Software Update en Mail (verzenden foto) gaven Server Timed Out.Mail zei zelfs iets over Planet (KPN) en poort 25!Het zal toch niet waar zijn?
Na 12 minuten bellen (internetplusbellen) viel de telefoon ook dood.En niet, zoals bekend, gebeld door een afgeschermd nummer.Namelijk zelf gebeld naar een zichtbaar nummer (van KPN).Dus.Heeft de Consumentenbond dan toch gelijk (voor een keer)?Moet ik nu mijn geld gaan terugvragen voor gederfde belminuten?
Toch vreemd dat Software Update vlak ervoor ook kuren had.
Maar wat betekent dat nou voor Software Update?Na de time-out klikte ik nog een keer 'installeren',en SU leek zijn werk gewoon af te kunnen maken.
Na andere posts over problemen met SU echter...
En derven van belminuten zal alleen kunnen wanneer je heel vaak problemen hebt, en niet 1 keertje
http://www.macfixit.com/article.php?story=20070306090327446
En die minuten, ach, ik geef ze nog een weekje, tot half maart
http://automatiseringgids.sdu.nl/ag/nieuws/nieuws/toon_nieuwsbericht.jsp?di=311038
(Bewerkt door Panico om 18:50, 7-03-2007)
Dus overstappen naar XS4ALL ?
Ik heb nu een abo bij Planet
Daardoor las ik (op zoek optie "poort 25") wat ook op planet. Want als je zocht op mail ophalen andere provider kwam je niets tegen.Voor mijn MBP is het nu helemaal lastig dat ik me mail server moet omzetten als ik thuis ben of ergens anders. (Dan weer gewoon smtp.mac.com)
Tadaaa, het werkt weer!
hier meer info over de poortblokkering.
Triumph om 11:52, 8-03-2007Ik denk er dus over om naar XS4ALL over te stappen ondanks dat ze wat duurder zijn.En het is pas sinds deze week dat ik problemen heb. dus het is net veranderd.Via de zoek optie kwam ik in dit draadje. Anders had ik er zelf 1 geplaatst.
Als een goede en stabiele dienstverlening belangrijk is, dan is je keuze om over te stappen naar XS4ALL de juiste. Gewoon doen... het scheelt je echt een hoop ergernis.
Appleye om 0:36, 9-03-2007De fout ligt duidelijk bij Planet (en belachelijk dat ze hun klanten zo slecht erover informeren). Deze heeft poort 25 geblokkeerd voor overig emailverkeer buitenom.
Het is heel normaal bij Planet en een hoop andere "goedkope" internet-verdelers om hun klanten slechtof niet te informeren. Zelfs intern informeren de eigen medewerkers elkaar vaak niet eens (voldoende).Dit feit is tegenwoordig een standaard onderwerp in consumenten-rubrieken op TV en internet.
Anyways....Dit kan je smtp problemen ook oplossen.
XiC om 11:53, 9-03-2007Maar geen InternetPlusBellen (kosten technisch blijft het intressant), de VOIP oplossing van XS4All lost mijn probleem dat ik mijn KPN abbo moet behouden niet op.
Het kan tegenwoordig via XS4ALL Only. Let op: je betaalt 5 euro per maand voor het 'meenemen' van je KPN-nummer. De aboprijs van XS wordt zo gelijk getrokken met die van KPN's IPB.
BOlle om 11:30, 9-03-2007Het kan tegenwoordig via XS4ALL Only. Let op: je betaalt 5 euro per maand voor het 'meenemen' van je KPN-nummer. De aboprijs van XS wordt zo gelijk getrokken met die van KPN's IPB.
Nou mijn voorinschrijving is de deur uit. thnx voor de info.Helemaal beschikbaar is het nog niet, maar goed voorinschrijving klinkt al aardig.