Telenet
22 mei 2007 - 05:20   
geplaatst door: iMakker
Heeft er iemand ervaring met draadloos internet in combinatie met de provider Telenet?

Volgende maand verhuis ik. Momenteel ben ik aangesloten bij Belgacom (ADSL GO). Alles werkt simpel. Alcatel One Touch modem in Airport express basisistation, 2de Aiport express om het signaal sterk te houden in in heel het huis. Prima.
Maar ik zou willen overschakelen naar Telenet (nieuwe woonst te ver van centrale, moeilijk voor ADSL...). Kan ik mijn Aiport Express ook zomaar inpluggen op de Telenet modem?

Als iemand er ervaring mee heeft graag een reactie.

NB.: ook andere - ev. slechte - ervaringen met Telenet welkom.

Switcher °17-05-2003
iMac 27" 5K - iPhone 12 Pro - iPad Pro - AppleTV 4K
Telenet
22 mei 2007 - 05:33    reactie #1
geplaatst door: truckdiver
hier geen problemen met telenet en gebruik ook een airport express.internetkabel insteken,10sec wachten en je kan op interenet.snelheid is ook zeer goed.up of downloaden ligt natuurlijk van je soort abonement af
Telenet
22 mei 2007 - 07:15    reactie #2
geplaatst door: Miriam1
Telenet
22 mei 2007 - 09:04    reactie #3
geplaatst door: MacTheKnife
Werkt uitstekend.  We gebruiken al draadloos vanaf de start van Telenet.  Nooit problemen.
MBP 17" - PB 17" - Mac Pro - iMac Intel...
Telenet
22 mei 2007 - 12:41    reactie #4
geplaatst door: david de smedt
Inderdaad, ook hier geen enkel probleem. Ik vraag me trouwens af of zoiets bij een provider een probleem kan zijn,...


-Macbook-
"If you haven't found it yet, keep looking, don't settle!""Stay hungry, stay foolish!"
Telenet
22 mei 2007 - 13:18    reactie #5
geplaatst door: wifi
Ben reeds een dikke 4 jaar klant bij Telenet en draadloos via imac (intel) en macbook (black) op het net geen problemen. Facturatie is wel regelmatig een probleem bij Telenet maar dat is een andere zaak.
 Macbook BLACK + ipod shuffle 1ste gen+ ipod shuffle 3de gen + ipod nano
Telenet
22 mei 2007 - 14:58    reactie #6
geplaatst door: iMakker
Hoe bedoel je de facturatie?
Switcher °17-05-2003
iMac 27" 5K - iPhone 12 Pro - iPad Pro - AppleTV 4K
Telenet
22 mei 2007 - 15:49    reactie #7
geplaatst door: wifi
Vroeger betaalde ik maandelijks mijn factuur maar dan stuurden ze geen factuur (of gingen ze verloren in de post).
Met als gevolg dat ik boete moest betalen omdat ik niet op tijd betaalde. Maar als je geen factuur krijgt kan je ook niet betalen natuurlijk. Dit is reeds verschillende malen voorgevallen. Nu via domiciliering en dat lijkt beter te lukken. Alhoewel ze toch ook al eens 2 maal dezelfde factuur ophaalden.
Dus hou je facturatie goed in de gaten    :blink:
 Macbook BLACK + ipod shuffle 1ste gen+ ipod shuffle 3de gen + ipod nano
Telenet
23 mei 2007 - 13:42    reactie #8
geplaatst door: Hipska
hier nooit problemen gehad met telenet en airport of facturatie.

Gewoon je airport express/extreme basestation met je telenetmodem verbinden en hop, je bent op het net. (wel nog even een wachtwoord instellen op je draadloos netwerk zetten of je buren surfen mee)

iBook G4 14" | iPhone 3G 8GB | iMac C2D 27" | MacBook Air C2D 13" | iPhone 3G 16GB
Telenet
23 mei 2007 - 14:49    reactie #9
geplaatst door: Vitruvius
Even copy paste van een ander draadje over een slechte verbinding

even een opmerking: als je je airport gebruikt als router moet je in je airport de internetverbinding op automatische dhcp zetten. Belgacom gebruikt een login en wachtwoord, bij telenet doet de modem dat zelf (de modem die je nu hebt kan je niet gebruiken, je 'krijgt' er één van telenet)
in het onderstaande geval was het accespoint ook van telenet, is bij jouw niet het geval, Telenet beschouwt dat ding als een router, dus bij problemen computer rechtstreeks aansluiten en dan pas bellen :-)

"Heb op een helpdesk gewerkt en hieruit besluit ik dat draadloos internet voor sommige mensen geen enkel probleem is en voor andere niets dan kommer en kwel.
Zeer veel hangt af van in welke omgeving je draadloos acces-point staat (da bakske met de antenne)
Straling van tv, wifi van de buren, electriciteit, bluetooth, microgolf, gsm, radio kan storen. Maar ook welke bewapening in vloer en evt muur.
Soms is het ook het apparaat zelf dat natuurlijk niet goed werkt. probleer het volgende eens (dit zijn ook de stappen die je moet doen moest je naar de helpdesk bellen)
1) zet computer uit, trek modem uit het stopcontact, trek acces-point uit stopcontact. zet tv en andere apparaten uit indien mogelijk.
2) steek modem in stopcontact, wacht 10 sec
3) steek acces-point in stopcontact, wacht 10 sec
4) zet computer aan en schakel bluetooth uit (mocht het aan staan)
4bis (mocht je bellen gaan ze vragen om antivirus, firewall e.d. uit te zetten, maar is voor een mac nvt)
5) onder normale onstandigheden heb je nu een verbinding. als je computer op automatische DHCP staat (is standaard)

indien het niet gaat, inderdaad een ander kanaal proberen.
6) inloggen via browser met http://IP-adres van de D-link, (staat in de handleiding)
Probleem is dat d-link denk ik enkel via een windows computer te benaderen is: dwz je kan wel inloggen met een mac, maar om de één of andere reden kan je met een mac hier niet in configureren.
7) kanaal op iets anders zetten, vb 11
8) opslaan en sluiten

Indien dat niet gaat probeer andere locaties (de iMac is gelukkig kast en scherm in 1)

Indien dat ook geen constante verbinding geeft bel helpdesk en bereid je voor op stappen 1 tem 5 (zeg niet meteen dat je een mac hebt, maar hou het algemeen op computer. OH ja, kans is reëel dat ze je huidg IP-adres vragen: appeltje in de linkerboven hoek -> over deze mac -> meer info -> netwerk -> de nummer achter IPv4 is je IP-adres, voor telenet begint dit met 81 of 84 of 213. Indien dat niet is zit je op de wifi van de buren, heb je geen verbinding of heb je een router, meestal beginnende met 192 of 10. indien een router -> verwijderen voor je belt, en stap 1 tem 3 even doen).
Kans is groot dat een technieker gaat langskomen en dat het acces-point NOK is.

Succes"

(Bewerkt door Vitruvius om 14:52, 23-05-2007)

Archaeology is fun, opgraven is afzien! MacBook Pro, iMac, iPhone, iPad.
Ergens in de evolutie is er iets gigantisch fout gegaan.
Telenet
23 mei 2007 - 18:17    reactie #10
geplaatst door: iMakker
Bedankt voor de tips, ik denk dat ik het erop ga wagen. :wink:
Switcher °17-05-2003
iMac 27" 5K - iPhone 12 Pro - iPad Pro - AppleTV 4K