geplaatst door: ravaoo
Sinds een week of wat is mijn internet verbinding steeds weg. Ik kan met de airport app wel bij de airport extreem (versie 2007) en de twee airports express komen. Er staat dan een oranje lichtje bij de internet wereldbol. Soms komt de verbinding van zelf terug. als ik de airport extreem reboot dan is er weer verbinding.
De aiprort software is up-2-date.

Voor ik het ingewikkelde suport van Ziggo in duik wil ik uitsluiten dat het aan de airport ligt. Herstel is er na een reboot.

Ik merkte al lang dat het internet soms wat lang duurt voor het reageert. Daarna is het snel. nu heb ik net een smart tv en netflix daar op. Die is erg gevoelig voor wat langere tijd geen internet. Moet steeds opnieuw handmatig connecten als het langer weg is geweest. Super lastig.

Zijn er met de laatste update airport meer problemen van deze aard?
Iemand tips om te testen en uitsluiten dat het aan de airport ligt?
Kan ik de extreem tijdelijk verwisselen met een express uit het netwerk zonder macadres instellingen poort instellingen en tijdgebonden toegang voor mijn kinderen kwijt te raken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Leven is Communiceren.
AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
17 december 2013 - 11:28    reactie #1
geplaatst door: Spooter
Laatst een nieuw modem van Ziggo gehad omdat mijn apparatuur te nieuw zou zijn voor een ouder modem...

Maar ik geloof daar niks van (het heeft daarvoor maanden wel goed gewerkt...) : weet wel dat Ziggo de laatste maanden ontzettend heeft lopen K*tten met software updates in centrales en in de modems vanwege dat zogenaamd fantastische Ziggo wifispots...

Het geheel is daar niet echt stabieler van geworden...

En om even terug te komen op de problemen die ik ondervonden had met Ziggo.

Ook dat nieuwe modem heeft niet echt de beste specs (het heeft weliswaar draadloos ingebouwd maar heb automatisch kanaal uitgezet en WDS ook uitgeschakeld om een stabielere draadloos internet te krijgen... ik twijfel nog of ik het modem in bridge modus laat zetten en dan weer mijn Airport Extreme aankoppel voor routering en draadloos)

update: En als jouw verbinding van je Airport naar je apparaten goed is dan zou ik het eerder zoeken in de verbinding tussen de airport en het modem of zelfs in de verbinding naar buiten toe.

En van langzaam internet wordt op verschillende fora ook geschreven over gebrekkige dns servers van Ziggo (iets wat ik af en toe kan onderschrijven). Vaak wordt dan als oplossing aangedragen gebruik te maken van de publieke dns servers van Google: https://developers.google.com/speed/public-dns/

(Bewerkt door Spooter om 11:31, 17-12-2013)

AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
17 december 2013 - 12:56    reactie #2
geplaatst door: ravaoo
De DNS ga ik zeker proberen. dank.

Ik krijg ook erg veel mailtjes van Ziggo dat ze weer eens gaan knutselen aan het netwerk. Ik denk er toch over om ze maar eens te bellen voor een modem vervanging.

Leven is Communiceren.
AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
17 december 2013 - 13:31    reactie #3
geplaatst door: Flix
Handig als je even post hoe het netwerk is opgebouwd met al die verschillende netwerk-apparaten.
AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
17 december 2013 - 13:40    reactie #4
geplaatst door: ravaoo
Modem van ziggo (geen router functie en geen wifi). Bedraad aan airport extreem. twee maal airport express als netwerk uitbreiding draadloos aan airport extreem. TV via wifi naar internet. in netwerk nog een draadloze cannon printer, een mac mini 2009 model, ipads, ipods, iphone, wii, etc.
Leven is Communiceren.
AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
17 december 2013 - 14:02    reactie #5
geplaatst door: mg
Ik heb vorige week ook een nieuwe, snellere modem van Ziggo ontvangen,
omdat de snelheden van downloaden en uploaden zijn aangepast.
Een Cisco EPC3928 met Wifi.
Omdat ik een TM heb, heb ik het Wifi van de modem bij Ziggo uit laten schakelen.
Nu werkt hij alleen bij mij als modem.
Ik moet eerlijk schrijven, dat alles prima en sneller werkt.
Neem eens kontakt op met Ziggo en zij kunnen je goed helpen.
JUIST VANDAAG
AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
19 december 2013 - 09:40    reactie #6
geplaatst door: Spooter
Vreemd dat jij een Cisco modem hebt gehad en ik de nieuwste Ubee.

Weet niet waar ik blijer mee had geweest...

AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
19 december 2013 - 11:45    reactie #7
geplaatst door: mg
Wat is het verschil dan?
In de bijlage voor installatie wordt wel de Ubee vertoond en niet de Cisco.
Hiervoor had ik een Arris en daar was niets mis mee.
JUIST VANDAAG
AirPort of modem van Ziggo is verbinding steeds kwijt
20 december 2013 - 10:20    reactie #8
geplaatst door: ravaoo
Met ziggo contact gehad. Zij mogen niet zomaar een nieuw modem toe sturen. Nu heb ik gezegd dat ik een inter actieve TV heb (is niet gelogen). Daar is het niet wifi modem niet geschikt voor. Nu krijg ik een nieuw modem!
Afwachten of het dan beter wordt.
Leven is Communiceren.