withstupid:
Pluk de dag en kus het gazon. http://www.BestOntwerp.nl
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 16:09    reactie #8
geplaatst door: neoman
Inmiddels beginnen er draadjes te verschijnen. O.a. bij de buren.
Maar niet iedereen heeft er last van. Dat maakt het wel bijzonder.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
11 oktober 2015 - 19:13    reactie #9
geplaatst door: mug
Neem toch aan dat ze dit snel oppakken. Want het betekend dat ik eigenlijk niks kan aanschaffen want zo is de Store niet te bedienen.
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
12 oktober 2015 - 13:27    reactie #10
geplaatst door: jasperr
Het begint nu toch wel vreemd te worden. Als ik mijn apps wil updaten via iTunes zegt iTunes "Het aanschaffen van Paypal is mislukt, de iTunes Store is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw."", terwijl dat een app is die ik al heb.

Als ik op mijn iPhone een app wil updaten met "Werk bij" begint deze heel even te draaien maar update vervolgens niet.
Hetzelfde bij het aankopen van een app via de iPhone: download heel kort, knopje verandert in "Installeer", maar er staat daarna niets op de iPhone.

Dit probleem gaat echt veel verder dan de layout in iTunes


Verder geprobeerd:
iTunes updaten naar 12.3.0.44 helpt dus niet. Was voorspelbaar want iPhone heeft ook problemen met App Store.

(Bewerkt door jasperr om 13:46, 12-10-2015)

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
12 oktober 2015 - 13:56    reactie #11
geplaatst door: Ypehille
Hier ook
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
12 oktober 2015 - 16:51    reactie #12
geplaatst door: andre65
Ook hier  :crazy:
Ik heb al van alles geprobeerd om het te herstellen, maar geen oplossing gevonden.
Bij Apple maar een call ingeschoten..

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
12 oktober 2015 - 17:31    reactie #13
geplaatst door: mug
Hier ook nog steeds exact als voorgaande post een grotendeels wit scherm in iTunes.
Heb een feedback formulier ingevuld voor Apple.
apple.com/feedback
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 10:10    reactie #14
geplaatst door: neoman
Pff, heeft even geduurd maar ik heb een oplossing gevonden in een draadje op het Apple discussions forum.

1. Quit iTunes.
2. Ga naar de user Library.
3. Ga naar de Cache folder.
4. Sleep de folder com.apple.iTunes naar de desktop.
5. Herstart iTunes.

Nu zou alles weer als vanouds moeten zijn.
Als je dat hebt gecontroleerd kan de cache folder van de desktop naar de trash.

Ik had dit zelf al eerder geprobeerd maar Apple heeft nu iets aan hun kant veranderd waardoor de fout niet telkens opnieuw optreedt.

(Bewerkt door neoman om 10:12, 13-10-2015)

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 10:18    reactie #15
geplaatst door: GeorgeM
@ neoman: bedankt, dat zorgde er inderdaad voor dat het allemaal weer normaal is!  :thumbs-up:

Maar wat moeten alle mensen die dit niet weten? Niet zo prettig dat Apple zelf geen oplossing hiervoor aandraagt.  :confused:

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 11:32    reactie #16
geplaatst door: Cactus
Ook hier helaas hetzelfde probleem. Layout volledig de mist in. Alles is inderdaad links uitgelijnd, aankoop links, beluister links in ITunes store niet meer te gebruiken..... moet dringend nog wat aankopen doen, maar helaas. Ik heb 2 berichten gestuurd naar Apple. 1 via de site en 1 via de 'helpdesk' ITunes. Hopelijk snel een oplossing.
Dit duurt nu echt wel lang. Gek dat ze hier blijkbaar nog niet van op de hoogte zijn...
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 12:25    reactie #17
geplaatst door: neoman
@Cactus, ook wel gek dat jij in een draadje post wat je blijkbaar niet eerst leest. Dan had je de oplossing al gehad.  :wink:
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 16:11    reactie #18
geplaatst door: andre65
@neoman Dit had ik inderdaad geprobeerd maar werkte niet.
Heb meer van die preferences weggegooid ...
Ook dat hielp niet.

MAAR zonder iets te doen (wachtend op Apple die mijn call in behandeling heeft) staat alles weer netjes in de store(s). Zowel de 'app store' als 'iTunes store' waren van de leg.

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 17:43    reactie #19
geplaatst door: mug
De tip van neoman werkt prima bij mij. Bedankt ! alles is weer OK. (en eenvoudig te doen)
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 18:01    reactie #20
geplaatst door: Cactus

Citaat
neoman om 12:25, 13-10-2015
@Cactus, ook wel gek dat jij in een draadje post wat je blijkbaar niet eerst leest. Dan had je de oplossing al gehad. :wink:

Neoman, sorry. Had gisteren avond gelezen, en deze morgen vroeg en pas Then de middag mijn reactie geplaatst.
Die user Library welke is dat?
In die Cache folder staat bij mij hekaas geen folder 'com.apple.iTunes'

(Bewerkt door Cactus om 18:10, 13-10-2015)

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 18:15    reactie #21
geplaatst door: GeorgeM
Dus User Library vind je door in de Finder op het menu Ga te klikken met de Alt-toets ingedrukt, en dan klikken op Bibliotheek (ongeveer halverwege in het tweede gedeelte van het menu).
iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 18:32    reactie #22
geplaatst door: Cactus

Citaat
GeorgeM om 18:15, 13-10-2015
Dus User Library vind je door in de Finder op het menu Ga te klikken met de Alt-toets ingedrukt, en dan klikken op Bibliotheek (ongeveer halverwege in het tweede gedeelte van het menu).

THx GeorgeM, gevonden. Enkel staat bij mij de com.apple.itunes folder niet in de cache....helaas...

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 19:43    reactie #23
geplaatst door: ettepet
Okay, Neoman. Goeie tip!

(...nu op zoek naar de tip om de App Store problemen de baas te worden; de update van iMovie wil ook maar niet zonder fouten binnen gehaald worden...)

iTunes 12.3.0.44 probleem met App Store
13 oktober 2015 - 21:38    reactie #24
geplaatst door: neoman
@Cactus, Je moet de user Library openen zoals GeorgeM beschreef. Daarbinnen zit een folder die Cache heet en daarbinnen zit een folder die com.apple.iTunes heet. Die laatste folder moet je dus eruit slepen.