Over de uptime ben ik bijzonder tevreden, nog nooit een probleem mee gehad. Slechts een keer, 8 jaar geleden of zo in de dial-up tijd, lag het netwerk er een avond uit omdat er een router was gecrashed, iets dat meteen met een bandje gemeld werd op het telefoonnummer van de helpdesk.
Problemen over rekeningen heb ik nooit gehad en misschien omdat ik zelf voldoende self-supporting ben, heb ik nooit echte problemen gehad, ook niet na de overgang naar Wannadoo.Waar ik wel altijd heel zorgvuldig in ben geweest, is het van te voren nagaan of veranderingen van aansluiting (dial-up -> ISDN; ISDN -> ADSL en later het tweaken van mijn ADSL modem) wel mogelijk was voor mijn Mac en overige apparatuur. Ik nam altijd ruim de tijd voor de bestudering van helpfiles en handleidingen en eventueel het raadplegen van dit forum voordat ik een verandering doorvoerde.
Just my 2 cents.........
wisilini om 22:12, 21-08-2005 Toen ik deze meneer vertelde, wat in de contract voorwaarden stond, deelde hij mij echter mede, dat hij persoonlijk daar niet verantwoordelijk voor was. Wordt vervolgd.
Dit doet natuurlijk niet ter zake. Je bent immers geen contract met die persoon maar met Wanadoo aangegaan. Hij vertegenwoordigt in dat gesprek Wanadoo, dus is een dergelijke opmerking volkomen off-topic.
Zo kom ik van de week in de supermarkt en neem ik een blik perzikken mee. Nu van 1,29 voor 99 cent. De Kassière slaat echter 1,29 aan. Als ik aangeef dat de perzikken in de reklame zijn zegt zij dat ze daar persoonlijk niet verantwoodelijk voor is en dat ik 1,29 moet betalen......
In 't voorbeeld van die blikken perzikken;als de kassiere aangeeft dat je gewoon 1.29 moet betalen voor een produkt wat in deaanbieding is voor 99ct, dan hoef je maar 99ct te betalen. De kassiere is daar misschienniet voor verantwoordelijk, maar ze moet wel voor de service zorgen dat de klant krijgtwaar ie voor komt.
Ik zou voorstellen om niet meer per telefoon te comuniceren, maar schriftelijk en als het moet zelfs aangetekend. En dus schriftelijk de overeenkomst ontbinden wegen niet nakoming van Wanadoo. Naast het geven van een redelijk termijn kan je tevens alle kosten die je tot dan toe hebt gemaakt in rekening brengen! Zet je in je brief dat er er vanuit dat dat indien zij niet binnen XX werkdagen reageren zij accoord (he is een mooie wanadoo techniek..) gaan met je voorstel en dat daarmee van recthswege de voereenkomst is ontbonden...
Moet je eens opletten hoe snel je dan iemand aan de lijn krijgt of dat je probleem wordt opgelost..In ieder geval veel succes!
En ik dacht dat ik een redelijke opsomming had gemaakt. Was trouwens er nog twee vergeten: Telebyte, prima en niet al te duur. En Euronet, te duur en goed totdat Wanadoo er zich mee ging bemoeien...
heb zelf niet echt slechte ADSL-ervaringen gehad. Maar ik wou het volgende even kwijt: de meeste helpdeskmensen werken niet echt voor Wanadoo, of voor Tiscali - die zijn ingehuurd, via een callcenter.
Ik heb zelf ettelijke jaren helpdeskervaring, voor vier verschillende providers - kabel, ADSL en telefoon. Die vier providers gebruikten hetzelfde externe bedrijf voor helpdesk (ook administratief), zonder dat een klant die belde dat ooit te weten kwam.En dan moet je weten dat (in mijn ervaring toch) die helpdeskbedrijven vooral bemand worden door studenten, die snel iets willen bijverdienen en een beetje werkervaring opdoen. Ik heb zelfs ooit meegemaakt dat mensen betaald werden per oproep, dus hoe sneller een oproep afgewerkt werd hoe meer centen op het einde van de dag.
Het komt ook wel voor dat dezelfde mensen commerciële, administratieve én technische oproepen aannemen - de technische kant van de zaak wordt dan afgelezen van checklists, alles wat niet op een checklist staat wordt gegokt. Moeilijke vragen worden "selectief vergeten".
Dus de onkunde en het afschuiven van de verantwoordelijk zijn eigenlijk normaal. De onbeleefde antwoorden niet; waar ik gewerkt heb werden oproepen willekeurig op band opgenomen; wie betrapt werd op zo'n antwoord vloog buiten, onmiddellijk, zonder discussie.
Zo'n helpdeskjob is voor de meesten eigenlijk alleen een opstap naar een andere functie in IT; met mij is het niet anders gegaan...
