Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
23 januari 2016 - 20:47   
geplaatst door: GeorgeM
Ik probeer Uitzending Gemist aan de praat te krijgen op een oude iMac, maar krijg steeds de foutmelding "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (response)."

Ik dacht dat het aan verouderde software lag, hoewel er een recente Firefox, recente Flash Player en redelijk recente Silverlight op staat (kan niet naar de allerlaatste, want Microsoft geeft niet thuis).

Heb het toen op mijn recentere en snelle MacBook Pro geprobeerd, maar daar ook niks!

Daarom de vraag aan jullie of iemand het daar wel voor elkaar krijgt, want ik kom er niet uit. :confused:

Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
23 januari 2016 - 20:55    reactie #1
geplaatst door: penseel
Hier geen probleem met mijn MacBook Air met El Capitan. Ik kijk nu Hier zijn de Van Rossems.


(Bewerkt door penseel om 20:56, 23-01-2016)

(Bewerkt door penseel om 20:57, 23-01-2016)

Het blijft een gedoe met die computers!
Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
23 januari 2016 - 21:36    reactie #2
geplaatst door: orange
Ja hoor, draait probleemloos op alle devices en Mac.
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
23 januari 2016 - 21:43    reactie #3
geplaatst door: jtk
Werkt hier ook zonder probleem, met El Capitan, zowel met Safari als Chrome. De site gebruikt "NPO Player 6.0.0" maar Chrome refereert ook aan Flash 20.00.286. Silverlight heb je voor deze site niet nodig.

Mogelijkheden:
- je OS X versie dan wel browser versie zijn te oud voor "NPO Player 6.0.0";
- je gebruikt een ad blocker die geen onderscheid weet te maken tussen de commercials in de films en de film zelf.

jtk
Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 00:26    reactie #4
geplaatst door: GeorgeM
Bedankt voor de reacties.

Heb inmiddels een reactie gekregen van de eigenaar van de oude iMac. Hij laat me weten dat hij niet alleen de iMac herstart heeft, maar dit keer ook het hele netwerk (dus modem en router).

En de wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar daarna deed Uitzending Gemist het weer!

Geen idee wat de reden was, maar kennelijk had het met het netwerk daar in huis te maken en heb ik helemaal voor niks zitten herstarten, cookies verwijderen, caches leegmaken etc.

Maar wel blij dat het opgelost is, al was het een vreemde oplossing!  :wacko:

Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 01:13    reactie #5
geplaatst door: VwVanFan
Gelukkig werkt het hier wel,mijn vrouw kijkt dat altijd
op haar MBP.
Anders had ik de bank en de TV af moeten staan,pff,poepie geluk zeg.

:thumbs-up:

Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 09:25    reactie #6
geplaatst door: GeorgeM
@ VwVanFan:   :wink:

Ik had zelfs de DNS veranderd (van Google naar die van de provider), maar vraag me nu af wat er aan de hand kan zijn geweest.

Het enige wat ik me kan bedenken is dat Uitzending Gemist uitzendingen schijnt te hebben die je vanuit het buitenland niet kan zien. Misschien dat het IP adres daar als buitenlands stond, en dat het nieuwe IP adres (na het herstarten van het modem) wel goedgekeurd was?

Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 11:03    reactie #7
geplaatst door: anraadts

Citaat
GeorgeM om 9:25, 24-01-2016
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Uitzending Gemist uitzendingen schijnt te hebben die je vanuit het buitenland niet kan zien. Misschien dat het IP adres daar als buitenlands stond, en dat het nieuwe IP adres (na het herstarten van het modem) wel goedgekeurd was?

Klinkt als een redelijke uitleg, alleen wel vreemd als een Nederlands IP adres bij Uitzending Gemist als een buitenlands adres aangemerkt wordt.  :blink:

Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 12:52    reactie #8
geplaatst door: Viool
En wat ik nog een beetje mis in deze discussie is het feit dat je na 10 dagen
meestal alleen nog maar betaald een uitzending kan bekijken.
Noord Nederlands Orkest
"vreemden zijn vrienden met wie u nog kennis moet maken"
Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 13:54    reactie #9
geplaatst door: GeorgeM
@ Viool: misschien omdat deze discussie over iets anders ging?  :wink:

Maar je bent beslist niet de enige die ervan baalt dat Uitzending Gemist na 10 dagen geld vraagt.

Werkt Uitzending Gemist bij jullie wel?
24 januari 2016 - 14:41    reactie #10
geplaatst door: Flix
Leek me best relevant, anders. Want ik heb deze waarschuwing ook af en toe. En dat ligt mijn inziens gewoon aan UG. O.a. omdat ik me dan in het buitenland bevind, maar ook thuis is A'dam.

Maar na 10 dagen betalen? Even een test... Boer Zoekt Vrouw van 7 sept 2014... draait gewoon, gratis.