XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 09:02   
geplaatst door: Mosgroen
Heeft iemand van jullie ervaring met VOIP van xs4all in combinatie met de x-lite software? Ik heb eea proberen te activeren en installeren maar het is mij nog niet gelukt een gesprek te voeren. Telkens krijg ik bij het bellen de melding: Call failed: 408 time out.

Wie heeft deze combinatie wel werkend en kan mij ver helpen met de instelligen?

XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 09:55    reactie #1
geplaatst door: ISS
Let's think positive!
XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 09:57    reactie #2
geplaatst door: Mosgroen
Nee, ben ik al geweest
XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 12:55    reactie #3
geplaatst door: kaj
Ik heb hem ook nooit werkende gekregen.. zelfde foutmelding.
Nu werk ik met telefoon via een draytek (voip) modem, eindelijk bellen, maar  de kwaliteit is zeer wissend en soms zelfs niet echt te doen.
Als je met software wil bellen biedt de toekomst bij xs4all misschien uitkomst als het via de browser van een mac eindelijk kan..(schrale troost...?)... Maar die x-lite krijg ik dus ook niet aan de gang
XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 14:30    reactie #4
geplaatst door: FreakinFrank
Het werkte bij mij eerst ook niet met de standaard VoIP dienst maar na upgraden tot de "OUT" versie draait het goed.
XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 14:43    reactie #5
geplaatst door: Pugnax
Staat poort 5060 van het modem (en/of router) wel open?

Zie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/voip/voip_faq.html#2

XS4ALL VOIP via x-lite
26 juli 2006 - 16:31    reactie #6
geplaatst door: Mosgroen
Ja, deze port staat open in mijn modem (draytek 2500)
XS4ALL VOIP via x-lite
27 juli 2006 - 01:37    reactie #7
geplaatst door: HSL
het werkt hier wel gewoon de 408 melding krijg je als je de verkeerde logingegevens gebruikt.
verander anders je voip wachtwoord even naar een wachtwoord met alleen letters en cijfers
dikke kans dat het dan wel werkt.

wat je ook kan doen is het gratis programma XMeeting gebruiken, werkt ook en is een stuk mooier
dan X-Lite.

Als je last hebt van slechte kwaliteit moet je de 729.h codec uitzetten en de 711 codecs gebruiken,
729.h is nogal buggy en de andere 2 werken perfect.

:)

(Bewerkt door HSL om 1:40, 27-07-2006)

XS4ALL VOIP via x-lite
27 juli 2006 - 07:32    reactie #8
geplaatst door: kaj
@hsl, ik had idd een "mindere" codec geselecteerd. Zal het nu met g.711 proberen.
Een ding; mijn modem kent twee varianten; de g.711A en de g.711MU. Op internet wordt weer over de A-law en de U-law gesproken. Afhankelijk of je in Amerika woont of ergens anders. Ik zal op bases hiervan de g.711A maar eens eerst uitproberen. Ik hoop maar dat het niet iets anders is dan g.711.
XS4ALL VOIP via x-lite
27 juli 2006 - 08:30    reactie #9
geplaatst door: Mosgroen
HSL: ik heb inmiddels mijn wachtwoord veranderd en opnieuw x-lite ingesteld. Ik zie op het x-lite schermpje dat ik ben ingelogged. Alleen nadat ik een nummer heb ingegeven en ga bellen, geeft hij na even de boodschap 'connecting' te hebben laten zien, toch weer de 408 boodschap.

Overigens die codecs, dien ik dat in x-lite te veranderen?

XS4ALL VOIP via x-lite
27 juli 2006 - 15:31    reactie #10
geplaatst door: HSL

Citaat
Mosgroen om 8:30, 27-07-2006
HSL: ik heb inmiddels mijn wachtwoord veranderd en opnieuw x-lite ingesteld. Ik zie op het x-lite schermpje dat ik ben ingelogged. Alleen nadat ik een nummer heb ingegeven en ga bellen, geeft hij na even de boodschap 'connecting' te hebben laten zien, toch weer de 408 boodschap.

Overigens die codecs, dien ik dat in x-lite te veranderen?

ja de codecs kan je in xlite aanklikken,

wat ook helpt is even overstappen naar het andere voip profiel en weer terug, misschien werkt dat,
als het niet werkt moet je ff naar de helpdesk bellen, en welk nummer probeer je te bellen?
misschien een nummer dat niet kan? 088/0900 ofzo?

werkt 0878700000 ook niet?

XS4ALL VOIP via x-lite
27 juli 2006 - 16:47    reactie #11
geplaatst door: Mosgroen
HSL: mijn eigen (thuis)nummer werk niet (zelfs niet met 0031 er voor), maar ook 0878700000 werkt niet. Ik denk dan ook dat er niets anders op zit dan de helpdesk te bellen. In de hoop dat zij mij verder kunnen helpen.