(Bewerkt door mcd om 11:38, 14-04-2017)
fsck -fy
Na afloop weet je iets van de staat van jouw opslag, en kan je proberen weer normaal op te starten met "reboot" en weer een Return.
Lees eens hier voor meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT200553Je zou alle randapparatuur kunnen loskoppelen (behalve muis en keyboard) en herstarten.En probeer de Safe Mode: http://support.apple.com/kb/HT1455En ook opstarten in de Recovery Mode en de HD testen, en/of er een nieuw OS op zetten (met behoud van data): https://support.apple.com/nl-nl/HT201314
Info: macOS Sierra versie 10.12.4iMac (27-inch, Late 2012)3,4 GHz Intel Core i716 GB 1600 MHz DDR3NVIDIA GeForce GTX 675MX 1024 MB
Hardwareoverzicht:
Modelnaam: iMac Modelaanduiding: iMac13,2 Processornaam: Intel Core i7 Processorsnelheid: 3,4 GHz Aantal processors: 1 Totale aantal cores: 4 L2-cache (per core): 256 KB L3-cache: 8 MB Geheugen: 16 GB
Ik ben benieuwd of de problemen dan weg zijn, dan zou het aan je interne opslag kunnen liggen.
Toch maar eens proberen met een extern bootable systeem.
Wijze raad van tante Miep