@iEscape: ja, de bewuste account is een werk-account. Mijn privé-accounts zijn IMAP.
En inderdaad zou het dus de taak van de werkgever (een universiteit) moeten zijn om die junkmail-vrij te houden, alleen: ondanks herhaalde verzoeken gebeurt dat niet. Heeft kennelijk geen prioriteit. En dus ontvang ik elke dag tientallen berichten over afslanken, jacuzzi's, bitcoins, weekendjesweg, multivitamines, zonnebanken, intieme contacten en wat dies meer zij.
Ik heb Spamsieve, maar die berichten zijn op de een of andere manier Spamsieve-proof. En toevoegen aan een blokkeerlijst werkt ook niet, omdat de emailadressen waarvan de bewuste instanties zich bedienen voortdurend veranderen.
@PS-MacGek: ik heb onder "Junk" vier mailboxen staan, waaronder de bewuste Exchange-box; dus die box lijkt wel onderdeel te zijn van het systeem. En onder "voorkeuren" heb ik voor de Exchange-box precies dezelfde instellingen als voor de IMAP-boxen. Die instellingen worden door het programma geaccepteerd, maar werken op dit punt dus niet.