Volgens mij is dat niet conform de specificaties van het TCP/IP protocol.
Als je je computer rechtstreeks op het kabelmodem aansluit doet ie het dan wel?
Laat je je modem continu aan staan ?
Jouw Airport-basestation mag er van uitgaan dat na éénmalige opvraag van een IP-adres bij de DHCP-server van Telenet dit adres voor de rest van de sessie te gebruiken blijft. Indien dit anders is dan voldoet Telenet niet aan de normale eisen voor een provider.
Ik kan me ook geen enkele reden indenken waarom telenet die IP-adressen zonodig moet verversen.
Ik zou eens contact opnemen met de helpdesk om te verifiëren of zij daadwerkelijk nieuwe nummers uittrekken of dat er iets anders aan de hand is.
Misschien kun je de problemen die je hebt eens nader omschrijven? Wellicht is er iets mis met je airportinstellingen of je kabel-"modem". Als je de boel herstart kan ik me indenken dat je inderdaad een ander IP-adres krijgt, omdat de DHCP-server van Telenet je dan weer een nieuw nummer uitgeeft op basis van de nieuwe DHCP-request van de airport.
tecks om 11:42, 20-02-2003Het is ronduit achterlijk om binnen één netwerksessie een IP te veranderen. Dit is niet normaal en alléén jouw kabelboer vind dat blijkbaar een normale manier van werken.
Die kabelboer doet dat ook niet.Ik heb al weken hetzelfde IP adres.
Dat IP adres blijft ook beschikbaar gedurende de hele sessie
Dat gebeurt dan ook niet.
Dat gebeurt dus niet, bijgevolg is er wat anders aan de hand.
Als je de boel herstart kan ik me indenken dat je inderdaad een ander IP-adres krijgt, omdat de DHCP-server van Telenet je dan weer een nieuw nummer uitgeeft op basis van de nieuwe DHCP-request van de airport.
Herstarten binnen een lopende Telenet IP lease levert -volledig correct- opnieuw hetzelfde IP als voorheen.
Volgens mij heeft Frank een ander (goedkoper) abonnement dan jou. Het is normaal dat het IP-adres van Frank bij de volgende sessie kan veranderen.
Beste Frank,
Het is uiteraard niet normaal dat Telenet je IP-adres verandert tÃjdens een sessie. Ik zou contact opnemen met de helpdesk van Telenet.
Macceraar om 11:33, 22-02-2003Volgens mij heeft Frank een ander (goedkoper) abonnement dan jou. Het is normaal dat het IP-adres van Frank bij de volgende sessie kan veranderen
Beste Macceraar,
De helpdesk van Telenet zal hier met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid perfect nutteloos blijken indien Frank ze gebruikt. (45 eurocent/minuut)
Alle Telenet kabelabonnementen gebruiken dezelfde 4 types modems
Zolang de Airport niet 1 tot 2 uur zonder stroom valt, en de kabelmodem ook "up" blijft zal Frank hetzelfde IP houden
jef om 12:15, 22-02-2003mijn ip adres van telenet veranderd ook dagelijks.ik denk dat het is om te voorkomen dat je je computer als server gaat gebruiken. :colgate:
Macje laten aanstaan (wat met een airport=router dus normaal altijd gebeurt) en je houdt hetzelfde IP
Misschien kan Frank de lichtjes op zijn modem eens in het oog houdenAls de "cable" LED aan het knipperen gaat is er met de verbinding zelf wat loos.
Het enige wat ik kan doen is hat airport-hulpprogramma opstarten en pandora.be verwijderen uit Client en vervolgens heropstarten. Daarna werkt het weer voor een aantal uren.
Ik had het niet over verschillende modems maar over verschillende abonnementen.
Telenet kabelabonnementen gebruiken één van die modems, onafhankelijk van de aard van het abonement
link
Macceraar om 19:16, 22-02-2003Ik bedoel dat goedkopere abonnementen wisselende IP-adressen hebben en duurdere abonnementen een vast IP-adres. Als je mij nog steeds niet begrijpt kom je maar naar webcam.macfreak.org
Macceraar, lees AUB wat er staat
"Telenet kabelabonnementen gebruiken één van die modems, onafhankelijk van de aard van het abonement"
Ook de OfficeLine Fixed IP en Network met vast IP gebruiken dezelfde modems.
Andere kabelinternet producten krijgen hun IP via DHCP, maar zolang je Mac/router/airport aan blijft staan hou je hetzelfde IP adres gedurende weken (ik denk dat ik dit al een paar maanden heb) als je modem ondertussen niet even uitvalt.
Het probleem zal dus wel aan Telenet liggen
Macceraar om 20:08, 26-02-2003Wannes, laten we niet zo doorgaan tot we allebei zijn. Ik bedoelde te zeggen dat het IP-adres zou kunnen veranderen tijdens een verbinding. Laten we in elk geval stoppen met het discussieren over dat dynamische IP-adres, want inmiddels geef ik drib gelijk. Zijn we het nu eindelijk met elkaar eens
Nope, we zijn het niet eindelijk eens
Een Telenet IP verandert niet "tijdens een verbinding" Het mijne - met een gewoon abonement - is reeds 1,5 maanden onveranderd.
Wat eventueel wel kan is dat de Airport verkeerd ingesteld staat, niet reageert op de tussentijdse polling van de DHCP-server, en na afloop van de IP lease (1 of 2 uur afhankelijk van het type modem) dan ook het toegekende IP verliest, waarna de airport een nieuw IP aanvraagt en ook krijgt
Het is het externe IP dat verloren gaat.