Kijk eens waar de bibliotheek van iTunes staat...
...en of je na de foutmelding via de Finder bij die locatie kunt komen, anders zit daar het probleem.
Termination Reason: Library missing
Het heeft in ieder geval te maken met het feit dat iTunes je bieb niet kan vinden:
Heb je schijf-ehbo al eens laten lopen?
Hey iTunes users: ever started up iTunes and gotten a never-ending "checking iTunes library" message that completely hangs up your computer? If so, there's an easy fix.
"First, quit iTunes (force the quit if you have to using Command+Option+Escape). Then, do a Finder search (using Spotlight or manually) for the "iTunes Library Genius.itdb" file (located in /username/Music/iTunes/). Delete the file. Start up iTunes and the library checking error should disappear. iTunes will rebuild the Genius library once it opens and has an internet connection."
Van de laatste (Mojave) iTunes versie is helaas geen stand-alone installer dus dat is geen optie.
Uit het probleemrapport lijkt er een missend systeembestand te zijn dat iTunes nodig heeft.
Ik zie trouwens ook dat SIP disabled is, waarom?
Ik zou macOS eens opnieuw installeren, geen clean install maar een re-install.
Om het programma "Spotify Audio Converter Platinum" 5 x sneller dan 1 op 1 convertie te laten werken.
Dat is inderdaad het bestand dat ik bedoel maar je hebt al gezien dat dit op beide Mac's wel aanwezig is.
...Ik krijg door deze opmerking opeens een andere vermoeden. Gebruik je dit programma alleen op de MacBook Pro en niet op de MacBook Air?
Since iTunes 12.6, on Sierra MacOSX 10.12, when I launch iTunes, and click in the Search field, the spinning rainbow wheel puts me on hold for about 7 seconds. Only the first time I do that, but each time I launch iTunes. Even with a Safe Start (option+Command upon launch.)
Een gelijksoortig probleem is hier te vinden, een draadje van 2 jaar geleden.
Er wordt op jouw screenshot ook vermeld: Mogelijk moet je het programma opnieuw installeren.Heb je dat al gedaan?
Die piste had ik ook al bewandeld, maar dat programma gebruik ik op allebei (en SIP staat dus eveneens uit op mijn Macbook Air) en niks problemen met iTunes op men Macbook Air. Ook niet dat strandbal euvel waarvan ik melding maak in mijn eerste post in dit topic.
Al de vereenvoudigde versie eens geprobeerd?- quit iTunes.- Option/alt start Tunes.- Krijg je dan geen menu om te kiezen welke iTunes bib open moet?- Kies je iTunes bib.
Met recht een curieus probleem in dat geval. Om het uit te sluiten als oorzaak zou je dat programma wel even kunnen verwijderen en SIP weer aanzetten. Lijkt niet de oorzaak te zijn omdat het geen probleem geeft op de MBA maar je weet het maar nooit.
Spotify audio converter kan er niet tussen zitten. Het stond geeneens open. Het is ook op geen enkele manier gelinkt aan iTunes.
Most of the apps don't need the access to those SIP protected files. But, there are certain third-party apps which don't run properly or crash upon launching when SIP is enabled on the PC. It happens because they can't get access to the needed files present in the restricted directories.
...omdat het om een programma gaat dat iets met audio doet is de link die ik leg niet zo vreemd. Wie weet rommelt deze tool wel met dat iTunes bestand.
nogmaals, het zal wel niet want dan zou het logisch zijn dat de MBA ook kuren geeft maar wat is de moeite om het uit te sluiten?