Overigens wil ik het gedrag van Wanadoo niet goedpraten - zoals al gezegd door Peter86, zo snel mogelijk die brief sturen.
Nog een tip voor de Belgen op het forum hier: NOOIT Chello/UPC nemen in Leuven en Brussel. NOOIT Topcom apparaten kopen. Geloof me maar - ik heb ervaring met hun problemen
R
EDIT:nog een tip, voor contact met een helpdesk: altijd de naam vragen van de persoon die je aan de lijn krijgt. En eventueel een mailtje sturen naar de helpdesk met een samenvatting van het gesprek, en de naam van de persoon. Zeker als er afspraken gemaakt worden!Als de helpdesker zijn naam niet wil zeggen, andere provider kiezen, of eventueel schriftelijk klacht indienen.
(Bewerkt door perelaar om 17:28, 22-08-2005)
Ik zit al jaren bij Planet via KPN. 34,90 per maand totaal voor inmiddels 1600/512. Ik wil goedkoper en langzamer mag ook. Per 1 oktober kan ik opzeggen en in eerste instantie wilde ik bij Planet naar 800/256 gaan voor 26,95, maar ik vind dat gewoon nog steeds veel geld als ik de prijzen van andere providers zie.
Wat ik het liefst zou willen is alleen toegang en dan mijn domeinnaam uitbreiden met hosting. Direkt ADSL van KPN kost 21,95. Vind ik knap duur voor alleen een verbinding. (ik wil eigenlijk wel helemaal van die dure KPN af, want je bent verplicht om een telefoonabbo bij hun te hebben ook nog)Kabel van @Home komt hier ook binnenkort maar daar krijgen ze me niet aan: te duur en te onbetrouwbaar.Providers als Tiscali, Wanadoo, Tele2 doen dat met email e.d. veel goedkoper en bieden ook telefonie aan. Lijkt me wel wat.
Alleen begrijp ik dat dat laatste niet geheel zonder kinderziektes is?
Iemand een tip? (woon in de provincie Groningen)
grtz, RJ
Wat een sof zeg, uiteindelijk vissen al die ADSL-boeren niet alleen indezelfde klanten-vijver maar tappen ze ook uit hetzelfde help-vaatje !Je vraagt je af hoeveel toegevoegde waarde die merken nog bieden
Om de paar maanden hebben ze het 29,95 euro abbo in de aanbieding (nu ook) en dan krijg je een 4096/640 verbinden met twee telefoonlijnen waarmee je onbeperkt binnen NL kan bellen.
Wel wat aanloop-problemen (was tijdens eerste keer actie en ik geloof dat het echt storm liep) maar die werden allemaal keurig verholpen, en daarbij een prima Mac helpdesk.
Telefonie werkt prima, alleen geluid is wat 'digitaler' dan bij de KPN. (maar ik ben audiofiel en daar dus nogal gevoelig voor)
Scheelt me kapitalen per maand, dus ik zit er nog wel effekes...
Tips die ik nogmaals wil bevestigen uit ervaringen met KUCHKUCH.... .....UPC, schriftelijk eisen om terugkoppeling, dus je eisen erin zetten bij géén reaktie heb je rechten opgebouwd en telefonisch altijd naam medewerker vragen. Scheelt heel veel als je er later op moet terugvallen. Verder nooit betalen als je niet wilt betalen en je daar goede redenen voor hebt.
Echter, omdat Wanadoo ADSL Basic nogal duur is (52,50 per maand), besloot ik over te stappen op Wanadoo ADSL Family + Telefonie, met WLAN optie. In totaal 29,50 per maand.
Dat had ik nooit moeten doen! Telefonie is niks. Niet vanwege de kwaliteit, maar vanwege de beschikbaarheid. En nummerweergave doet 't niet meer van je KPN lijn.
Verder verwacht je dat, wanneer Wanadoo Telefonie niet beschikbaar is, je dan in ieder geval de ouderwetse betrouwbare KPN telefonie tot je beschikking hebt... nee dus! Die LiveBox is een baggerbox!
Ook het stabiel in stand houden van een internetverbinding lukt niet. Om maar te zwijgen over WLAN: het lukt de LiveBox niet een stabiele verbinding in stand te houden met een Mac die er 5 meter vanaf staat...
Zo kan ik uren doorgaan, maar laat ik voor nu maar stoppen...
Inmiddels ben ik overgestapt op @home. Wel een jaar later een naheffing gekregen van Xs4all wegens te weinig betaald abonnementsgeld, wat trouwens hun eigen fout was. OK, ik moest het terecht terugbetalen, maar de manier waarop ging nogal schofterig. Ik ben niet zo geweldig te spreken over Xs4all, het is net als een dure Volkswagen kopen (betalen voor de merknaam!) terwijl je voor veel minder geld een net zo goede Skoda hebt. Xs4all is volgens mij een hype.