Thuis aangekomen meteen ingelogd op mijn account bij T-mobile en blijk ik eruit geflikkerd te zijn. Alleen mijn "eerste factuur" is in te zien. Maar ook dat blijkt niet te werken. Ik kan niets zien, instellingen veranderen of iets dergelijks.
Inloggen op mijn account kan dus, maar verder geen enkele bericht, uitleg of factuur of wat dan ook. Voor T-mobile besta ik gewoon niet meer. Er staat doodleuk: Je krijgt tot twee maanden na beëindiging nog toegang tot: jouw FactuurOnline ( ) na deze twee maanden zal jouw My T-Mobile-account niet meer beschikbaar zijn". Dat gaat dus lekker bij onze T-mobile-vriendjes.
Met andere woorden: zonder enige info vooraf ben ik mijn prepaid kaartje kwijt en zijn mijn geïnvesteerde kosten van 35 euro plus een tientje voor de simkaart naar de filistijnen. Gewoon gejat. Wat is dat voor een bedrijfsvoering? Ben ik naïef als ik denk bij klaarlichte dag bestolen te zijn door een obscuur bedrijf uit een bananenrepulbliek? Een roversbende die al brandschattend zo snel mogelijk zijn zakken wil vullen of moderne 'marktwerking' of zoiets?
Dit is toch niet norrmaal, of ben ik geflipt?
Al eens de moeite gedaan om T-Mobile te contacteren? (heb je misschien sneller een antwoord dan je bericht op dit forum te plaatsen ...)
Rudolf om 8:15, 12-07-2011ben ik geflipt?
"Zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst, of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd, kan het beltegoed niet meer gebruikt worden en komt dit automatisch te vervallen, zonder dat de Klant daarbij aanspraak kan maken op enige vorm van terugbetaling of compensatie."
Andere belboeren hanteren trouwens soortgelijke regels.
Esquare om 8:35, 12-07-2011CitaatRudolf om 8:15, 12-07-2011ben ik geflipt? Dat weet ik zo niet, maar mogelijk heb je de algemene voorwaarden bij pre-paid gebruik niet gelezen?"Zodra de Klant gedurende een aaneengesloten periode van 6 maanden geen actief gebruik heeft gemaakt van de Dienst, of zijn/haar beltegoed niet heeft opgewaardeerd, kan het beltegoed niet meer gebruikt worden en komt dit automatisch te vervallen, zonder dat de Klant daarbij aanspraak kan maken op enige vorm van terugbetaling of compensatie."Andere belboeren hanteren trouwens soortgelijke regels.
Duidelijker kan je het niet brengen, ik had beter je post kunnen lezen alvorens te reageren. Nette post!!!
Flix om 8:47, 12-07-2011Wat die regels overigens niet minder idioot maakt...
Enige tjd geleden stond er in de VK in de rubriek ombusvragen hetzelfde verhaal. Een ouder echtpaar dat alleen voor de vakantieperiode prepaid telefoneren gebruikte en eenmaal op vakantie alles kwijt was omdat ze te lang niet hadden opgewaardeerd. De provider heeft na het verhaal in de krant dat zaakje netjes opgelost, maar de regels voor anderen blijven onveranderd. Je zou ze toch...
Er staat vast wel in de algemene voorwaarden dat je na waarschijnlijk drie maanden je geld kwijt bent als je je SIM-kaart niet gebruikt, maar ik blijf dit net als sommige anderen her een belachelijke clausule vinden. Je zou toch op zijn minst de mogelijkheid moeten hebben om je geld terug te krijgen, bijv. minus 5 euro "administratiekosten".
Bovendien denk ik dat de verkoper in de winkel dergelijke belangrijke voorwaarden gewoon even dient voor te lezen. Misschien is het goed om in de wet op te nemen dat beide partijen zich ervan moeten vergewissen dat zij van essentiële voorwaarden, die kunnen leiden tot de beëindiging van het contract, op de hoogte zijn. Als zij dat niet gedaan hebben, zou de aankoop ongedaan moeten kunnen worden gemaakt. Als er heel veel mensen zijn die dit ook vinden, dan zou het de moeite waard kunnen zijn eens te proberen een burgerinitiatief op te starten.
Vriendelijke groet,
Mark
Orange is tegenwoordig T-mobile. Prepaid levert te weinig op vinden de Telco cowboys. Ze willen er dus vanaf en proberen dat op onder andere deze wijze.
macdotcom om 9:30, 12-07-2011Blijkbaar heeft onze Rudolf de voorwaarden toch niet helemaal gelezen, want hij is wel akelig stil! javascript:emoticon(':cool:')
Hoppa, hier ben ik weer. Laat ik eerst een excuus maken voor mijn wat scherpe toonzetting in mijn post: het had wel een tandje minder gekund. Maar goed ik ben weer wat wijzer geworden.
De voorwaarden zijn mij inmiddels duidelijk, waarmee tevens duidelijk is dat ik die eerder wel degelijk gelezen heb, maar eenvoudig vergeten ben. Het komt er op neer dat T-mobile je verplicht om ten minste eenmaal per half jaar verbinding te leggen, anders gaat je tegoed, het nummer, de facturen, de hele ratteplan, enzovoort naar de haaien. Blijkbaar ben ik net over de grens van dat halve jaar gegaan.
Maar boos blijf ik wel degelijk:
A. omdat het een idiote regeling is. Je koopt ook geen aardappelen bij Boer Bintje met de verplichting om die de volgende dag op te eten. Ik vind het idioot en ik vind ook dat wij consumenten ons tegen dwaze regels moeten verzetten. Ik pik dit niet en wens in het vervolg verschoont te blijven van T-Mobile.
B. omdat T-Mobile mij wél weet te bereiken als ze iets aan de man willen brengen, via mijn email-adres bijvoorbeeld, maar te beroerd zijn om zeg een week vóór het dreigende aflopen van je investering, even te melden dat de afloop aanstaande is. Wel zo netjes en klantvriendelijk zou ik zeggen. Nu loopt hier zeker één gefrustreerde consument rond die wat hem betreft het nerinkje van T-mobile afgefakkeld mag worden.
Kortom: ik ben inderdaad een sukkel, maar laat mij niet graag door een nog grotere sukkel als sukkel kwalificeren. T-Mobile kan voor mij in het vervolg de pot op want feit is dat zij gewoon met de poet aan de haal gaan. Dat moet Boer Bintje eens flikken. Beroofd bij klaarlichte dag dus. Punt.
wivy om 8:21, 12-07-2011Wat een taalgebruik ... Al eens de moeite gedaan om T-Mobile te contacteren? (heb je misschien sneller een antwoord dan je bericht op dit forum te plaatsen ...)
Niets mis met dat taalgebruik wivy! En jouw suggestie om rechtstreeks contact op te nemen is een heilloze weg. Daar is al genoeg over geschreven. Er valt geen onvertogen woord in de tekst van de TS. En dat is volkomen terecht gezien het moderne zaken doen van dit soort bedrijven: plat en ordinair, onbeschaamd aan alleen de winst denken (meer, meer, meer, telecombedrijven meer dan 200%!)
Eenmaal uitgegeven mobiele nummers worden geen tweede keer uitgegeven. Daarom zijn ze nu bijna op.
Groet,
@marksch: klinkt eigenlijk wel logisch dat ze niet opnieuw worden uitgegeven. Want hoeveel mensen kopen nu een prepaid kaartje en gebruiken die niet? Kan toch nooit veel zijn?
Wanneer die nummers niet opnieuw worden uitgegeven, waarom dan überhaupt blokkeren??