Mail-probleem
2 februari 2015 - 15:35   
geplaatst door: Marike Teunissen
Bij 2 van mijn 4 mailaccounts kan ik nog wel zenden, maar niet ontvangen. Er staat dit bericht:

Er is mogelijk een probleem met de e-mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account 'Marike & René' of probeer het opnieuw.
De server heeft een fout geretourneerd: Mail kan uw wachtwoord niet op veilige wijze naar de server sturen. U kunt deze beperking verwijderen in het voorkeurenpaneel 'Accounts' door 'Sta onveilige identiteitscontrole toe' in te schakelen. Uw wachtwoord loopt dan echter wel gevaar.

Ik heb gedaan wat werd geadviseerd, maar er verandert niets.
Hoe krijg ik die accounts weer actief?

(Bewerkt door Marike Teunissen om 15:44, 2-02-2015)

Always look on the bright side of life and count your blessings
- MacBook Air, OS X 10.11.6, Safari 9.1.2
- iPhone 5S, iOS 9.3.3 en iPad3, iOS 9.3.3
Mail-probleem
2 februari 2015 - 16:07    reactie #1
geplaatst door: JackMac
Ik zie dat je OSX 10.10.2 hebt geïnstalleerd.
Heb je de problemen sinds de upgrade naar 10.10.2 of had je ze al?

Kijk eens naar dit artikel:
http://osxdaily.com/2015/01/30/os-x-10-10-2-yosemite-wi-fi-problems/

Nil Volentibus Arduum
Mail-probleem
3 februari 2015 - 12:24    reactie #2
geplaatst door: Marike Teunissen
Het is ongetwijfeld een heel goed advies.
Maar het uitvoeren ervan maakt me hoorndol.
Ik zie sterretjes!
Denk dat ik maar moet wachten op 10.10.3.
In elk geval dank voor de genomen moeite.
Always look on the bright side of life and count your blessings
- MacBook Air, OS X 10.11.6, Safari 9.1.2
- iPhone 5S, iOS 9.3.3 en iPad3, iOS 9.3.3
Mail-probleem
3 februari 2015 - 12:49    reactie #3
geplaatst door: fred44nl

Citaat
Marike Teunissen om 15:35, 2-02-2015
Bij 2 van mijn 4 mailaccounts kan ik nog wel zenden, maar niet ontvangen.

dan moet er toch echt iets met de instellingen gebeurd zijn :)
controleer die nog maar es goed.

 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
Mail-probleem
3 februari 2015 - 13:17    reactie #4
geplaatst door: JackMac
Beste Marike,

Het terugzetten van een vorige versie van OSX is helemaal geen probleem.
De enige voorwaarde is dat je een backup op time machine hebt gemaakt van die vorige versie voordat je overschakelde naar 10.10.2

Hieronder zie je de instructies van Apple zelf (beschrijving is van mountain lion maar dat geeft niet)
http://support.apple.com/kb/PH11181?viewlocale=nl_NL

Nil Volentibus Arduum
Mail-probleem
3 februari 2015 - 13:25    reactie #5
geplaatst door: JackMac
Ik heb begrepen dat ze dat reeds had geprobeerd en heb verder in mijn reactie teruggegrepen naar de identieke problemen welke ikzelf vorige week heb gehad na de upgrade naar 10.10.2
Nil Volentibus Arduum
Mail-probleem
3 februari 2015 - 13:26    reactie #6
geplaatst door: Flix
JackMac, als de nadere accounts werken (en 'Safari' blijkbaar ook), dan zal het toch niet dát WiFi probleem zijn?!

Volgens mij staat er precies wat het probleem -en de oplossing!- is: zet in Mail voorkeuren>Accounts>betreffende account(s)>tab Geavanceerd>Sta onveilige identiteitscontrole toe aanvinken.
Al geprobeerd, Marike?

Edit: oeps, even hiervoor een edit gedaan door snel m'n post weg te halen en weer terug te zetten, maar toen had Jack al gereageerd; bovenstaande sloeg dus op mijn opmerking.

(Bewerkt door Flix om 13:28, 3-02-2015)

Mail-probleem
3 februari 2015 - 14:36    reactie #7
geplaatst door: Marike Teunissen
Waarom zou je het ook moeilijk doen als het gemakkelijk kan?
Heel hartelijk bedankt, Flix!
Ze draaien weer perfect!
Always look on the bright side of life and count your blessings
- MacBook Air, OS X 10.11.6, Safari 9.1.2
- iPhone 5S, iOS 9.3.3 en iPad3, iOS 9.3.3
Mail-probleem
3 februari 2015 - 14:39    reactie #8
geplaatst door: JackMac
Makkelijk kan dus ook!!!
Succes verder gewenst
Nil Volentibus Arduum
Mail-probleem
3 februari 2015 - 20:25    reactie #9
geplaatst door: jaco123
Ik blijf me verbazen hoe enthousiast mensen worden van het plaatsen van een vinkje bij een tekst als:

"Sta onveilige identiteitscontrole toe" ....

Zucht...  :wacko:

Mail-probleem
4 februari 2015 - 07:07    reactie #10
geplaatst door: Flix
Tja Jaco, als jouw provider het niet ondersteunt, kun je daar weinig aan veranderen.
Of je wel bij die provider moet blijven, is een ander verhaal.