geplaatst door: Hans 6919
Ik werk met Outlook for Mac 2011 op een Macbook Pro, mid 2009.
Als ik naar mijn accounts pagina ga (hulpmiddelen-accounts)kan ik niets selecteren of veranderen.
Kan geen voorkeurs email account meer selecteren. Ik heb vier accounts waarvan er op dit moment drie zichtbaar zijn.
Als ik ergens op klik gebeurt er niets.
Klikken op de + om een nieuwe account aan te maken levert een nieuw, nauwelijks zichtbaar en leeg veld op. Ik kan wel wat typen, maar zie niets verschijnen. Als ik dan met de linker muisknop ergens buiten het accounts veld klik verdwijnt dit uit beeld. Vervolgens ga ik weer naar "hulpmiddelen-Account" en zie ik opeens het veld met de titel "Voer uw account gegevens in". Met alle velden die daarbij horen.
Maar ook hier kan ik de gegevens wel intikken, maar zie niets verschijnen.
Dan begint het weer opnieuw. Naast het accountsveld klikken, waardoor deze verdwijnt. Weer naar "hulpmiddelen-accounts" en de zojuist getypte tekst is zichtbaar.
Nu blijk ik na meerdere pogingen accounts erbij te hebben met dezelfde naam, maar met toevoeging 1,2,3 etc.... Daar kwam ik achter bij het maken van een nieuwe mail. Bij het kiezen van de te gebruiken account zag ik een hele reeks nieuwe accounts. Maar die nieuwe accounts zijn NIET zichtbaar als ik naar hulpmiddelen-accounts ga.
Ik heb de main identity opnieuw op laten bouwen. Dat hielp niet.
Ik heb als gastgebruiker ingelogd. Outlook opgestart en dat werkt prima.
Ik heb het programma outlook vervangen door een time machine backup van een paar maanden geleden. Dat hielp ook niet.
Wie kan mij hiermee helpen?

Ondertussen ontdekt dat als ik een nieuwe identiteit aanmaak het probleem niet meer aanwezig is. Het zit hem dus in de oude identiteit. Probleem blijft nu wel dat ik dan van 1 account al mijn email kwijt ben. De andere drie zijn gmail accounts. Dus ik heb de gegevens nodig uit mijn oude account en moet een manier vinden om deze naar de nieuwe identiteit te verplaatsen.

(Bewerkt door Hans 6919 om 17:38, 1-02-2016)

I-Mac 24"
Office Outlook 2011, account niet aan te passen
1 februari 2016 - 17:39    reactie #1
geplaatst door: bigmac
Waarvoor heb je Outlook nodig?
De groeten
Office Outlook 2011, account niet aan te passen
1 februari 2016 - 20:46    reactie #2
geplaatst door: Hans 6919
Ik denk niet dat deze opmerking relevant is.
Er zijn berichten waar ik nu niet bij kan komen.
I-Mac 24"
Office Outlook 2011, account niet aan te passen
1 februari 2016 - 21:53    reactie #3
geplaatst door: PS-MacGek
Heb je Outlook al eens opnieuw gestart?
Heb je de database al eens opnieuw opgebouwd (Outlook opstarten met :key_option: toets ingedrukt)?
MacBook Pro Retina 16" M3 Pro (2024), MacBook Pro Retina 16" Intel (2019), Mac Studio M1 (2022), Mac mini (2018), Mac mini (2012), iPad Pro 11" M1, iPhone 11.
Avatar made by Dale Humphries
Office Outlook 2011, account niet aan te passen
2 februari 2016 - 09:20    reactie #4
geplaatst door: Hans 6919
Outlook opstarten is het eerste geweest wat ik heb gedaan.
Main identity is opnieuw opgebouwd.
De fout zit zeker weten in de database (identity).
Ondertussen na verder googlen vanuit de corrupte database al mijn berichten geëxporteerd en in de nieuwe database geïmporteerd. Dan werkt outlook naar behoren, maar veel berichten bevatten geen inhoud meer.
Ik ben nu alleen nog maar op zoek naar een oplossing om mijn oude database te herstellen.
I-Mac 24"
Office Outlook 2011, account niet aan te passen
2 februari 2016 - 19:45    reactie #5
geplaatst door: Pieterr
Citaat
Hans 6919 om 9:20, 2-02-2016
Ik ben nu alleen nog maar op zoek naar een oplossing om mijn oude database te herstellen.

Wellicht zijn die uit een eerdere backup terug te krijgen?
"One experiment is worth a thousand expert opinions."