geplaatst door: RGCSH
Mijn dochter zit in iCloud in mijn gezin (net als de andere kinderen). Ze heeft alle zelfde authentificaties, maar als ze een app op haar iPhone wil zetten krijgt ze direct de melding ‘betaling niet voltooid’. Op haar iPad heeft ze dat probleem niet. Ik kan nergens vinden wat het probleem zou kunnen zijn. Uit- en inloggen van de Appstore verhelpt het probleem niet.
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
31 mei 2025 - 18:55    reactie #1
geplaatst door: nnsa
Tsja, dat kan weer ‘tig’ oorzaken hebben. Hier een paar ideeën:

Heeft het gezinshoofd een geldige betaalmethode gekoppeld ?
Is het AppleID van dochter goed gekoppeld aan Family ?
Is dochter soms jonger dan 13 ?
Is bij Schermtijd het aankopen / installeren van apps geblokkeerd ?
Enz.
Ⓒnnsa(i)-2025
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
31 mei 2025 - 19:11    reactie #2
geplaatst door: RGCSH
Ja dochter is jonger dan 13. Maar hoe kan zij dan apps op haar telefoon krijgen?
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
31 mei 2025 - 19:19    reactie #3
geplaatst door: nnsa
Ja dochter is jonger dan 13. Maar hoe kan zij dan apps op haar telefoon krijgen?
Als haar AppleID door de ouder is aangemaakt en juist is gekoppeld aan Delen met Gezin zou onderstaande moeten lukken / gelden:

Toestemming vragen voor downloads:
   •   Standaard staat bij kinderen onder de 13 jaar de functie ‘Vraag om te kopen’ aan. Dit betekent dat het kind bij elke aankoop of download van een betaalde app eerst een verzoek moet sturen aan het gezinshoofd.
   •   Het gezinshoofd ontvangt een melding op zijn of haar apparaat en kan de aankoop goedkeuren of weigeren.
   •   Na goedkeuring kan het kind de app downloaden.

Dit zegt 🔗 Apple er over…
Bewerkt: 31 mei 2025 - 19:49 door nnsa
Ⓒnnsa(i)-2025
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
gisteren 00:50    reactie #4
geplaatst door: RGCSH
Ja dat ken ik. Dat staat ook aan. Voor apps op haar iPad moet ze ook altijd toestemming vragen. Maar op de iPhone komt die stap helemaal niet voor. Ze is ingelogd op de Appstore, wil een app installeren en als je dan op download klikt komt meteen die melding ‘betaling niet voltooid’
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
gisteren 08:01    reactie #5
geplaatst door: boiing
Log eens uit bij ‘Instellingen’ -> [haar naam] -> ‘Media en aankopen’. En dan weer inloggen, met (uiteraard) hetzelfde account als haar ingelogde iCloud account.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
gisteren 16:52    reactie #6
geplaatst door: RGCSH
Gedaan. Lost het probleem helaas niet op:-(
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
gisteren 16:54    reactie #7
geplaatst door: boiing
Jammer.. Heeft ze iets staan bij ‘ Instellingen’ -> [haar naam] -> ‘Betaling en verzending’? En vergelijk dat eens met dezelfde instelling op de iPad.
The amount of energy needed to refute bullshit is an order of magnitude bigger than that needed to produce it (Brandolini's Law)
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
gisteren 17:21    reactie #8
geplaatst door: RGCSH
Daar staat exact hetzelfde: ‘Delen van aankopen’: Aan
Melding App Store ‘betaling niet voltooid’
gisteren 17:45    reactie #9
geplaatst door: nnsa
Misschien toch eens even online inloggen op het Apple account van dochter en daar bekijken of er daar iets afwijkends staat:

🔗 Inloggen AppleID...
Ⓒnnsa(i)-2025