Hoi,
Toen ik zojuist mijn mac Book Air wilde afsluiten, kreeg ik een melding dat dat niet mogelijk was omdat er software geïnstalleerd werd. Dat had ik zelf niet gedaan, maar voordat ik het proces kon onderbreken, was het al voltooid.
Via 'systeeminformatie - installaties' en dan sorteren op datum zag ik dat het om MS Word, Excel, Powerpoint, One Note en XProtectCloudKitUpdate gaat. Dat laatste zegt mij niets maar de vermelde fabrikant is wel Apple.
Nu heb ik van MS Office een éénmalige aankoop-versie waarmee ik ook lokaal - volledig offline, etc kan werken en dus geen 365-abonnement. Outlook en Teams (of dat heb ik eens apart gedownload, dat kan ook) zaten ook in dat pakket, maar die zijn dan weer niet geïnstalleerd.
Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt, er is nog nooit iets 'automatisch' geinstalleerd (ook geen MacOS-update) zonder dat ik dat zelf nadrukkelijk heb gedaan. Met uitzondering van een enkel programma waarvan ik wel heb aangegeven dat er automatische updates geïnstalleerd mogen worden. Dat is niet MS Office en dat is ook niet van toepassing bij zo'n éénmalige licentie-aankoop; dat geldt alleen voor de abonnementsvorm MS 365.
Ik durf nu geen MS Office-toepassing te openen, maar Word en Excel kan ik eigenlijk niet missen en gebruik ik vrijwel dagelijks.
Moet ik me zorgen maken, is dit normaal?
Is er iets dat ik kan doen, en zo ja, wat dan?
Alvast dank,
Groetjes, Peggy