Safari werkt niet bij een modem verbinding
3 maart 2004 - 09:21   
geplaatst door: vanstra
Een collega van mij heeft een iBook G4. Zij maakt nog verbinding met het internet via een ananloge modem verbinding. Wanneer zij is ingebeld kan safari de pagina's niet vinden. Het maken van de verbinding gaat goed en het versturen en ontvangen van emails werkt perfect. Alleen wanneer safari wordt opgestart en een url wordt ingegeven, kan safari de betreffende pagina niet vinden. In eerste instantie leek het of de ip-adressen van betreffende dns servers niet goed stonden, maar dit was niet het geval. Wanneer we een ping commando in de Terminal uitvoeren naar een willekeurig ip-adres of naar een www adres, krijgen we netjes antwoord. De DNS vertaling werkt dus goed. In Safari kun je weinig instellen m.b.t. welke verbinding Safari gebruikt. Wie weet wat hier aan de hand kan zijn ?

Vanstra

Wie het laatst lacht is traag van begrip
Safari werkt niet bij een modem verbinding
3 maart 2004 - 09:50    reactie #1
geplaatst door: tecks
Ik heb zelf onlangs nog wel eens ingebeld met een PB G4. Safari werkte gewoon goed.

Wat voor melding geeft Safari? Time-out? Of "trying for 60 seconds"?

Probeer anders ook eens een andere browser als Safari niet werkt. Bijvoorbeeld Firefox, Camino, Explorer etc. Als die ook niet werkt dan kun je er gevoegelijk van uitgaan dat er iets in je instellingen niet lekker zit. Als die wel werkt dan weet je pas of het aan safari ligt.

Succes.

The power to be your best
Safari werkt niet bij een modem verbinding
3 maart 2004 - 10:36    reactie #2
geplaatst door: MacFrankie
Ping naar een IP adres zal ook werken zonder DNS; een DNS zoekt het juiste IP adres bij een naam (URL). Welke URL's probeer je uit? Die van je provider (dus ook je mail) doen het vast ook goed als je een verkeerde (interne) DNS hebt opgegeven.

Wat als je in Safari IP adressen opgeeft? Wat doet-ie dan?

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Safari werkt niet bij een modem verbinding
3 maart 2004 - 10:47    reactie #3
geplaatst door: vanstra
We hebben het probleem gevonden. Ze belt nl. in via HetNet en die hebben haar geadviseerd om een proxy server te gebruiken nl. proxy.hetnet.nl op poort 8080. Deze hebben we uitgeschakeld en nu werkt het allemaal naar behoren. Bij een andere collega werkt deze proxy wel goed onder Mac OS X. Een beetje vreemd allemaal maar het werkt in iedergeval. Bedankt voor jullie reacties.

Vanstra

Wie het laatst lacht is traag van begrip