MacBook herkent printer niet
28 november 2020 - 20:35   
geplaatst door: Corry Vennix
Goedenavond,
Sinds enkele maanden kan ik niet meer scannen met de Brother DCP-1510.
Printen lukt nog wel. De scanner blijft de melding geven "verbinden pc" maar hij verbindt dus niet.

Na lang zoeken heb ik iets gevonden over macOS Catalina.
Deze versie heb ik inderdaad.
32 zou nu niet meer werken en het zou 64 moeten zijn.??? Ik heb geen idee wat er bedoeld wordt.
Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat bedankt

MacBook Air MacOS Monterey 12.7 / iPhone SE /iPad 9e generatie
antw: MacBook herkent printer niet
28 november 2020 - 21:00    reactie #1
geplaatst door: HEXDIY
Heb je wel de juiste drivers voor Mac OS 10.15 Catalina? Dat behoren idd. 64 bit drivers te wezen.
Download ze hier:
https://support.brother.com/g/b/downloadtop.aspx?c=be&lang=nl&prod=dcp1510_eu_as

Succes!
If it ain't broke, don't fix it! Recycle the planet, we're gonna need it! Think different, think twice, Apple!
M1 is a success! Please do not forget Mac OS.
antw: MacBook herkent printer niet
28 november 2020 - 22:22    reactie #2
geplaatst door: slechtkwast
Weg met de overheid weg met de mensheid.
antw: MacBook herkent printer niet
29 november 2020 - 10:24    reactie #3
geplaatst door: Corry Vennix
@ Hexdiy: Ik heb ze geïnstalleerd. Dit helpt niet.
@ Slechtkwast: Dit artikel had ik gisteren ook gevonden. Ik begrijp hier uit dat je bij de ontwikkelaar (Brother) moet zijn om een versie voor 64 te kunnen verkrijgen.
Ik heb een mailtje gestuurd naar de klantenservice met het probleem.

Bedankt
MacBook Air MacOS Monterey 12.7 / iPhone SE /iPad 9e generatie
antw: MacBook herkent printer niet
29 november 2020 - 11:00    reactie #4
geplaatst door: Flix
Vermoedelijk kun je de scanner nog wel gebruiken met (o.a.) de standaard op de Mac geïnstalleerde app 'Fotolader'. Probeer maar eens.

https://help.brother-usa.com/app/answers/detail/a_id/76784
antw: MacBook herkent printer niet
29 november 2020 - 11:05    reactie #5
geplaatst door: Flix
Overigens zie ik hier drivers staan voor macOS 10.15 voor deze printer/scanner:
https://www.brother.nl/ondersteuning/dcp-1510/downloads
antw: MacBook herkent printer niet
29 november 2020 - 13:21    reactie #6
geplaatst door: Corry Vennix
@Flix: ik heb de drivers geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.
Nu het goede nieuws: via Fotolader werkt het wel.
Met een klein minpuntje: de keer dat hij naar de scanner gaat krijg ik de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan in de communicatie met scanner".
Als ik dan weer op "Scan" klik geeft hij aan dat ik (een deel) van het document moet selecteren.
Zodra ik dat doe gaat het goed.
In ieder geval kan ik weer scannen. Hartelijk dank  :worship: :thumbs-up:
MacBook Air MacOS Monterey 12.7 / iPhone SE /iPad 9e generatie
antw: MacBook herkent printer niet
29 november 2020 - 14:45    reactie #7
geplaatst door: Dick de Roos
Dat je (een deel van) het te scannen document moet selecteren is normaal.
Dat is overigens niet specifiek voor Fotolader.
antw: MacBook herkent printer niet
30 november 2020 - 14:29    reactie #8
geplaatst door: Corry Vennix
Vandaag de oplossing ontvangen van de Brother helpdesk.
Ik moest de app Brother iPrint&Scan downloaden.
De opdracht tot scannen moet nu dus via het MacBook lopen en niet meer via de scanner.
Hoe dan ook, ik kan weer verder en dank jullie allen hartelijk voor het meedenken en de tips.
Groeten van Corry
MacBook Air MacOS Monterey 12.7 / iPhone SE /iPad 9e generatie
antw: MacBook herkent printer niet
30 november 2020 - 14:38    reactie #9
geplaatst door: slechtkwast
Weg met de overheid weg met de mensheid.
antw: MacBook herkent printer niet
30 november 2020 - 18:01    reactie #10
geplaatst door: Corry Vennix
Ja slechtkwast, die is het.
MacBook Air MacOS Monterey 12.7 / iPhone SE /iPad 9e generatie
antw: MacBook herkent printer niet
30 november 2020 - 19:58    reactie #11
geplaatst door: McHenri
@Flix: ik heb de drivers geïnstalleerd maar dat werkt ook niet.
Nu het goede nieuws: via Fotolader werkt het wel.
Met een klein minpuntje: de keer dat hij naar de scanner gaat krijg ik de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan in de communicatie met scanner".
Als ik dan weer op "Scan" klik geeft hij aan dat ik (een deel) van het document moet selecteren.
Zodra ik dat doe gaat het goed.
In ieder geval kan ik weer scannen. Hartelijk dank  :worship: :thumbs-up:

Al eens aan VueScan gedacht?
Ik gebruik dat al jaren, werkt perfect.