iTunes vraagt plotseling om geld
30 januari 2019 - 18:28   
geplaatst door: JanSr
Al jaren heb ik een iTunes abonnement (Individueel, €9,99/mnd).
Ik luister probleem-arm naar wat ik wil.

Sinds vandaag krijg ik achter elk nummer een aankoopbedrag. Als ik wil luisteren stopt het halverwege.

In mijn account niets veranderd, ik zie ook geen bijzonderheden.
Wie weet wat er mis kan zijn?
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
30 januari 2019 - 18:48    reactie #1
geplaatst door: JanSr
ben er bij toeval achter, weer een of ander hysterisch "veiligheids" grapje.
Na een hoop gedoe met wachtwoorden en codes werkt het weer.
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
30 januari 2019 - 18:56    reactie #2
geplaatst door: slechtkwast
En dat allemaal voor Uw veiligheid. ???
Weg met de overheid weg met de mensheid.
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
30 januari 2019 - 19:07    reactie #3
geplaatst door: JanSr
Ja, daar word je niet goed van hedentendage. Allemaal twee-traps, allemaal heeeele lange veilige wachtwoorden en daar dan weer programma voor.
Soms ben je 10 min bezig voor wat in 10 sec kan.

De Belastingdienst maakt het trouwens ook bont. Wat nog steeds niet digitaal kan is het bankrekeningnummer voor de automatische incasso voor je motorrijtuigenbelasting ff veranderen. Dat moet per formulier en post. Twee weken wachten op formulier, twee weken wachten op verwerking. Alsof er geen DigiD bestaat.
Maar wat de juffrouw aan de telefoon wel kan is je oude rekeningnummer verwijderen en eventuele teruggaven op je nieuwe (dat zij al heeft) bijschrijven. Als je bijvoorbeeld je auto verkoopt. Gewoon, per telefoon. Wie snapt dit?
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
30 januari 2019 - 19:52    reactie #4
geplaatst door: slechtkwast
De hufters weg met overheid.
Weg met de overheid weg met de mensheid.
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 08:39    reactie #5
geplaatst door: ouwemac
@JanSr: ik snap dat wel, ook de belastingdienst moet meegaan de nieuwe digitale maatschappij in. Dat gaat met horten en stoten, het zijn heel veel afdelingen bij de belastingdienst.

@slechtkwast: neeeeeee, ik wil mijn aow krijgen elke maand, dus leve de overheid. :cool: :hypocrite:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 08:43    reactie #6
geplaatst door: Sypie
Wat in iTunes of in de Appstore wel af en toe voorkomt is dat de CVC code van de creditcard opnieuw ingevoerd moet worden.
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 09:35    reactie #7
geplaatst door: JanSr
@ouwemac:
Jij snapt het wel, ik niet.
De juffrouw aan de telefoon had mijn nieuwe rekeningnummer voor haar neus en ook het oude.
Ze was wel gerechtigd om mij oude (of nieuwe, ik kon kiezen) te laten vervallen voor teruggave.
Maar niet mijn nieuwe nummer koppelen aan de incasso.
In mijn wereld heet dat een paarse krokodil.

Dus klacht ingediend bij de vaste kamercommissie voor financiën.
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 09:43    reactie #8
geplaatst door: boiing
Een rekeningnummer voor teruggave veranderen is iets heel anders dan een incasso rekeningnummer aanpassen. Dat laatste vraagt om schriftelijke toestemming van de rekeninghouder, en dat is best logisch want je machtigt iemand om geld van je rekening te halen.

'Vanaf 1 augustus 2014 gelden er nieuwe regels voor automatische incasso. Vanaf die datum moet u altijd schriftelijk toestemming geven voor een automatische incasso. Dat betekent dat u een formulier moet ondertekenen om toestemming te geven. Sluit u een overeenkomst via internet of via de telefoon? Dan kan het bedrijf u voor de toestemming bijvoorbeeld een antwoordkaart sturen die u moet ondertekenen en terugsturen.' (bron)

Beetje onzinnig om daar een klacht over in te dienen lijkt me.

[AANVULLING] Er is tegenwoordig ook 'digitaal incassomachtigen'. Dit gaat via een derde commerciële partij, en nog niet alle banken doen daar aan mee. Om die twee redenen hoef je er voorlopig niet op te rekenen dat een overheidsinstelling dit zal ondersteunen. Leuker kunnen ze het niet maken, makkelijker ook niet :wink:.
Bewerkt: 1 februari 2019 - 10:18 door boiing
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 11:09    reactie #9
geplaatst door: JanSr
DigiD geldt voor alles, behalve.........
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 12:11    reactie #10
geplaatst door: ouwemac
Mopper maar even hoor Jan..........

Of je het een blauwe olifant, een paarse krokodil, of gewoon bureaucratie noemt, in alle gevallen geldt, tussen,  “hoe het zou moeten zijn” en hoe de realiteit is, gaapt dat gat van goedwillendheid en onvermogen, waar alle grote publieke instellingen mee te maken lijken te hebben, dat het geduld van de burger op de proef stelt en maar al te vaak uitmondt in onbegrip en verkettering van al die ambtenaren, die alleen maar het goede proberen te doen. :hypocrite:

Overigens gaat dit ook op voor voormalige overheidsinstellingen die zonodig het vrije marktdenken moesten gaan propageren en tot leidend principe maken.  :dozingoff:

En DigiD is voor toegang tot instellingen geliëerd aan of van de overheid.
Eenmaal ingelogd beginnen de problemen als je pech hebt. :devil:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 12:56    reactie #11
geplaatst door: JanSr
Zoals de blije XS4ALL gebruiker, die straks weer onder het juk komt van KPN Onzakelijk.
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 13:21    reactie #12
geplaatst door: ouwemac
Groeten uit Thailand Jan,
Ouwe mopperaar.  :confused: :shakehands:
Optimistisch maar zonder hoop. (Tommy Wieringa)
antw: iTunes vraagt plotseling om geld
1 februari 2019 - 14:57    reactie #13
geplaatst door: Flix
Ach, het begint er al mee dat die 'zielige' burger wel altijd goed weet wat de overheid en bedrijven fout doen, zelf onduidelijk of stupide o.i.d. is. Zoals hier (no pun intended, Jan): wie weet nou wat een "iTunes abonnement" is? Zal wel dit-of-dat bedoeld worden, maar aannames zijn natuurlijk the mother of all fuck-up's...