Albums in Foto's
17 oktober 2016 - 08:02   
geplaatst door: Sarah
Goede morgen,

Sedert gisteren een probleem met Foto's en mijn iPad(s) - iPhone(s)  :boring:

In Foto's op de iMac heb ik netjes een 30.000-tal foto's staan die verdeelt zijn onder verschillende albums per jaar / gebeurtenis. Hier heb ik nooit problemen mee gehad.

De laatste albums wat ik nodig heb staan gesynchroniseerd met mijn iPad Pro en deze komen netjes in desbetreffende album terecht op de iPad Pro.

Nu zijn alle albums verdwenen. De foto's staan wel nog onder 'alle foto's' maar nergens zijn er nog 'Albums' terug te vinden. Bij nazicht op mijn iPhone blijkt dit ook zo te zijn  :confused:

Geen probleem dacht ik, gewoon aan de iMac hangen en synchroniseren ... niet dus. Ik kan in iTunes wel de Albums selecteren wat ik naar de iPad Pro wil, de synchronisatie is voorbij maar het probleem niet (idem met iPhone) .. geen Albums.

Eventjes getest en synchronisatie van Foto's uit gezet, ik krijg de vraag als ik alle Foto's op de iPad Pro wil verwijderen, dit doe ik, de iPad Pro synchroniseert maar de foto's op de iPad blijven gewoon staan in 'Alle Foto's'  :wacko:

Nu de hamvraag: gezien het om meerdere toestellen (iPad / iPhone) gaat die dit probleem hebben denk ik dat het bij Foto's op de iMac ligt .. maar daar heb ik nu net WEL mijn albums ...

Kan blijkbaar geen oplossing vinden ... is dit een 'bug' voor Apple, ligt het aan het hoge aantal foto's ??? Ik ben het even kwijt .... (in geval 'van' heb ik gelukkig wel genoeg backup's)

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Albums in Foto's
17 oktober 2016 - 13:37    reactie #1
geplaatst door: reMark
Ha Wivy,
ik had hetzelfde probleem, maar dan net andersom. Wel alle albums, maar geen 'foto's'. Ik dacht dat het aan El Capitan lag die ik weer terug op de Mac had gezet, omdat os Sierra mijn netwerkschijf niet meer automatisch opende en mijn externe fotobibliotheek niet laadde. Met IOS zat ik wel op de laatste versie, 10.0.2. Nadat ik dit weekend weer os Sierra terug heb gezet op de Mac, loopt alles weer in de pas.
Dus: welke versie IOS en OSX / os heb jij? Als één van beide nieuwer is dan de ander, kan het misgaan.
Tenminste, bij mij gebeurde dat.
iMac  Mac Mini  Time Capsule  Airport Extreme  Apple TV  iPhone  iPad  iPod Classic  iPod Nano
Albums in Foto's
17 oktober 2016 - 14:27    reactie #2
geplaatst door: Sarah
Hoi,

Alle apparatuur in huis beschikt over de laatste versies van software en firmware ... hier is alles meestal up-to-date  :apple:

Had hier ook aan gedacht maar blijkbaar moeten we het verder zoeken dan dat.

Ik merk dat, sedert de overstap naar Foto's (verplicht ...) ik geen vertrouwen meer heb in het bewaren van mijn foto's bij / op Apple apparatuur .. (ook niet in iCloud)

Ik heb gelukkig steeds een back-up maar kan zelfs niet meer zeggen hoe vaak het verkeerd loopt met Foto's. Iets wat ik met bv. de database van mijn Adobe Lightroom nog niet heb gehad.

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Albums in Foto's
18 oktober 2016 - 10:44    reactie #3
geplaatst door: gPod
Voor de duidelijkheid, je gebruikt dus geen iCloud Fotobibliotheek?
g i d e on
Albums in Foto's
18 oktober 2016 - 10:52    reactie #4
geplaatst door: Sarah
Nee niet meer want gaf alleen maar problemen.

Ik heb 200Gb als iCloud abonnement, heb mijn foto's in iCloud gezet en mijn beschikbare ruimte blijft hetzelfde ... mijn 150Gb aan foto's gaf hij niet aan in iCloud-drive. Tevens waren verschillende albums onvolledig en toch gaf Foto's op de iMac aan dat het opladen volledig was ... zelfs na een 14 dagen wachten.

Daarna mijn Foto's uitgeschakeld ... anderhalve maand gewacht tot ze  (normaal) zouden verdwijnen uit de cloud ... Foto's terug ingeschakeld en opgeladen en nu heb ik plots +60.000 foto's in icloud, bij nazicht staan ze niet dubbel (?!) en geen verbruik op mijn iCloud drive .... koste mij 2x 150Gb aan upload bij mijn provider.

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Albums in Foto's
19 oktober 2016 - 14:45    reactie #5
geplaatst door: Sarah
Update

Contact genomen met Apple .. eerst de helpdesk, daarna doorverwezen naar Senior Advisor iOS die mijn scherm heeft overgenomen en niet tot een oplossing is kunnen komen.

Mijn dossier is nu een level hoger doorverwezen en het is wachten op een oplossing ...

De Senior Advisor iOS met heel wat ervaring had dergelijk probleem nog nooit meegemaakt ....

Hoopt alsnog op een oplossing .... een uitdaging voor Apple

:reading:

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb