Een tijdje geleden heeft m'n provider een aantal zaken aangepast. Waardoor ik de poort voor de uitgaande post (in Mail) heb moeten aanpassen. Vroeger stond gewoon de optie "gebruik standaard poorten" aan. Maar dan wordt Mail z'n uitgaande mailtjes niet meer kwijt. Ik moet nu kiezen voor "gebruik aangepaste poort". Daar moet één van die standaard poortnummers worden ingevuld. Ik heb echter al twee keer dat nummer opnieuw moeten aanpassen, omdat op de een of andere manier dat nummer veranderd was in een andere standaard poort (wel steeds dezelfde). Dit gebeurt op m'n vorige iMac (van 2009, kan me niet herinneren wanneer in dat jaar precies) waar momenteel nog 10.8.5 op draait. De iMac is nu van m'n vader en de kans dat m'n vader dat nummer aangepast heeft, is héél erg klein.
Waar kan dat aan liggen dat die poort van zelf aangepast wordt?
groetjes
Mathy
De provider heb ik gebeld, die vertelde me dat ik de poortinstellingen moest aanpassen en wat ik precies moest instellen.
Sinds die tijd is wat er in Mail bij de instellingen staat al twee keer automatisch (i.i.g. zonder ingrijpen van iemand hier) veranderd. Dat lijkt me niet de bedoeling (het is tenslotte geen Windows).
Hier onder een link als voorbeeld, heb maar even me eigen provider genomen.https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/instellingen/
(Bewerkt door Byair om 15:04, 3-01-2014)
Hoe komt mij provider in mijn Mac om daar de instellingen aan te passen?
Byair om 15:03, 3-01-2014Welke provider praten we hierover?Hier onder een link als voorbeeld, heb maar even me eigen provider genomen.https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/instellingen/(Bewerkt door Byair om 15:04, 3-01-2014)
Het gaat hier niet om de juiste instellingen vinden maar dat Mail elke keer oude instellingen terugzet.Misschien eens proberen om via diskmanager de rechten te repareen, wellicht dat er een corrupt plist bestandje is?
Het zijn niet eens oude instellingen. Want "vroeger" stond ie op "25, 465, 587", nu moet ie op "587" staan, maar hij stond al twee keer op "25".
Mathy om 15:07, 3-01-2014Hallo ByairHoe komt mij provider in mijn Mac om daar de instellingen aan te passen?groetjesMathy
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar dat heb ik in mijn posting niet gezegd?Maar als je dat zou willen dan moet je er toestemming voor geven als je ze aan de tel. hebt, is een kwestie van even "remote" software op de mac en ze kunnen je remote helpen.
Maar misschien is het wel een plist zoals FanBoy opmerkt, maar ik zou zelf eerst zeker stellen of de instellingen ook echt de juiste zijn.
Het zijn echt de juiste instellingen.
FanBoy om 15:07, 3-01-2014Misschien eens proberen om via diskmanager de rechten te repareen, wellicht dat er een corrupt plist bestandje is?
Op een andere mac waar 10.5 op draait geen problemen.