Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 08:15   
geplaatst door: Rudolf
Gezellig volkje daar. Kocht een half jaar geleden een iPad 3G. Voor de vakantieperiode tevens een prepaid-sim-kaart besteld, betaald en tot rond 35 euro verhoogd. Na ontvangst van de iPad alles geïnstalleerd en de werking getest. De netwerkverbinding werkte naar behoren. Pas twee weken geleden was ik onderweg in Drenthe en wilde voor het eerst langere tijd via de sim-kaart het net op. Noppes! Geen beweging in te krijgen. Sta daar  compleet voor joker. In "Instellingen" blijkt "geen netwerk beschikbaar". Hoe is dat nu mogelijk?

Thuis aangekomen meteen ingelogd op mijn account bij T-mobile en blijk ik eruit geflikkerd te zijn. Alleen mijn "eerste factuur" is in te zien. Maar ook dat blijkt niet te werken. Ik kan niets zien, instellingen veranderen of iets dergelijks.

Inloggen op mijn account kan dus, maar verder geen enkele bericht, uitleg of factuur of wat dan ook. Voor T-mobile besta ik gewoon niet meer. Er staat doodleuk: Je krijgt tot twee maanden na beëindiging nog toegang tot: jouw FactuurOnline (…) na deze twee maanden zal jouw My T-Mobile-account niet meer beschikbaar zijn". Dat gaat dus lekker bij onze T-mobile-vriendjes.

Met andere woorden: zonder enige info vooraf ben ik mijn prepaid kaartje kwijt en zijn mijn geïnvesteerde kosten van 35 euro plus een tientje voor de simkaart naar de filistijnen. Gewoon gejat. Wat is dat voor een bedrijfsvoering? Ben ik naïef als ik denk bij klaarlichte dag bestolen te zijn door een obscuur bedrijf uit een bananenrepulbliek? Een roversbende die al brandschattend zo snel mogelijk zijn zakken wil vullen of moderne 'marktwerking' of zoiets?

Dit is toch niet norrmaal, of ben ik geflipt?

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 08:21    reactie #1
geplaatst door: Sarah
Wat een taalgebruik  ...  :dozingoff:

Al eens de moeite gedaan om T-Mobile te contacteren? (heb je misschien sneller een antwoord dan je bericht op dit forum te plaatsen ...)

 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017)  iPhone 11 256GB  iPad Pro 9,7" 128GB - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4k - 64Gb
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 08:35    reactie #2
geplaatst door: Esquare

Citaat
Rudolf om 8:15, 12-07-2011
ben ik geflipt?

Dat weet ik zo niet, maar mogelijk heb je de algemene voorwaarden bij pre-paid gebruik niet gelezen?

"Zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst, of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd, kan het beltegoed niet meer gebruikt worden en komt dit automatisch te vervallen, zonder dat de Klant daarbij aanspraak kan maken op enige vorm van terugbetaling of compensatie."

Andere belboeren hanteren trouwens soortgelijke regels.

Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 08:47    reactie #3
geplaatst door: Flix
Wat die regels overigens niet minder idioot maakt...
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 08:53    reactie #4
geplaatst door: Jeo
Wat ik weet van het prepaid model is dat je deze binnen een bepaalde tijd moet gebruiken, anders vervallen je minuten. Je kan het beste even bellen met T-Mobile of de voorwaarden even doorpluizen (al neemt dat waarschijnlijk wat meer tijd in beslag dan bellen met de klantenservice).
Alles voor Grafici: http://www.grafistore.nl
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 08:55    reactie #5
geplaatst door: Jeo

Citaat
Esquare om 8:35, 12-07-2011

Citaat
Rudolf om 8:15, 12-07-2011
ben ik geflipt?

Dat weet ik zo niet, maar mogelijk heb je de algemene voorwaarden bij pre-paid gebruik niet gelezen?

"Zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst, of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd, kan het beltegoed niet meer gebruikt worden en komt dit automatisch te vervallen, zonder dat de Klant daarbij aanspraak kan maken op enige vorm van terugbetaling of compensatie."

Andere belboeren hanteren trouwens soortgelijke regels.

Duidelijker kan je het niet brengen, ik had beter je post kunnen lezen alvorens te reageren. Nette post!!!

