Laatst een nieuw modem van Ziggo gehad omdat mijn apparatuur te nieuw zou zijn voor een ouder modem...
Maar ik geloof daar niks van (het heeft daarvoor maanden wel goed gewerkt...) : weet wel dat Ziggo de laatste maanden ontzettend heeft lopen K*tten met software updates in centrales en in de modems vanwege dat zogenaamd fantastische Ziggo wifispots...
Het geheel is daar niet echt stabieler van geworden...
En om even terug te komen op de problemen die ik ondervonden had met Ziggo.
Ook dat nieuwe modem heeft niet echt de beste specs (het heeft weliswaar draadloos ingebouwd maar heb automatisch kanaal uitgezet en WDS ook uitgeschakeld om een stabielere draadloos internet te krijgen... ik twijfel nog of ik het modem in bridge modus laat zetten en dan weer mijn Airport Extreme aankoppel voor routering en draadloos)
update: En als jouw verbinding van je Airport naar je apparaten goed is dan zou ik het eerder zoeken in de verbinding tussen de airport en het modem of zelfs in de verbinding naar buiten toe.
En van langzaam internet wordt op verschillende fora ook geschreven over gebrekkige dns servers van Ziggo (iets wat ik af en toe kan onderschrijven). Vaak wordt dan als oplossing aangedragen gebruik te maken van de publieke dns servers van Google: https://developers.google.com/speed/public-dns/
(Bewerkt door Spooter om 11:31, 17-12-2013)