ik kan niet veel benaderen helaas bij gebruikers sta ik er niet tussen.
Ik zie een hoop plaatjes, maar vraag me vooral af wat je in de Finder ziet op die externe schijf. Je ziet wel iets blijkbaar, en ook gebruikers. Het blijft onduidelijk.
Wat ik op een van je WeTransfer plaatjes wel zie is dat de schijf EBBO mislukt is en het volume beschadigd. In dat geval neem ik mijn eerdere woorden terug dat je over die schijf geen zorgen hoeft te hebben. Dat is natuurlijk een groot probleem, en ik vraag me af of we dat op afstand kunnen oplossen. Het zal ook niet aan de update hebben gelegen, ik denk dat er al eerder iets mis was of mis aan het gaan was met die SSD.
Je kunt met schijf-recovery programma's aan de slag maar daar durf ik niet over te adviseren. Vroeger had je Disk Warrior, die kon een bestandssysteem repareren maar helaas werkt dat niet meer voor APFS schijven. Als macOS het zelf niet kan fixen is dat geen goed teken.
Probleem met update macOS 15.4 installeren