Edvankapel
Het eerste dat je zou kunnen proberen is het uitvoeren van de zogenaamde "Flixtest":- maak een nieuwe gebruiker aan op je Mac- log in als die gebruiker- open Safari, surf naar de website en kijk of je nog steeds last hebt van het probleem.
Zo niet, dan is er iets in je gebruikersinstellingen niet in orde. Dat is op te lossen.Zo wel, dan is er iets anders aan de hand (Safari te oud voor de website e.d.)
Bedenk dat zowel Snow Leopard als Safari 5 niet meer door Apple ondersteund worden. Voor Internetbankieren is het wellicht aan te raden om een recentere browser (en/of OS) versie te gebruiken.
ed44 om 15:04, 29-11-2015Hallo,Mijn iMac loopt op Snowleopard, met Safari versie 5.1.10. Sinds enige tijd opent Safari geen secure pagina's, bijv. van internetbankieren, meer. Andere browsers (Firefox, Google) geen probleem. De Safari Help functie over beveiligde pagina's gaat over oudertoezicht, wat een ander onderwerp is, en biedt dus geen hulp.Weet iemand een oplossing voor het probleem??Edvankapel
Wat bedoel je met "opent niet meer"? Krijg je een foutmelding?
ed44 om 15:04, 29-11-2015Pieterr, bedankt voor je reactie. Inloggen als nieuwe gebruiker levert geen problemen op. Wat zou ik aan de gebruikersinstellingen moeten doen?
Hoi Ed,
Je kunt de nodige Safari settings resetten om te zien of dat helpt:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204098
Pieterr om 16:48, 29-11-2015Bedenk dat zowel Snow Leopard als Safari 5 niet meer door Apple ondersteund worden. Voor Internetbankieren is het wellicht aan te raden om een recentere browser (en/of OS) versie te gebruiken.
Maar niemand daarvan gebruikt nog Safari, die is nu gewoon te oud.
Dus inderdaad gewoon Firefox gebruiken (of een andere browser die jij prettig vindt).
GeorgeM om 9:05, 1-12-2015CitaatPieterr om 16:48, 29-11-2015Bedenk dat zowel Snow Leopard als Safari 5 niet meer door Apple ondersteund worden. Voor Internetbankieren is het wellicht aan te raden om een recentere browser (en/of OS) versie te gebruiken.Ik heb zelf nog een Macje onder 10.6.8 draaien, en ook aardig wat mensen die ik ken gebruiken het nog. Maar niemand daarvan gebruikt nog Safari, die is nu gewoon te oud. Dus inderdaad gewoon Firefox gebruiken (of een andere browser die jij prettig vindt).
Safari resetten niet succesvol ().
Alle reacties lezende, is het feit dat de versie verouderd is, een mogelijke (waarschijnlijke) oorzaak van het probleem. Gebruik van andere browsers (Google, FF) tot nu toe smooth.Ik ontdekte nu ook onlangs, dat ik na de laatste software update naar iOS 9.1, ook geen reservekopiën van mijn iPhone meer op iTunes (versie 11.4) kan maken, en mijn Sonos apparatuur geen SnowLeopard meer accepteert!Moet dus gaan vernieuwen, maar moet nog wel weten of ik dan nog we iDVD kan gebruiken en films gemaakt in iMovie 6 kan importeren om te bewerken. Maar dat is een ander onderwerp!
Bedankt voor alle input
Ed44
HEXDIY om 21:49, 1-12-2015Correctie: al wat ik hier post komt vanaf een 10.6.8 MacBook met Safari 5.1.10...
OK, ik gebruik ook nog wel eens Safari op 10.6.8, maar er zijn simpelweg steeds meer sites die er niet mee werken. YouTube is daar bijvoorbeeld een voorbeeld van.
@ ed44: gewoon Firefox of Google's Chrome op je Mac zetten, en lekker doorwerken.