geplaatst door: leenvduijn12
Ik kan mijn Tc niet meer bereiken op me iMac sinds upgrade naar yosemite??
Hoe nu verder???
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 10:15    reactie #1
geplaatst door: Flix
Niet meer bereiken via de Finder? Of via AirPort-configuratieprogramma?
De TC al een herstart (stekker er even uit)?
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 10:43    reactie #2
geplaatst door: leenvduijn12
Allebei niet.
En heb hem opnieuw gestart.

(Bewerkt door leenvduijn12 om 10:44, 29-10-2014)

Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 11:47    reactie #3
geplaatst door: MacFrankie
Zit je nog wel via de TC op het internet?
Weet je alle wachtwoorden nog?
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 11:55    reactie #4
geplaatst door: Godfather
Bedraad al geprobeerd? Ik had draadloos ook problemen na de update om hem te vinden maar het duurde gewoon even en hij kwam toen ineens wel tevoorschijn.
Mac Pro '08 - iPad 16GB - iPhone 6 - Next Gen MB Pro
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 11:56    reactie #5
geplaatst door: Kiiruna
ik had het zelfde probleem, ™ opnieuw instellen heeft geholpen.
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 12:38    reactie #6
geplaatst door: leenvduijn12
Zit nog wel op internet via de WiFi van de Tc.
En bekabeld ziet ik hem ook niet.
Bij mijn weten heb ik alle wachtwoorden nog??
Kan je hem ook volledig resetten en dan als nieuwe Tc instellen??
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 12:50    reactie #7
geplaatst door: Kiiruna
wordt de schijf wel herkend in timemachinevoorkeuren?
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 13:06    reactie #8
geplaatst door: leenvduijn12
Nee die wordt ook niet herkend??????
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 13:15    reactie #9
geplaatst door: Kiiruna
en als je dan vervolgens opnieuw instellen gebruikt?
en als je airport configuratieprogramma gebruikt?
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 13:25    reactie #10
geplaatst door: Kiiruna
welke kleur heeft het lampje op je TC?
MacBook Pro 14 inch - Apple M1 Pro - 16 GB - iPhone SE 1e gen. - 32 GB - Apple Watch series 7
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 13:40    reactie #11
geplaatst door: leenvduijn12
Het lampje op de Tc is groen.
En ik kan in AirPort-configuratie geen ene AirPort expres of extreme vinden
En ook niet in de Finder.
Ik kan hem ook niet opnieuw instellen op de iMac, alleen met de AirPort app op iPhone 6

(Bewerkt door leenvduijn12 om 13:42, 29-10-2014)

Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
29 oktober 2014 - 15:26    reactie #12
geplaatst door: neoman
Er zijn nogal wat problemen met TC en Yosemite. Lees dit draadje eens helemaal door:
https://discussions.apple.com/thread/6601861
Denk dat jouw probleem er ook ergens tussen zit. Alhoewel het hoofdprobleem van dat draadje een ander TC - Yosemite probleem is. Ik heb er zelf ook last van. Ziet er naar uit dat we voor het hoofdprobleem op een update van Apple zullen moeten wachten.
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
7 november 2014 - 20:52    reactie #13
geplaatst door: fred44nl
naast het feit, dat het niet meer mogelijk is, om een bestandje m.b.v. TimeMachine terug te halen, wordt er geen post-backup thinning meer gedaan.
ben ik hiermee de enige ??
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
7 november 2014 - 21:16    reactie #14
geplaatst door: neoman
@fred44nl, heb je het draadje doorgenomen dat ik in de post voor jou aangaf?

Als je het helemaal doorneemt, zie je dat er een workaround is voor het terughalen van een bestand. Die werkt bij mij goed en is dus de moeite van het proberen waard.

Ik vermoed dat velen last hebben  van een niet functionerende post-backup thinning omdat er duidelijk iets mis is met TM en Yosemite.

Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
7 november 2014 - 21:30    reactie #15
geplaatst door: fred44nl
dat er iets mis is met TM i.c.m. Yosemite, dat is me wel duidelijk.
maar opmerkingen over post-backup thinning heb ik nog niet gezien.
ik maak niet elk uur een backup, maar 1x per dag.
en die controleer ik elke dat d.m.v. Console.
en dat valt het op, dat er geen post-backup thinning meer wordt gedaan.

er zijn ook veel opmerkingen over het feit dat TM niet meer in 'n eigen backups kan bladeren.
zo ook bij mij, natuurlijk.
heel veel aandacht aan geschonken, na de updat naar Yosimite.
en wat denk je wat :)
ik kan gewoon weer met TM door de backups bladeren :)
misschien gaat post-backup thinning het ook weer van zelf doen.

 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
7 november 2014 - 21:47    reactie #16
geplaatst door: Feek
Ja er zijn wat problemen bij Yosemite en (bonjour) netwerken....

Wat vaker langs komt als oplossing is alles uitzetten en vooral ook je router (en eventuele switches). Dus alles wat op je netwerk is aangesloten!

Dan één voor één inschakelen, beginnend bij de router > switches > computers > randapparatuur

Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
8 november 2014 - 10:40    reactie #17
geplaatst door: neoman
@fred44nl, is dat in jouw geval helemaal vanzelf goed gekomen? Of heb je eerst van alles en nog wat geprobeerd. Ik kan namelijk ook niet meer in mijn backup bladeren. En ik heb al van alles geprobeerd. Ben zelfs met een hele nieuwe TM backup begonnen maar ook dat mocht niet baten.
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
8 november 2014 - 11:49    reactie #18
geplaatst door: fred44nl
@neoman
het enige wat ik gedaan heb, is het "wegwerken" van de volgnummers achter de naam van m'n MacBook Air.
d.w.z. router (= AE) èn TC uitgeschakeld.
computernaam aangepast in Systeemvoorkeuren - Delen.
beleefd een poosje gewacht.
AE en daarna TC weer ingeschakeld.
aan TM heb ik helemaal niks gedaan of anders ingesteld.
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
8 november 2014 - 12:13    reactie #19
geplaatst door: neoman
@fred44nl,
Dat had ik ook al gedaan. Hielp wel voor het volgnummer probleem maar helaas niet voor het TM probleem.
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
8 november 2014 - 12:53    reactie #20
geplaatst door: fred44nl
@neoman
heb je al een keer de backup laten controleren, door op het icoontje in de bovenbalk te klikken en dan de option-toets in te drukken ??
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Time Capsule niet meer bereikbaar sinds upgrade Yosemite
8 november 2014 - 15:03    reactie #21
geplaatst door: neoman
Yep! Ook al meerdere keren helemaal opnieuw begonnen met TM. Zelfs TC helemaal opnieuw ingesteld HD geïnitialiseerd. Niets helpt.
Heb nu alle plists van TM verwijderd, alle caches gecleaned, pram gezapped, permissies hersteld, HD in TC nogmaals erased. En draai nu (as we speak) een initiële backup voor TM.
Over een paar dagen weet ik of dit helpt.