geplaatst door: Ehrbacher
Zo af en toe, laatste tijd vaker, krijg ik de melding (als ik op mijn eigen WiFi-netwerk zit) dat het afzenderadres van mijn eigen standaard emailadres (xxxxxx@kpmail.nl) 'onbekend' is en dus wordt de email niet verstuurd.  Als ik dan overschakel naar bijv. xxxxx@me.com wordt de email weggestuurd.
Heeft iemand anders dit ook wel eens en wat zou de oorzaak kunnen zijn ?
Mail accepteert eigen emailadres (soms) niet als afzender
29 mei 2021 - 12:42    reactie #1
geplaatst door: puk1980
Hoe staat de uitgaande mailserver ingesteld?
Mail accepteert eigen emailadres (soms) niet als afzender
29 mei 2021 - 13:06    reactie #2
geplaatst door: Ehrbacher
Moet ik thuis even kijken, wordt later vandaag
Mail accepteert eigen emailadres (soms) niet als afzender
30 mei 2021 - 23:29    reactie #3
geplaatst door: Ehrbacher
Hoe staat de uitgaande mailserver ingesteld?
SMTP mail.kpnmail.nl
Mail accepteert eigen emailadres (soms) niet als afzender
30 mei 2021 - 23:46    reactie #4
geplaatst door: nnsa
Gebeurt dit bij nieuwe emails, of bij emails die je doorstuurt ?

Meer en meer providers hebben er een hekel aan, als er binnen de inkomende email en (doorgestuurde) uitgaande email een domein-wissel plaatsvindt.
Mail accepteert eigen emailadres (soms) niet als afzender
31 mei 2021 - 00:03    reactie #5
geplaatst door: Flix
SMTP mail.kpnmail.nl
Moet 'smtp.kpnmail.nl' zijn.
Mail accepteert eigen emailadres (soms) niet als afzender
31 mei 2021 - 11:20    reactie #6
geplaatst door: Ehrbacher
Gebeurt dit bij nieuwe emails, of bij emails die je doorstuurt ?

Meer en meer providers hebben er een hekel aan, als er binnen de inkomende email en (doorgestuurde) uitgaande email een domein-wissel plaatsvindt.
Het gebeurt als ik een ingekomen email beantwoord.

En de tip van Fix was de gouden tip : veel dank, alles werkt weer