Misschien kan je iets meer informatie geven over je @mailaccounts. Waar het wel is gelukt en waarbij het niet is gelukt. Bij sommige accounts wordt de handtekening extern op de mailserver aangemaakt.
Exchange? Google? iCloud? KPN? Dat bedoelt nnsa denk ik. We hoeven geen wachtwoorden. Misschien is het verwijderen van dat account en opnieuw handmatig toevoegen iets om te proberen.
Ja dat laatste heb ik een paar keer gelezen hoor, maar dat leidt niet naar een oplossing . Ik begrijp dat het bij het niet-werkende account dan om een eigen domein gaat, dus mail@abbendinges.nl ?
Dat klopt, dus Yes.
Even een schets hoe ik het bij mij (werkend) heb ingericht zodat je wellicht kunt verifiëren hoe het er bij jou uitziet:Bij 'instellingen' >> 'Handtekeningen' in het Apple Mailprogramma zie ik 'drie kolommen'.- De eerste kolom toont alle accounts, met bovenin 'Alle handtekeningen'. - De tweede kolom toont de namen van de handtekeningen voor een specifiek account (als je een account geselecteerd hebt in de eerste kolom), of alle handtekeningen in het geval je in de eerste kolom 'Alle handtekeningen' hebt geselecteerd.** Met het plusje onder de tweede kolom kun je handtekeningen toevoegen ofwel voor een specifiek account (als je dat account geselecteerd hebt in de eerste kolom), ofwel voor alle accounts bruikbaar als je 'Alle handtekeningen' hebt geselecteerd.- De derde kolom toont de inhoud van de in de tweede kolom geselecteerde handtekeningVervolgens heb je onder de kolommen de keuze om bij een bepaald account altijd een nieuwe e-mail te starten met een voorgeselecteerde specifieke handtekening door de optie 'Kies handtekening' te gebruiken.Je kunt ook een e-mail 'leeg' starten door bij 'Kies handtekening' de optie 'Geen' te laten staan. Je kunt dan in de e-mail selecteren welke je wilt gebruiken.Als ik in de eerste kolom op 'Alle handtekeningen' sta, zie ik diverse handtekeningen (bv. formeel en informeel). Wat zie jij als je op 'Alle handtekeningen' staat?
Het feit dat het gewerkt heeft maakt het minder waarschijnlijk dat het aan je mail account zelf ligt, als die probleemloos werken (ontvangen én versturen). Er zijn in eerdere macOS versies wel wat bugs op dit vlak geweest en ik kan het me zelf ook herinneren van lang geleden. Maar dat is dan weer gek op een verse installatie van de laatste macOS versie. Misschien heeft de iCloud synchronisatie iets verstoord bij het overzetten.Experiment: zie dit draadje, eerste reactie. Een beetje een gek verhaal maar probeer eens meerdere handtekeningen aan te maken als test en die aan alle accounts toe te voegen. Een stuk of 7 dus zoals beschreven. En versleep er ook eens een paar heen en weer tussen accounts. Kijk of het zo lukt om in het niet-werkende account een (of meerdere) handtekeningen te laten verschijnen.En uiteraard: zijn de basics in orde en doe je het op de juiste manier zoals fbakker hierboven goed uitlegt?
Nou, je gelooft het niet ..