Beste mensen,
Ik heb een probleem gecreëerd waarvan ik niet meer uitkom.

Mijn cloud gaf aan dat hij te vol was en ik er ruimt bij kon kopen.
Daar heb ik geen zin in omdat ik een NAS server heb waar ik eigenlijk alles dubbel bewaar. (Niet helemaal waar, want ik heb een paar essentiële bestanden die op mijn bureaublad stonden daar niet op gezet)

Ik heb ook geen time machine draaien.
Maar goed dat bureaublad heb ik in de cloud verwijderd. En dus nu ook op mijn iMac, daar heb ik niet goed naar gekeken. En geen idee dat dat zou gebeuren.
Met bestanden herstellen in de cloud is het niet gelukt. Kom ze daar niet tegen.
Ook niet in de prullenmand.
Ik heb al op internet gekeken naar oplossingen, en er 2 uitgeprobeerd. Een met Disk Drill, die heeft gescand, maar ik kan in de lijst niet goed terug zien wat welk bestand is, daarbij gaven ze aan dat het gratis is, maar als ik het wil herstellen, moet ik opeens een flink bedrag betalen.
Ook heb ik Recoverit geprobeerd , maar dat was hetzelfde verhaal. Ook daar kon ik de files niet zien wat wat is.
En als ik dat niet kan zien, weet ik ook niet of het de juiste files zijn, alvorens ik een hoop geld ervoor betaal.
Wat is wijsheid en zijn er misschien andere programma’s die specifiek kunnen zoeken naar de verloren gegane bestanden. Het zijn excel bestanden, met best veel werk erin en opgeslagen data.
Ik hoor graag van jullie
groeten
Peter