Ik kan de support pagina's van Apple niet meer bezoeken met Safari onder Yosemite. Ik krijg dan een volledig wit scherm. Na wat puzzelen ontdekte ik dat dit te maken heeft met de aanwezigheid van een bepaalde cookie die nota bene van Apple zelf komt.
Je zou verwachten dat door de cookie te verwijderen het probleem wordt opgelost. En dat is gelukkig ook zo. Alleen komt de cookie telkens terug en daarmee ook het probleem.
Je kunt niet zomaar telkens alle cookies van Apple verwijderen omdat je dan iedere keer in iTunes je wachtwoord op moet geven. Die zaken zijn nu eenmaal gerelateerd.
Na wat testen vond ik de speciefieke cookie waar het om draait. De cookie heet 'Pod'. Geen idee wat het ding hoort te doen.
Doordat ik alleen die ene specifieke cookie telkens verwijder, hoef ik niet meer iedere keer mijn wachtwoord in iTunes op te geven maar het is wel omslachtig dat ik eerst die cookie moet verwijderen om in de Apple support pagina's te kunnen komen. Zowel iTunes als de supportpagina's worden door mij veelvuldig gebruikt.
Heeft iemand anders dit probleem ook en nog belangrijker: wie weet er een goede oplossing?
(Bewerkt door neoman om 15:44, 16-11-2014)