Het werkt zoals @Ouwemac beschrijf (en niet omdat daar twijfel aan was). Een geblokkeerd contact moet altijd nog ‘ergens’ terecht komen, anders zou je gee email meer ontvangen, als je zo’n blokkade per ongeluk aanbrengt.
De mogelijkheden in AppleMail op de Mac zijn inderdaad wat uitgebreider.
Mail: blokkeer contactWat ik toepas is, naast het blokkeren van het contact, ook daarna kenmerken als ongewenste reclame. Dat lijkt dubbel werk, maar helpt weer een beetje extra.
Mail: blokkeer contactMaar wat is veelal het geval bij spammail ?
Iedere keer wordt een ander afzender emailadres gebruikt, soms zelfs van een bekende, of van een bekend bedrijf. Ga je dat emailadres blokkeren of kenmerken als reclame, dan krijg je ook de reguliere emails niet meer in je inbox.
Mijn ervaring is dat je spam-mail wel iets kan beperken, maar niet geheel kan uitsluiten. Er zjn wel apps voor (
Spamsieve), maar in mijn beleving is het configureren daarvan net zoveel - of zelfs meer werk, dan die ongewenste mails meteen wegknikkeren en/of een kenmerk meegeven.
De ongewenste email doorsturen naar spamcop.net geeft bij mij meer spam.
Krijg je spam op een @icloud.com emailadres en je stuurt dit door naar spam@icloud.com, dat helpt wel goed, maar alleen indien binnengekomen op je icloud emailadres.
Ik hoop dat ik nog meemaak, dat je een emailadres kan laten certificeren, als een traceerbare afzender en alle niet gecertificeerde emailadressen kan weigeren.
Het is nu dweilen met de kraan open.