Airport is niet verbonden met netwerk
16 maart 2009 - 20:41   
geplaatst door: SHF
Ik zit met het volgende probleem: 4 dagen geleden een update van Airport-configuratieprogramma gemaakt (5.3.2). Tot dan nooit problemen met mijn MacBook (10.5.6) en de Airport Express gehad. Bij aankoop binnen 5 minuten online. Echter, vanaf de update geen contact meer. Configuratieprogramma meldt: "Airport is ingeschakeld, maar is niet verbonden met een netwerk''. Ik heb de Airport al ge-reset, heb al (nieuw) netwerk aangemaakt, maar er wordt geen verbinding gemaakt met netwerk. Ook heb ik inmiddels 5.4.1 eraf gehaald en wederom 5.3.2 (Conf. programma) erop gezet. In Apple-winkel was er binnen 1 tel verbinding, maar de tip om de Airport te re-setten heeft niks uitgehaald. Ik kom er niet meer uit..... Wie kan me helpen?
:wacko:
Airport is niet verbonden met netwerk
16 maart 2009 - 21:16    reactie #1
geplaatst door: Bryan
Heb exact hetzelfde euvel gehad. Heb een reset gedaan en nieuw netwerk aangemaakt, alleen was ik vergeten het nieuwe netwerk als voorkeursnetwerk in te stellen. Misschien is dit ook het geval bij jou, Heb je al geprobeerd het modem even van het stroom te halen?
Airport is niet verbonden met netwerk
16 maart 2009 - 22:29    reactie #2
geplaatst door: SHF
Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels het netwerk aangemerkt als voorkeursnetwerk. Lijkt wel effect te hebben, maar nog geen 'echt' resultaat. Bij diagnostische netwerkinfo krijg ik het volgende te zien: bij netwerkstatus (linkerkolom): airport (groen), airportinstellingen (groen), netwerkinstellingen (groen), internetaanbieder (groen). Echter, internet (rood, fout) en server (rood, fout). Met een kabel aan mijn macbook is internet helemaal geen probleem. Heb je nog een tip?