Alles voor Grafici: http://www.grafistore.nl
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 09:17    reactie #6
geplaatst door: Esquare

Citaat
Flix om 8:47, 12-07-2011
Wat die regels overigens niet minder idioot maakt...
Inderdaad.
Probleem? Check eerst de opstartschijf met Schijfhulpprogramma én SMART Utility.
En kijk ook eens op: discussions.apple.com,•• The X LabOSX Daily of Tuts+ •en vermijd 'handige tooltjes' als CleanMyMac, Onyx, MacKeeper of Monolingual.
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 09:30    reactie #7
geplaatst door: macdotcom
Blijkbaar heeft onze Rudolf de voorwaarden toch niet helemaal gelezen, want hij is wel akelig stil! javascript:emoticon(':cool:')
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 09:57    reactie #8
geplaatst door: odo
Dat gevoel bestolen te zijn, ken ik en is mij (en zo ken ik nog wel een paar mensen) in het verleden ook overkomen. Helaas pindakaas. De voorwaarden zijn duidelijk dus vette pech. Neemt niet weg dat het idiote voorwaarden zijn en dat het op zijn minst redelijk en netjes zou zijn om mensen een waarschuwing te sturen op het moment dat de zaak dreigt af te lopen.

Enige tjd geleden stond er in de VK in de rubriek ombusvragen hetzelfde verhaal. Een ouder echtpaar dat alleen voor de vakantieperiode prepaid telefoneren gebruikte en eenmaal op vakantie alles kwijt was omdat ze te lang niet hadden opgewaardeerd. De provider heeft na het verhaal in de krant dat zaakje netjes opgelost, maar de regels voor anderen blijven onveranderd. Je zou ze toch... :mad:

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 10:19    reactie #9
geplaatst door: marksch
Hoi,

Er staat vast wel in de algemene voorwaarden dat je na waarschijnlijk drie maanden je geld kwijt bent als je je SIM-kaart niet gebruikt, maar ik blijf dit net als sommige anderen her een belachelijke clausule vinden. Je zou toch op zijn minst de mogelijkheid moeten hebben om je geld terug te krijgen, bijv. minus 5 euro "administratiekosten".

Bovendien denk ik dat de verkoper in de winkel dergelijke belangrijke voorwaarden gewoon even dient voor te lezen. Misschien is het goed om in de wet op te nemen dat beide partijen zich ervan moeten vergewissen dat zij van essentiële voorwaarden, die kunnen leiden tot de beëindiging van het contract, op de hoogte zijn. Als zij dat niet gedaan hebben, zou de aankoop ongedaan moeten kunnen worden gemaakt. Als er heel veel mensen zijn die dit ook vinden, dan zou het de moeite waard kunnen zijn eens te proberen een burgerinitiatief op te starten.

Vriendelijke groet,

Mark

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 10:25    reactie #10
geplaatst door: mick de ruiter
Zinloos. Dit is namelijk al eens gepasseerd en we kennen het resultaat. Was niet destijds Orange de eerste provider waarbij je prepaid beltegoed nooit verliep? Dit was naar aanleiding van een golf van verontwaardiging bij de consument toen verschillende providers het beltegoed na een half jaar lieten vervallen. KPN voorop.

Orange is tegenwoordig T-mobile. Prepaid levert te weinig op vinden de Telco cowboys. Ze willen er dus vanaf en proberen dat op onder andere deze wijze.

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 10:29    reactie #11
geplaatst door: Rudolf

Citaat
macdotcom om 9:30, 12-07-2011
Blijkbaar heeft onze Rudolf de voorwaarden toch niet helemaal gelezen, want hij is wel akelig stil! javascript:emoticon(':cool:')


Hoppa, hier ben ik weer. Laat ik eerst een excuus maken voor mijn wat scherpe toonzetting in mijn post: het had wel een tandje minder gekund. Maar goed ik ben weer wat wijzer geworden.

De voorwaarden zijn mij inmiddels duidelijk, waarmee tevens duidelijk is dat ik die eerder wel degelijk gelezen heb, maar eenvoudig vergeten ben. Het komt er op neer dat T-mobile je verplicht om ten minste eenmaal per half jaar verbinding te leggen, anders gaat je tegoed, het nummer, de facturen, de hele ratteplan, enzovoort naar de haaien. Blijkbaar ben ik net over de grens van dat halve jaar gegaan.

Maar boos blijf ik wel degelijk:

A. omdat het een idiote regeling is. Je koopt ook geen aardappelen bij Boer Bintje met de verplichting om die de volgende dag op te eten. Ik vind het idioot en ik vind ook dat wij consumenten ons tegen dwaze regels moeten verzetten. Ik pik dit niet en wens in het vervolg verschoont te blijven van T-Mobile.

