geplaatst door: MACLEEK
Ik heb een wifi deurbel (SkyBell HD).
Deze werkt alleen op de 2,4ghz frequentie.
De Airport Extreme werkt met simultane dualband. Niets aan de hand zou je zeggen.
Echter om de SkyBell te laten werken moet ik de 2,4ghz en 5ghz frequenties scheiden.
Ik heb geen idee hoe dat moet.
Heeft iemand een oplossing voor mij?
Alvast bedankt.
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
26 maart 2016 - 23:56    reactie #1
geplaatst door: jtk
De auteur van de Skybell support tekst had duidelijker kunnen zijn.
Zie http://www.skybell.com/pages/router-support en
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0585/7745/t/5/assets/airport_2_4.pdf?579035431619917749.

Ik vermoed dat de Skybell bij het opzetten van de wifi connectie een probleem heeft als er één netwerknaam voor 2,4 en 5GHz in gebruik is. Probeer in Airport utility tijdelijk de 5GHz optie uit te zetten, de Skybel te activeren en als dat allemaal zou werken de 5GHz optie van de Airport weer aan te zetten en dan checken of je de 5GHz wifi kunt blijven gebruiken en je ook je gasten kunt zien staan.

Skybell (eerste URL boven) suggereert WPA als beveiliging. Als dat zou werken, prima. Ik ben benieuwd.
Ik hoor ook graag of je wifi niet verstoord wordt als er iemand voor de deur staat. Een HD video signaal kan best wat van de wifi bandbreedte afsnoepen.

jtk
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
27 maart 2016 - 00:05    reactie #2
geplaatst door: Flix
De 5GHz mode kun je niet uitzetten.

Maar als je deze een andere naam geeft, worden ze wel gescheiden. En dat is dus wat je zou moeten doen.
AirPort-config.prog.>kies AP Extr>Wijzig>Draadloos>Draadloze opties...>vinkje zetten en eventueel ander naam kiezen.

AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
27 maart 2016 - 00:43    reactie #3
geplaatst door: MACLEEK
Flix: ok. Ik heb een vinkje gezet bij 5-GHz netwerknaam. Bij de bestaande netwerknaam wordt automatisch 5 GHz toegevoegd. Heb ik dan nu een apart 2.4 GHz en 5 GHz netwerk? Is dat zo simpel? Ik zie overigens wel dat nu mijn Airport Express (netwerk met uitgebreid bereik) niet meer werkt. Verbinding is onbekend. Hoe krijgik dit dan weer hersteld?
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
27 maart 2016 - 01:52    reactie #4
geplaatst door: Flix
Eerste vraag: ja, correct.
Tweede vraag: weet ik niet.
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
27 maart 2016 - 13:18    reactie #5
geplaatst door: MACLEEK
jtk: Dank voor de links. De SkyBell heeft idd een probleem met 1 naam bij het opzetten. Door het 5 GHz netwerk een nieuwe naam te geven, is het nu wel gelukt. Een van de links was precies de oplossing zoals Flix die ook voorstelde. Mooi.
Alleen het probleem dat nu mijn Airport Express (in gebruik als netwerk met uitgebreid bereik) niet werkt.
Zou dit opgelost zijn als ik weer voor de dual band kies, dus maar 1 ssid, dus het vinkje uit bij 5 GHz zoals omschreven bij de link en het antwoord van Flix?
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
27 maart 2016 - 13:33    reactie #6
geplaatst door: MACLEEK
Airport Express werkt weer!
Durfde het vinkje bij 5 GHz niet weg te halen, omdat ik bang was dat dan mijn SkyBell niet meer zou werken. Echter een aparte SSID met 2.4 GHz is voor de SkyBell idd alleen maar nodig om de SkyBell op te zetten (configureren). Nu vinkje weer uitstaat bij 5 GHz werkt alles weer en ook..... de SkyBell.
Met dank aan Flix en jtk.
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
28 maart 2016 - 00:23    reactie #7
geplaatst door: jtk
Dank voor de terugmelding en nu maar hopen dat er zich veel gasten aan je voordeur melden :biggrin:
jtk
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
28 maart 2016 - 11:27    reactie #8
geplaatst door: DomP
Is dat ding niet makkelijk te demonteren door kwaadwillenden?
Blow your mind, smoke gunpowder
AirPort Extreme: Scheiding tussen 2.4GHz en 5GHz
28 maart 2016 - 11:55    reactie #9
geplaatst door: MACLEEK
DomP: dat vroeg ik me ook af. Bij SkyBell FAQ zag ik het navolgende staan. Hopelijk heb je er wat aan.

What if my SkyBell gets stolen?
SkyBell incorporates a number of theft prevention tactics to help keep your SkyBell on your wall. First, the set screw is proprietary and it cannot be accessed with pliers because it is not exposed. Second, SkyBell’s mount will not work if it is forcibly removed from the wall. Third, we can remove the device from the server, preventing it from being added to another account. Lastly, SkyBell has an active motion sensor and can alert you within seconds of someone attempting to steal your SkyBell. You can snap their photo and just tell them you’re calling the cops.

While theft is extremely unlikely (and has yet to happen with tens of thousands of customers), we still offer a theft replacement guarantee. If your SkyBell is stolen, we will replace it free of charge. To be eligible for our theft replacement guarantee you must have purchased your SkyBell from an authorized SkyBell reseller. You must also provide us with proof of purchase and a police report. Guarantee valid only in the continental United States. You will be billed $19.95 for shipping and handling.