geplaatst door: Selbie
Kameraad van mij heeft de zelfde probleem
Gisteren even overlegt met hem
Hij heeft in zijn AirPort Express wifi op 5GHZ gezet en kanaal van automatisch afgehaald en op hoogste cijfer gezet dat is bij 5GHZ kanaal 48

Dit heb ik ook gedaan en het ziet goed uit nu beneden met de MacBook die ook de zelfde probleem had reageert nu alsnog goed zover
Voor alle zekerheid heb ik mijn Mac boven op de kabel aangesloten kijken of het nu echt WIFI probleem is ..
Ik kom over paar dagen wel terug met de resultaat
Mac Mini M2 pro / Iphone 15 plus
geplaatst door: Selbie
Ik denk dat Flix wel degelijk weet wat Little Snitch zou kunnen doen, maar zijn twijfels zet bij het nut en gebruik bij users die niet weten wat ze doen. Een beetje hetzelfde als voor Clean My Mac…

Samengevat: onnodige programma’s voor standaard gebruikers.

Macbook beneden heeft geen LS en had de zelfde probleem dus ik twijfel of dat de oorzaak was
Mac Mini M2 pro / Iphone 15 plus
geplaatst door: Flix
...nu beneden met de MacBook die ook de zelfde probleem had...
Was wel info die relevant genoeg is om in de openingspost te zetten.
Met "kameraad met zelfde probleem" kunnen wij dan weer niet zoveel, als we niet weten welke hardware, netwerk, etc.

Als je om die reden een netwerkprobleem vermoed, is het eerste wat je doet even de modem/routers herstarten. Heb je misschien meerdere apparaten met een routerfunctie actief in je netwerk?


@bacon: ik weet prima wat LS doet. Ik zeg dat het onnodige software is, behalve specifiek bij ook door mij genoemde illegale software. Maar dat spul gebruik ikzelf principieel niet.