Probleem Agenda/iCloud
22 augustus 2017 - 19:50   
geplaatst door: Rnbnoud
Hallo,

Ik heb onlangs mijn Apple-ID gewijzigd op mijn Mac (d.w.z. nieuw emailadres en wachtwoord). Gedurende dat proces kreeg ik een melding die ongeveer was: ” Deze Mac kan geen verbinding maken met iCloud vanwege een probleem met …(mijn emailadres)….” Open de Icloudvoorkeuren om het probleem te verhelpen. Ik kreeg het toen niet echt verholpen en ben gaan googlen om oplossing te vinden. Daar las ik dat men adviseerde uit te loggen in iCloud en vervolgens opnieuw in te loggen. Dat heb ik gedaan. Alles bleek weer te werken, totdat ik merkte dat ik van elke herinnering die ik had ingesteld in Agenda (van Mac) ik 8 (!!) herinneringen kreeg!!. Na zoeken kwam ik erachter dat als ik op het kopje  Agenda’s tik (in Agenda) ik 8x thuis zie staan en 8x werk!!!. Ik heb geprobeerd de overbodige 7 thuis-agenda’s te verwijderen maar dan loopt het programma helemaal vast. Erg frustrerend allemaal. Er is iets niet goed gegaan met dat iCloud-gebeuren maar weet nu niet hoe dit probleem te verhelpen met mijn agenda. Kan iemand mij hiermee helpen?

Probleem Agenda/iCloud
22 augustus 2017 - 19:59    reactie #1
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Even uitloggen op het device of devices waar je veel probleem hebt en waar de dingen niet goed staan.

Dan log in op je Mac (of waar het wel goed staat) en pas je daar een aantal dingen aan zodat het kan syncen. Je kunt ook alles deactiveren op je devices en de daar verwijderen wanneer het nergens goed staat.

Daarna inloggen op iCloud.com en daar je ding doen. Alles goed zetten, beheren en zorgen dat je een aantal aanpassingen maakt zodat de sync-server z'n werk moet doen.

Even een poosje wachten en dan weer inloggen op je devices.

Let wel op dat je overal het nieuwe mailadres gebruikt dat bij je AppleID/iCloud adres hoort. Als het goed is krijg je dan overal dezelfde nieuwe content te zien die je op iCloud.com eerder hebt aangepakt of bewerkt.