geplaatst door: Thinksamuel
Hallo

Ik heb een Numbers 5.1 document met verschillende werkbladen. Op elk van die werkbladen heb ik de som van alle waarden in een kolom berekend. Die totalen zou ik nu graag bij elkaar optellen zodat ik het totaal van alle werkbladen heb. Hoe moet ik dat doen?
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Numbers: totalen van verschillende werkbladen optellen
22 oktober 2024 - 11:25    reactie #2
geplaatst door: Jakko W
Ergens in een cel typ je

=som(
en daarna klik je met je muis in elk van de cellen met totalen.
Numbers: totalen van verschillende werkbladen optellen
22 oktober 2024 - 14:53    reactie #3
geplaatst door: mcmt
Waar het op neer komt is dat Numbers een manier heeft om in een formule te verwijzen naar cellen in een ander werkblad, bijv. Werkblad 2::Tabel 1::C2:G2 (zie ook volgend citaat uit de handleiding).

Citaat
Als naar een cel in een andere tabel wordt verwezen, moet de verwijzing de naam van die tabel bevatten (tenzij de celnaam binnen alle tabellen uniek is).
Tabel 2::B2

Tussen de tabelnaam en celverwijzing moeten twee dubbele punten worden geplaatst [::]. Als je voor een formule een cel in een andere tabel selecteert, wordt de naam van de tabel automatisch in de formule opgenomen.

Als naar een cel in een tabel in een ander werkblad wordt verwezen, moet ook de naam van het werkblad worden opgenomen (tenzij de celnaam binnen alle werkbladen uniek is).
SOM(Werkblad 2::Tabel 1::C2:G2)

Tussen de werkbladnaam, tabelnaam en celverwijzing moeten twee dubbele punten worden geplaatst. Als je bij het samenstellen van een formule op een cel op een ander werkblad klikt, worden de naam van het werkblad en de naam van de tabel automatisch opgenomen in de formule.