B. omdat T-Mobile mij wél weet te bereiken als ze iets aan de man willen brengen, via mijn email-adres bijvoorbeeld, maar te beroerd zijn om zeg een week vóór het dreigende aflopen van je investering, even te melden dat de afloop aanstaande is. Wel zo netjes en klantvriendelijk zou ik zeggen. Nu loopt hier zeker één gefrustreerde consument rond die wat hem betreft het nerinkje van T-mobile afgefakkeld mag worden.

Kortom: ik ben inderdaad een sukkel, maar laat mij niet graag door een nog grotere sukkel als sukkel kwalificeren. T-Mobile kan voor mij in het vervolg de pot op want feit is dat zij gewoon met de poet aan de haal gaan. Dat moet Boer Bintje eens flikken. Beroofd bij klaarlichte dag dus. Punt.

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 10:32    reactie #12
geplaatst door: bacon

Citaat
wivy om 8:21, 12-07-2011
Wat een taalgebruik  ...  :dozingoff:

Al eens de moeite gedaan om T-Mobile te contacteren? (heb je misschien sneller een antwoord dan je bericht op dit forum te plaatsen ...)

Niets mis met dat taalgebruik wivy! En jouw suggestie om rechtstreeks contact op te nemen is een heilloze weg. Daar is al genoeg over geschreven. Er valt geen onvertogen woord in de tekst van de TS. En dat is volkomen terecht gezien het moderne zaken doen van dit soort bedrijven: plat en ordinair, onbeschaamd aan alleen de winst denken (meer, meer, meer, telecombedrijven meer dan 200%!)

"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 11:45    reactie #13
geplaatst door: paulusch
Boer Bintje maakt het niets uit als jij je aardappelen laat liggen. Als ze na een half jaar geheel ineengeschrompeld in je bakje liggen, koop je toch wel weer nieuwe. Wat betreft de 'houdbaarheidsdatum' van een prepaidkaartje kan ik mij voorstellen dat na een half jaar ongebruikt te zijn, de maatschappij de beslissing neemt het toegewezen nummer opnieuw uit te geven. Die kaartjes worden uitgegeven om te consumeren, niet om te sparen. Je koopt toch ook geen kleding om over een jaar pas aan te trekken? Dan kan je beter je geld uitgeven aan iets dat zijn waarde blijft behouden. Aan ehh, ja aan wat eigenlijk?
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 12:12    reactie #14
geplaatst door: bacon
@paulush,
Heb je nog meer "steekhoudende argumenten"?javascript:emoticon(':happy:')
"De wereld gaat aan vlijt ten onder" 1956 (!!) Boektitel Max Dendermonde
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 12:43    reactie #15
geplaatst door: paulusch
Tuurlijk, ik schud ze zo uit mijn mouw...
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 14:15    reactie #16
geplaatst door: marksch
Paulusch,

Eenmaal uitgegeven mobiele nummers worden geen tweede keer uitgegeven. Daarom zijn ze nu bijna op.

Groet,

Mark

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 15:26    reactie #17
geplaatst door: Gerard
ik vind het gewoon ordinaire diefstal. punt
mvg, Gerard
Blijf lachen en alles komt goed!
Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 15:41    reactie #18
geplaatst door: paulusch
Nee, diefstal is het als je niet weet dat er wat van je wordt afgenomen en daar pas later achterkomt.
Als iemand ruim vooraf tegen je zegt dat ie over een bepaalde tijd iets van je weg komt halen mits je voldoet aan een min of meer redelijke voorwaarde kan je dat toch geen diefstal noemen.

@marksch: klinkt eigenlijk wel logisch dat ze niet opnieuw worden uitgegeven. Want hoeveel mensen kopen nu een prepaid kaartje en gebruiken die niet? Kan toch nooit veel zijn?

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 15:47    reactie #19
geplaatst door: mick de ruiter
Probleem is dat die voorwaarden met grote regelmaat veranderen, niet alleen bij T-mobile maar bij al die Telco boys.

Wanneer die nummers niet opnieuw worden uitgegeven, waarom dan überhaupt blokkeren??

Bestolen door T-Mobile?
12 juli 2011 - 15:47    reactie #20
geplaatst door: het ModeratorTeam
Aangezien de vraag die in dit draadje gesteld werd is beantwoord (er is geen sprake van diefstal) sluiten we bij deze dit draadje af. Mocht de TS nog behoefte hebben om te klagen over T-Mobile, daar hebben we al een draadje over lopen.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam