Goedenavond Maccers,
Bedankt voor jullie reacties. Sorry dat ik een tijdje 'uit beeld was'. Ik kreeg jullie reacties niet in mijn mailbox waar die in de afgelopen jaren binnenkwam. Moet ik nu nog aanpassen.
Okay, de stand van zaken. Zondag heb ik de hulpvraag teruggegeven aan SeniorWeb. Na 3 dagen aan het probleem te hebben gewerkt met jullie hulp en die van Klokhuis/Discord- zeer gewaarde collega's waar ook nnsa actief is (daarom de verwijzing naar hen, nnsa).
En waarom op meerdere fora? Omdat ieder forum door verschillende mensen wordt bezocht. Weten de mensen van Klokhuis het niet, dan hopelijk hier, of Helpmij.nl of SeniorWeb-forum. Zoekt en gij zult vinden, toch? Een enkeling -o.a. nnsa- is op meerdere fora actief.
Betrokkene en ik hebben 3 x telefonisch contact met de KPN Helpdesk gehad. Ook hun specialistische 'mail-deskundigen' konden niet helpen. En waarom niet? Omdat zij geen mogelijkheid hebben om de server een (tijdelijk) wachtwoord te laten genereren, en de mensen aan de telefoon geen ww mogen instellen en mailen (begrijpelijk).
De volgende actie die ik SeniorWeb heb aangeraden is om een Windows-deskundige naar betrokkene te sturen die op de Windows pc van zijn vrouw door de KPN-Helpdesk-medewerker de besturing laat overnemen en een nieuw wachtwoord kan instellen. Met dat nieuwe werkende wachtwoord kan de iMac weer gevoed worden.
Betrokkene is een man van 84 jaar die dat zonder hulp niet kan.
Nogmaals bedankt voor jullie meedenken!
Groeten, Peter Jan